Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

20 dec 2006 21:40

yohanv schreef:
Aangezien ik mij begin te storen aan de herrie boven de 120 km/h met de 911 Targa gaat mijn voorkeur uit naar een coupe of e.v.t. Targa. Dus geen Cabrio. (Hoewel ik ze wel heel erg mooi vind)


Ik zou eens voor de grap eens een eindje met een 968 cabrio gaan rijden. Stiller dan mijn 964 coupé...

20 dec 2006 21:42

Devils son schreef:Rekening mee houden is altijd goed. Maar ik zou de 968 niet laten staan vanwege het pignonlager-probleem (ook bij het pignonlager geldt wellicht: als de auto er nu nog geen last van heeft is het misschien gewoon in orde).


Ik vind de 968 nog steeds een hele aantrekkelijke wagen voor dagelijks gebruik. Ook na het lezen van de reacties. En laat deze wagen ook zeker niet links liggen in een zoektocht. Wat betreft de pignon lager is zeker een feit om rekening mee te houden. Mocht ik dus een exemplaar tegenkomen waar deze dus vervangen is dan geeft het een extra zeker gevoel. :wink:

20 dec 2006 21:43

Ikzelf ken wel wat mensen die een 968 hebben en heb nog nooit van boven vermelde problemen gehoord.
Enkel Rufie heeft een motorisch probleem gehad door gebrek aan onderhoud door vorige eigenaar.
Doe je alles tijdig is er dus normaal gezien geen probleem.
Het valt wel op dat de 944S2 hier sterk wordt verdedigd door een eigenaar van deze wagen wat natuurlijk niet helemaal objectief is.
Ikzelf heb geen S2 of gehad. Wel heb ik een 951 en 968 die ik beiden kan vergelijken en ben blij dat ik de 968 voor het dagelijkse kan gebruiken en de 951 enkel voor het circuit en de fun.
Let wel, de 968CS heeft nog geen 100.000 km gereden (riemen , spanrollen etc zijn zoals voorgeschreven op 80.000km vervangen)
PS : Een versnellingsbakje van een 951 vervangen zal niet veel goedkoper zijn dan die van een 968 en deze gaan wel vlug stuk. Heb ik meer gehoord en ook zelf meegemaakt. Onder de Martini lag al zeer vlug een andere.
Het verwisselen van een bak van de 968 hetzelfde als de kostprijs van een 944S2 (+/- 10.000€) klinkt in mijn oren erg hoog.
Misschien dat Erwin of iemand anders dit even kan bevestigen of ontkrachten.

20 dec 2006 21:46

Devils son schreef:
yohanv schreef:
Aangezien ik mij begin te storen aan de herrie boven de 120 km/h met de 911 Targa gaat mijn voorkeur uit naar een coupe of e.v.t. Targa. Dus geen Cabrio. (Hoewel ik ze wel heel erg mooi vind)


Ik zou eens voor de grap eens een eindje met een 968 cabrio gaan rijden. Stiller dan mijn 964 coupé...


Dat vind ik dus heel moeilijk te geloven :shock:

Het feit is dat ,zeker in nederland, vaker een 968 Cabrio te koop wordt aangeboden dan de coupe's. Deze opmerking zet me wel weer aan het nadenken.... En bij Carlo vd Krey staat inderdaad een hele mooie Cabrio (Coupe staat daar niet meer). Hoewel de paarse Kap mijn ding niet echt is. Maar dat is een oordeel van een foto.

20 dec 2006 21:57

911-lover schreef:Ikzelf ken wel wat mensen die een 968 hebben en heb nog nooit van boven vermelde problemen gehoord.
Enkel Rufie heeft een motorisch probleem gehad door gebrek aan onderhoud door vorige eigenaar.
Doe je alles tijdig is er dus normaal gezien geen probleem.

Het valt wel op dat de 944S2 hier sterk wordt verdedigd door een eigenaar van deze wagen wat natuurlijk niet helemaal objectief is.

Let wel, de 968CS heeft nog geen 100.000 km gereden (riemen , spanrollen etc zijn zoals voorgeschreven op 80.000km vervangen)
PS : Een versnellingsbakje van een 951 vervangen zal niet veel goedkoper zijn dan die van een 968 en deze gaan wel vlug stuk. Heb ik meer gehoord en ook zelf meegemaakt. Onder de Martini lag al zeer vlug een andere.
Het verwisselen van een bak van de 968 hetzelfde als de kostprijs van een 944S2 (+/- 10.000€) klinkt in mijn oren erg hoog.
Misschien dat Erwin of iemand anders dit even kan bevestigen of ontkrachten.


