20 dec 2006 21:40
yohanv schreef:
Aangezien ik mij begin te storen aan de herrie boven de 120 km/h met de 911 Targa gaat mijn voorkeur uit naar een coupe of e.v.t. Targa. Dus geen Cabrio. (Hoewel ik ze wel heel erg mooi vind)
20 dec 2006 21:42
Devils son schreef:Rekening mee houden is altijd goed. Maar ik zou de 968 niet laten staan vanwege het pignonlager-probleem (ook bij het pignonlager geldt wellicht: als de auto er nu nog geen last van heeft is het misschien gewoon in orde).
20 dec 2006 21:43
20 dec 2006 21:46
Devils son schreef:yohanv schreef:
Aangezien ik mij begin te storen aan de herrie boven de 120 km/h met de 911 Targa gaat mijn voorkeur uit naar een coupe of e.v.t. Targa. Dus geen Cabrio. (Hoewel ik ze wel heel erg mooi vind)
Ik zou eens voor de grap eens een eindje met een 968 cabrio gaan rijden. Stiller dan mijn 964 coupé...
20 dec 2006 21:57
911-lover schreef:Ikzelf ken wel wat mensen die een 968 hebben en heb nog nooit van boven vermelde problemen gehoord.
Enkel Rufie heeft een motorisch probleem gehad door gebrek aan onderhoud door vorige eigenaar.
Doe je alles tijdig is er dus normaal gezien geen probleem.
Het valt wel op dat de 944S2 hier sterk wordt verdedigd door een eigenaar van deze wagen wat natuurlijk niet helemaal objectief is.
Let wel, de 968CS heeft nog geen 100.000 km gereden (riemen , spanrollen etc zijn zoals voorgeschreven op 80.000km vervangen)
PS : Een versnellingsbakje van een 951 vervangen zal niet veel goedkoper zijn dan die van een 968 en deze gaan wel vlug stuk. Heb ik meer gehoord en ook zelf meegemaakt. Onder de Martini lag al zeer vlug een andere.
Het verwisselen van een bak van de 968 hetzelfde als de kostprijs van een 944S2 (+/- 10.000€) klinkt in mijn oren erg hoog.
Misschien dat Erwin of iemand anders dit even kan bevestigen of ontkrachten.
20 dec 2006 22:02
yohanv schreef:[Ik denk dat het verdedigen van de S2 eigenaarzijn ervaringen ook deeld met een ander forum http://www.944-porsche.nl. In deze zin is het wel een beetje objectief.
20 dec 2006 22:10
911-lover schreef:Het verwisselen van een bak van de 968 hetzelfde als de kostprijs van een 944S2 (+/- 10.000€) klinkt in mijn oren erg hoog.
Misschien dat Erwin of iemand anders dit even kan bevestigen of ontkrachten.
20 dec 2006 22:11
911-lover schreef:yohanv schreef:[Ik denk dat het verdedigen van de S2 eigenaarzijn ervaringen ook deeld met een ander forum http://www.944-porsche.nl. In deze zin is het wel een beetje objectief.
Je zegt het zelf , hoeveel niet 944 eigenaars/liefhebbers/voorstanders zouden er zijn op een 944 Forum .Daar is ook bijna elke 944 beter dan een 911 (om het even welk model)
20 dec 2006 22:13
yohanv schreef:
Dat vind ik dus heel moeilijk te geloven![]()
Het feit is dat ,zeker in nederland, vaker een 968 Cabrio te koop wordt aangeboden dan de coupe's. Deze opmerking zet me wel weer aan het nadenken.... En bij Carlo vd Krey staat inderdaad een hele mooie Cabrio (Coupe staat daar niet meer). Hoewel de paarse Kap mijn ding niet echt is. Maar dat is een oordeel van een foto.
20 dec 2006 22:24
20 dec 2006 22:38
Excuseer, maar lees mijn eerste bijdrage in dit topic even. Objectiever kun je de broodjes niet bakken. Ik heb duidelijk aangegeven binnen welke randvoorwaarden welk model waarschijnlijk de voorkeur geniet en dat is zeker niet altijd de S2. Ben je nog steeds van mening dat ik de S2 aan het verdedigen ben, nodig ik je uit eerst de hand in eigen boezem te steken.911-lover schreef:Het valt wel op dat de 944S2 hier sterk wordt verdedigd door een eigenaar van deze wagen wat natuurlijk niet helemaal objectief is.
20 dec 2006 22:38
20 dec 2006 22:45
Jort schreef:Excuseer, maar lees mijn eerste bijdrage in dit topic even. Objectiever kun je de broodjes niet bakken.
Jort schreef:Ben je nog steeds van mening dat ik de S2 aan het verdedigen ben, nodig ik eerst de hand in eigen boezem te steken.
911-lover die dus duidelijk ietsje hoger schreef:Ikzelf heb geen S2 of gehad. Wel heb ik een 951 en 968 die ik beiden kan vergelijken en ben blij dat ik de 968 voor het dagelijkse kan gebruiken en de 951 enkel voor het circuit en de fun.
Let wel, de 968CS heeft nog geen 100.000 km gereden (riemen , spanrollen etc zijn zoals voorgeschreven op 80.000km vervangen)
20 dec 2006 22:52
20 dec 2006 22:53
20 dec 2006 22:57
Erick schreef:GEZELLIG![]()
![]()
![]()
Hou het leuk.
Voel je niet altijd zo aangevallen man.
20 dec 2006 22:58
Devils son schreef:yohanv schreef:
Dat vind ik dus heel moeilijk te geloven![]()
20 dec 2006 23:02
Erick schreef:GEZELLIG![]()
![]()
![]()
Hou het leuk.
Voel je niet altijd zo aangevallen man.
20 dec 2006 23:04
20 dec 2006 23:05
20 dec 2006 23:09
20 dec 2006 23:41
yohanv schreef:Hallo allemaal.
Ik ga rustig beginnen met een zoektocht naar een Porsche meer voor het dagelijks gebruik.
Devils son schreef:
Offerte van PCE d.d. 22 februari 2002 voor een nieuwe bak bij een 968:
Arbeid de-/montage: 3 uur (Eur 65 per uur ex BTW).
Ruilversnellingsbak: Eur 6.970 inclusief BTW.
Waarbij opgemerkt dat de offerte zo hoog mogelijk moest zijn om redenen die hier niet van belang zijn.
Het kan dus best nog goedkoper.
911-lover schreef:Van mij mag je steeds langskomen om mijn 2 modelletjes (weldra misschien 3) uit te testen en zelf te vergelijken![]()
Koffie staat niet klaar daar die vers gezet wordt (Espresso)
Erick schreef:...
Het zijn allemaal fantastische auto's.
Alleen is de overgang van type 1 naar type 2 wel erg goed te merken.
Alles hangt af van budget en staat van de auto.
Ik heb het vaker gezegd: 100 mensen-100 smaken.
21 dec 2006 0:27
yohanv schreef:911-lover schreef:Van mij mag je steeds langskomen om mijn 2 modelletjes (weldra misschien 3) uit te testen en zelf te vergelijken![]()
Koffie staat niet klaar daar die vers gezet wordt (Espresso)
3e ??? Plannen of het werkezel
21 dec 2006 0:44
21 dec 2006 0:56
968mint schreef:
Kortom mijn voorkeur voor de 944 turbo s (250pk) vooral vanwege die geweldige moter.