Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

11 jan 2004 21:30

Hé Jeroen :shock: ..... op deze site de weg kwijt :?: :wink:

11 jan 2004 22:34

Jeroen914 schreef:welluke?

gr.

Jeroen


Antwoord voor topic http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=369 hier gepost :^:

11 jan 2004 22:48

Oh... crap :bang:

zit weer veel te veel tegelijk te surfen :D

Zal ut wel effe fixen...

gr.

Jeroen

12 jan 2004 7:41

horn schreef:Ja hehehe, dat bedoel ik natuurlijk ook. Ik lees uit je verhaal ook dat het nu geen zin om nu 100 watters erin te proppen. Dus totdat je commercieel gaat blijf ik mezelf 's nachts wel bijlichten met een Maglite...
:D


Na de Litronic's .... krijgen we nu de DI-tronics ... :mrgreen:

Heb vandaag (lees vannacht) al heel even de 1ste schakeling op de 964 gezet ... heel voorlopig ... met krokodillebek-klemmetjes ... heel prutserig, enkel aan de linkerkant ... Maaaarrrrrr ... het ziet er veelbelovend uit :!: Duidelijk merkbaar verschil ... :!: Was echt een stuk feller. Zeker met de 100 watt'ers erin die nu volle kracht staan te glanzen...


Dirkie :wink:

14 jan 2004 17:49

dit weekend gaat de handel erin ... ben benieuwd :idea: :idea:

8 februari kunnen jullie dus zelf oordelen ...

dirkie
:wink:

24 jan 2004 15:03

dirkie schreef:dit weekend gaat de handel erin ... ben benieuwd :idea: :idea:

dirkie
:wink:


:?: :?: :?: :roll:

Groet,
Eric Afbeelding

24 jan 2004 15:07

Eric ...


Moest nou mijn lieftallig vrouwtje het niet in haar hoofdje hebbe gehaald om nog een hele groentehal uit de grond te stampen met alle mogelijke bijbehorende toestanden ... dan zat dat ding er al lang in hoor ...
Forgive me ... :cry:

Hoop echt er morgen eens aan toe te komen ...

:roll:

04 aug 2004 4:31

Jaja ... ver weg maar niet vergeten ... :!: :!:

Bij dageraad beginnen we er weer aan ...

to be continued ...

Nog even updaten ...

Afbeelding
2 relais gemonteerd en gesoldeerd in kastje klaar voor inbouw



Afbeelding
Het schema ...



Afbeelding
De benodigdheden ...


Kan iedereen met intresse weer meevolgen ... :wink:

Dirk
:wink:

succes

04 aug 2004 16:42

Dirk,

succes ziet er goed uit: goede voorbereiding is halve werk...

Ik blijf volgen.. (hebbienogtijdvoor eenspoilertjemaken? haha)

Hans 3.2

04 aug 2004 17:25

zie er absoluut MUZIEK 8) in Dirk :!: :!: :!:

trouwens als de :idea: opbrengst toch tegenvalt, heb je altijd nog plan B
Afbeelding
toch :?: :idea: :?: :idea: :?: :idea: :?: :idea: :?: :idea: :?: :idea: :?:

en gewoon doen?

16 aug 2004 9:37

Dirk en andere minder technisch begaafden,

Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?

Moet ik toch die koplampjes er maar eens uithalen.... never ending story... dat sleutelen, gelukkig!

Dirk succes

Alles andere: copy past is ook heel goed toch? haha


hans 3.2

16 aug 2004 10:25

Wat mij opviel toen mijn accu aan de mindere kant was, was de felheid waarmee het lampje in de kofferruimte voorin brandt. Als de accu VOL is (lees: 14 Volt ofzo), dan is ie echt fel en bijna wit... Toen de accu minder was (lees: rond de 12 Volt), dan is ie echt bijna tegen het gele aan, zeker minder fel...

Nu, als dat al opgaat bij zo'n klein lampje, kan ik me voorstellen dat het bij de koplampen helemaal opgaat en dat daar dus spanningsverlies wel boeiend kan zijn! Toch es naar kijken, die relaisschakeling ;)

Re: en gewoon doen?

16 aug 2004 10:28

Hans 3.2 schreef:Dirk en andere minder technisch begaafden,

Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?

Moet ik toch die koplampjes er maar eens uithalen.... never ending story... dat sleutelen, gelukkig!

Dirk succes

Alles andere: copy past is ook heel goed toch? haha hans 3.2


Hans,

De originele bedrading is zoooo slecht dat ze amper de 55 watters aankan :!: Pleur je der gelijk 100 watters in en je wil je grootlicht ontsteken zie je haast geen verschil met het normale dimlicht.

Bedenk dat de stroomtoevoer naar de lampjes een ellenlange weg moet afleggen (batterij, zekeringkast,schakelaar, enz...) voor het de eigenlijke lampjes kan voorzien. En dit alles door een veeeeel te dun kabeltje ...

Do i need to say more ... :wink:
Je houd dus heel wat minder over aan het lampje dan het zou mutte ...