Ik denk dat het verdedigen van de S2 eigenaar :wink: zijn ervaringen ook deeld met een ander forum http://www.944-porsche.nl. In deze zin is het wel een beetje objectief.

Voorgeschreven onderhoud voor vervangen spanrollen etc is voor de 968 dus rond de 80.000 Km in tegenstelling bij de S2 op 120.000 km als ik goed begrijp.

Wat betreft vervangen van een bak, lijkt me de prijs van 10.000 ook wel een beetje extreem hoog. Erwin zal hier inderdaad wel kunnen bevestigen/ontkrachten. --> Ze gaan wel snel stuk. Wat is een richtlijn voor snel stuk in dit geval??

20 dec 2006 22:02

yohanv schreef:[Ik denk dat het verdedigen van de S2 eigenaar :wink: zijn ervaringen ook deeld met een ander forum http://www.944-porsche.nl. In deze zin is het wel een beetje objectief.


Je zegt het zelf , hoeveel niet 944 eigenaars/liefhebbers/voorstanders zouden er zijn op een 944 Forum .Daar is ook bijna elke 944 beter dan een 911 (om het even welk model) :wink:

20 dec 2006 22:10

911-lover schreef:Het verwisselen van een bak van de 968 hetzelfde als de kostprijs van een 944S2 (+/- 10.000€) klinkt in mijn oren erg hoog.
Misschien dat Erwin of iemand anders dit even kan bevestigen of ontkrachten.


Offerte van PCE d.d. 22 februari 2002 voor een nieuwe bak bij een 968:

Arbeid de-/montage: 3 uur (Eur 65 per uur ex BTW).
Ruilversnellingsbak: Eur 6.970 inclusief BTW.

Waarbij opgemerkt dat de offerte zo hoog mogelijk moest zijn om redenen die hier niet van belang zijn.

Het kan dus best nog goedkoper.

20 dec 2006 22:11

911-lover schreef:
yohanv schreef:[Ik denk dat het verdedigen van de S2 eigenaar :wink: zijn ervaringen ook deeld met een ander forum http://www.944-porsche.nl. In deze zin is het wel een beetje objectief.


Je zegt het zelf , hoeveel niet 944 eigenaars/liefhebbers/voorstanders zouden er zijn op een 944 Forum .Daar is ook bijna elke 944 beter dan een 911 (om het even welk model) :wink:


Dat is ook weer waar. :wink:

20 dec 2006 22:13

yohanv schreef:
Dat vind ik dus heel moeilijk te geloven :shock:


Ik ben destijds overgegaan van een 968 cabriolet naar een 964 coupé, dus ik kon het aardig vergelijken. Maar goed: zelf rijden en je weet het.

Het feit is dat ,zeker in nederland, vaker een 968 Cabrio te koop wordt aangeboden dan de coupe's. Deze opmerking zet me wel weer aan het nadenken.... En bij Carlo vd Krey staat inderdaad een hele mooie Cabrio (Coupe staat daar niet meer). Hoewel de paarse Kap mijn ding niet echt is. Maar dat is een oordeel van een foto.


Een nieuw kapje zal niet zo heel veel hoeven te kosten. Ik vind het overigens niet misstaan. Maar ook daar geldt: gewoon kijken of het bevalt.

20 dec 2006 22:24

Heb zelf een S2 cabrio gehad. Maak je geen zorgen om het windgeruis. Is echt niet met een targa te vergelijken. Ze zijn superstil (voor een cabrio).
Bij Motron staat een hele mooie rode S2 voor een zeer schappelijke prijs.

20 dec 2006 22:38

911-lover schreef:Het valt wel op dat de 944S2 hier sterk wordt verdedigd door een eigenaar van deze wagen wat natuurlijk niet helemaal objectief is.
Excuseer, maar lees mijn eerste bijdrage in dit topic even. Objectiever kun je de broodjes niet bakken. Ik heb duidelijk aangegeven binnen welke randvoorwaarden welk model waarschijnlijk de voorkeur geniet en dat is zeker niet altijd de S2. Ben je nog steeds van mening dat ik de S2 aan het verdedigen ben, nodig ik je uit eerst de hand in eigen boezem te steken.
Laatst bijgewerkt door Jort op 20 dec 2006 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.

20 dec 2006 22:38

Ik volg dit met zeer veel interesse :wink:

20 dec 2006 22:45

Jort schreef:Excuseer, maar lees mijn eerste bijdrage in dit topic even. Objectiever kun je de broodjes niet bakken.


Was ik ook volledig mee eens

Jort schreef:Ben je nog steeds van mening dat ik de S2 aan het verdedigen ben, nodig ik eerst de hand in eigen boezem te steken.


:arrowd:

911-lover die dus duidelijk ietsje hoger schreef:Ikzelf heb geen S2 of gehad. Wel heb ik een 951 en 968 die ik beiden kan vergelijken en ben blij dat ik de 968 voor het dagelijkse kan gebruiken en de 951 enkel voor het circuit en de fun.
Let wel, de 968CS heeft nog geen 100.000 km gereden (riemen , spanrollen etc zijn zoals voorgeschreven op 80.000km vervangen)


Alsook 924S gehad en 4,5 jaar 911 3.2
Ik kan ekel vergelijken wat ik gehad en gereden heb (wat ik dus ook duidelijk doe) en spreek me niet uit over andere modellen

:wink:

20 dec 2006 22:52

Prima, je weet ook niet welke modellen ik wel of niet gereden heb/ rijdt, dus een oordeel vellen over mijn objectiviteit in deze lijkt me dan ook niet nodig.

20 dec 2006 22:53

GEZELLIG :roll: :roll: :roll:

Hou het leuk.
Voel je niet altijd zo aangevallen man.

20 dec 2006 22:57

Erick schreef:GEZELLIG :roll: :roll: :roll:

Hou het leuk.
Voel je niet altijd zo aangevallen man.


Juist, want ik was al die nuttige info met interesse aan het volgen....niet het gekibbel :wink: :wink:

20 dec 2006 22:58

Devils son schreef:
yohanv schreef:
Dat vind ik dus heel moeilijk te geloven :shock:


Ik ben destijds overgegaan van een 968 cabriolet naar een 964 coupé, dus ik kon het aardig vergelijken. Maar goed: zelf rijden en je weet het.

[quote]

Ik spreek je ook niet tegen in dit geval. Alleen is het iets wat ik gevoelsnatig niet had verwacht. Ik heb liever een Cabrio, meer fun. Als je inderdaad beide hebt gereden zal je inderdaad een goed vergelijk kunnen maken.

In dit geval zal ik ook zeker zowel voor de 968 en de 944 S2 ook de Cabrio's als optie overwegen. Bij Motron staan ze beide en beide heel mooi. Een perfecte gelegenheid om beide te testen :wink:

20 dec 2006 23:02

Erick schreef:GEZELLIG :roll: :roll: :roll:

Hou het leuk.
Voel je niet altijd zo aangevallen man.


Inderdaad. Maar zowel Jort en Koen geven tot dusver wel relevante info. Het 'gekibbel' nemen we even voor zoete koek. Het blijft een forum, dus iedereen mag het ook niet eens zijn met elkaar :wink:

20 dec 2006 23:04

ik heb van 944 type 1 t/m/ 968 gereden, en de 968 heb ik nog steeds (is overigens te koop met totaal gereviceerde bak die nog niet ingebouwd is :oops: ) van alle type's de 968 de meest ideale dagelijkse wagen, is wat verder doorontwikkeld dan de 944's en laat zich heerlijk rijden

20 dec 2006 23:05

Van mij mag je steeds langskomen om mijn 2 modelletjes (weldra misschien 3) uit te testen en zelf te vergelijken :wink:
Koffie staat niet klaar daar die vers gezet wordt (Espresso) :lol:

20 dec 2006 23:09

Ik heb gereden in:

944 Type 1
944 Type 2
944 S2
944 S2 cabrio
944 Turbo
944 Turbo cabrio
968 Coupe
968 Cabrio
968 ClubSport
968 ClubSport incl. M030

Het zijn allemaal fantastische auto's.
Alleen is de overgang van type 1 naar type 2 wel erg goed te merken.
Alles hangt af van budget en staat van de auto.

Ik heb het vaker gezegd: 100 mensen-100 smaken.

20 dec 2006 23:41

Iedereen weer bedankt voor de bijdrage.

yohanv schreef:Hallo allemaal.

Ik ga rustig beginnen met een zoektocht naar een Porsche meer voor het dagelijks gebruik.


Normaal gesproken koop ik iets en doe dat alsof ik een broodje hamburger bestel. Ik ben met het kopen van een Porsche hier wel van terug gekomen. Ik heb op het moment nog even geen haast, dit ook mede door privesituatie, maar vind het wel heel TOP om hier bepaalde aanbiedingen te krijgen. Dit geeft mij de kans om eens goed te orienteren. Ik voel me namenlijk best wel opgelaten om een testrit te maken bij verkopers in een stadium om mij nog te orienteren.
Devils son schreef:
Offerte van PCE d.d. 22 februari 2002 voor een nieuwe bak bij een 968:

Arbeid de-/montage: 3 uur (Eur 65 per uur ex BTW).
Ruilversnellingsbak: Eur 6.970 inclusief BTW.