Dirk :wink:






hans 3.2[/quote]

16 aug 2004 10:32

paSCal schreef:Wat mij opviel toen mijn accu aan de mindere kant was, was de felheid waarmee het lampje in de kofferruimte voorin brandt. Als de accu VOL is (lees: 14 Volt ofzo), dan is ie echt fel en bijna wit... Toen de accu minder was (lees: rond de 12 Volt), dan is ie echt bijna tegen het gele aan, zeker minder fel...

Nu, als dat al opgaat bij zo'n klein lampje, kan ik me voorstellen dat het bij de koplampen helemaal opgaat en dat daar dus spanningsverlies wel boeiend kan zijn! Toch es naar kijken, die relaisschakeling ;)


Klopt helemaal Pascal :!:

Heb de test gedaan aan een zogenaamde "zware omvormer" (regelbaar)die vlot 40 Amps aankan op 13.8 Volt (de juiste boordspanning) ...

Mijn batterij (nieuw) geeft netjes 13.8 Volt ... en aan de lampjes had ik 12 en wat over ...
Heb ik die lampjes eens aan die omvormer gehangen en laten branden op 12volt en op 13.8 volt ....

Je gelooft je ogen niet ....

Dirk
:wink:

oefenen

16 aug 2004 10:47

Dirk,

Als je eerst op een auto wil oefenen voor dat verlichtingsproject... ik woon in rotterdam

Geintje

Weer een projectje op mijn verlanglijstje... na:
- zoemertje in contactslot maken (als dat er zit) bij ee n3.2
- autogordel verklikker maken (is niet aangesloten en brandt dus altijd)
- handrem / remvloeistof lampje maken (brandt altijd... irritant)
- brakesensors maken... (heb ze gekocht bij Renntech, nu nog bedrading aanleggen)
- passagiersstoel electrische systeem laten functioneren....
- centrale vergrendeling ook met sleutel laten werken, niet alleen met alarmsleutel
- en nnog veel meer.........................................

Hans 3.2

Re: oefenen

16 aug 2004 10:49

Hans 3.2 schreef:Dirk,

Als je eerst op een auto wil oefenen voor dat verlichtingsproject... ik woon in rotterdam

Geintje

Weer een projectje op mijn verlanglijstje... na:
- zoemertje in contactslot maken (als dat er zit) bij ee n3.2
- autogordel verklikker maken (is niet aangesloten en brandt dus altijd)
- handrem / remvloeistof lampje maken (brandt altijd... irritant)
- brakesensors maken... (heb ze gekocht bij Renntech, nu nog bedrading aanleggen)
- passagiersstoel electrische systeem laten functioneren....
- centrale vergrendeling ook met sleutel laten werken, niet alleen met alarmsleutel
- en nnog veel meer.........................................

Hans 3.2


Behoorlijk nogwat kluswerk zo te zien ...

Mijn lijsje wil je nie weten ... :D :D

Dirk
:wink:

Re: en gewoon doen?

17 aug 2004 0:54

Hans 3.2 schreef:Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?


Bedenk dan even dat de stroom die naar je koplampen loopt gewoon door dat jippie schakelaartje aan je stuurkolom gaat
Zet er 100 watters in en de kans is groot dat de boel daar uit fikt :roll:

gr.

Jeroen
een andere minder technisch begaafde :D

Re: en gewoon doen?

17 aug 2004 7:46

Jeroen914 schreef:
Hans 3.2 schreef:Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?


Bedenk dan even dat de stroom die naar je koplampen loopt gewoon door dat jippie schakelaartje aan je stuurkolom gaat
Zet er 100 watters in en de kans is groot dat de boel daar uit fikt :roll:

gr.

Jeroen
een andere minder technisch begaafde :D


uitfikken niet onmiddellijk ... maar een knip met je grootlicht (als je dimlichten branden) heeft onmiddellijk een kapoetsje zekering als gevolg :!:

Dus met de originele bedrading ... NIET DOEN ... ik kan het weten ...want bij mij zitte ze erin ... :wink:

Dirk
:wink:

26 aug 2004 1:36

Lichtopbrengst van een lamp loopt kwadratisch op/af met de spanning (voltage).
Als je 10% spanning verliest in je oude bedrading (bv 1.2 V van de 12V) hou je kwa spanning dus 90% over (10.8 V), echter de lichtopbrengst van je lampen wordt dan 90% x 90% = ca. 80%.
Bij 10% spanningsverlies ben je dus ca 20% licht kwijt.

Valt me eigenlijk tegen dat het elektrisch zo zit bij Prof.Dr.Ir. Porsche...

26 aug 2004 6:09

lindemans schreef:Lichtopbrengst van een lamp loopt kwadratisch op/af met de spanning (voltage).
Als je 10% spanning verliest in je oude bedrading (bv 1.2 V van de 12V) hou je kwa spanning dus 90% over (10.8 V), echter de lichtopbrengst van je lampen wordt dan 90% x 90% = ca. 80%.
Bij 10% spanningsverlies ben je dus ca 20% licht kwijt.

Valt me eigenlijk tegen dat het elektrisch zo zit bij Prof.Dr.Ir. Porsche...


Daar gaat het idd helemaal om ... :wink:
Plaats een reactie