Waarbij opgemerkt dat de offerte zo hoog mogelijk moest zijn om redenen die hier niet van belang zijn.

Het kan dus best nog goedkoper.


Dit is alweer iets gunstiger nieuws. :wink: En zoals dus al eerder aangehaald zal dit per model niet veel verschil uitmaken. Maar laten we er even van uitgaan dat dit niet direct bij de eerste beurd nodig zal zijn. :roll:

911-lover schreef:Van mij mag je steeds langskomen om mijn 2 modelletjes (weldra misschien 3) uit te testen en zelf te vergelijken :wink:
Koffie staat niet klaar daar die vers gezet wordt (Espresso) :lol:


3e ??? Plannen of het werkezel :wink:

Deze aanbieding laat ik ook niet afslaan Koen. Nu totmbo weer proberen te overtuigen voor een ritje Belgie. En ze was zowiso al niet echt blij dat ik al weer begon te kijken naar een 2e P. :wink:

Erick schreef:...
Het zijn allemaal fantastische auto's.
Alleen is de overgang van type 1 naar type 2 wel erg goed te merken.
Alles hangt af van budget en staat van de auto.

Ik heb het vaker gezegd: 100 mensen-100 smaken.


Vandaar dat ik me nu eens beter ga orienteren voordat ik tot een koop overga.

Gr.
Johannes

21 dec 2006 0:27

yohanv schreef:
911-lover schreef:Van mij mag je steeds langskomen om mijn 2 modelletjes (weldra misschien 3) uit te testen en zelf te vergelijken :wink:
Koffie staat niet klaar daar die vers gezet wordt (Espresso) :lol:


3e ??? Plannen of het werkezel :wink:



Werkpaard (ezel is te klein voor me :twisted: ) is onlangs pas vervangen.
Neen , een derde P erbij. Ik heb een 944 type 1 op het oog , maar wacht op de verkoper voor een bezichtigings en eventuele aankooptermijn :wink:

turbo (ye) s

21 dec 2006 0:44

Ik heb zelf ruim 4 jaar een 944 2.5 type II gehad, vervolgens ruim 4 jaar een 944 turbo S (89) gehad en heb nu al 6 jaar een 968 cabrio.

Allemaal goede auto's, alleen verreweg het meeste plezier met de Turbo S gehad. Subjectief en objectief was deze toch beduidend sneller dan de 968. Echt onderin komt de 968 soepeler op gang, maar als het korte turbogat overwonnen was (wat je meestal kan vermijden) vond ik hem altijd verbazingwekkend snel en makkelijk te rijden. De 968 cabrio vind ik juist nogal veel lawaai maken (ook in vergelijk met de gt3) en vind ik storend voor lange snelle ritten, noem hem vaak gekscherend mijn rijdende bungalowtent. De stijfheid van de 968 cabrio is duidelijk minder dan de turbo S (ik had ze enige tijd naast elkaar en dan van dat extra op). Verhalen van het versnellingsbaklager ken ik ook sommige lagers (die door een robot werden geplaatst) kregen teveel voorspanning en gingen stuk. Als ze bij 100.000 km nog heel zijn vallen deze zeer waarschijnlijk niet in die groep.

Vind wel anno 2006 dat de 968 er nog steeds redelijk modern uitziet terwijl de 944 er nu langzamerhand echt wat gedateerd uit gaat zien (mn door de achterlichten en voorbumper bij de 2.5's)

Verbruik 944 1/10 - 951 (s) 1/8a9 - 968 1/10

verbruik van turbo wat meer afh van rijstijl, relatief constante snelheden tot 170 km op snelweg opvallen zuinig. Bij pittig stop en go verkeer is hij relatief dorstig.

Kortom mijn voorkeur voor de 944 turbo s (250pk) vooral vanwege die geweldige moter.

Re: turbo (ye) s

21 dec 2006 0:56

968mint schreef:
Kortom mijn voorkeur voor de 944 turbo s (250pk) vooral vanwege die geweldige moter.


Ik heb ook het genoegen gehad om in de Turbo S te rijden en dat is inderdaad een hele fijne wagen. Maar je moet de Turbo S eigenlijk vergelijken met de CS M030. Hoewel de Turbo S heel veel luxe standaard heeft ligt de nadruk toch wat meer op sport en wat minder op comfort.

Voor dagelijks gebruik is de 968 daarom m.i. te prefereren.

En dan nog iets: vind maar eens een 944 Turbo S in goede staat... Helaas zijn er teveel in het verkeerde circuit geraakt (bij de 968 naar mijn zelden bescheiden mening is dat veel minder vaak het geval).
Plaats een reactie