09 jan 2007 1:14
Renntech schreef:Dus een normale frisse motor draai je normaal gesproken niet stuk door belachelijk hard te rijden, lang door te trekken of maximaal te belasten.
Renntech schreef:Bijvoorbeeld met racen belast je een motor maximaal. Constant volgas of gas los, een tussenweg is er niet bij goed racen en veel in of tegen de toerenbegrenzer rijden. De kans dat een 911 motor dan stuk loopt is nihil, ik spreek uit ervaring.
09 jan 2007 1:16
patrick911 schreef:Renntech schreef:Dus een normale frisse motor draai je normaal gesproken niet stuk door belachelijk hard te rijden, lang door te trekken of maximaal te belasten.Renntech schreef:Bijvoorbeeld met racen belast je een motor maximaal. Constant volgas of gas los, een tussenweg is er niet bij goed racen en veel in of tegen de toerenbegrenzer rijden. De kans dat een 911 motor dan stuk loopt is nihil, ik spreek uit ervaring.
Maar slechter voor de motor is dit toch zeker wel?
Ik denk nl wel dat het voor de slijtage nogal uitmaakt of hoe je rijdt. Als je op het circuit telkens bij het aanremmen van een bocht meteen terug schakelt (en dus in de toerenbegrenzer schiet) ipv toeren iets terug laten lopen en dan pas terug schakelt, dan belast je de motor toch duidelijk veel meer?
09 jan 2007 1:17
09 jan 2007 1:25
wolf schreef:Dank voor de uitleg.
Wat is jouw mening over adequaat warmrijden? Mijn instructieboekje zegt slechts " eerste 5 minuten onder de 4500 toeren blijven."
09 jan 2007 1:30
Erwin van Renntech schreef:Heel kort dan.
09 jan 2007 6:28
09 jan 2007 10:35
09 jan 2007 11:02
Roi schreef:Zeg maar berijders die tijdens het warmrijden de toeren zo laag -willen- houden dat ze motor juist belasten door een te hoog gekozen versnelling, lijkt mij veel kwalijker.
09 jan 2007 11:17
09 jan 2007 14:56
09 jan 2007 15:01
WdePundert schreef:Interessante uiteenzetting van Erwin.
09 jan 2007 16:13
09 jan 2007 18:41
09 jan 2007 21:41
Petra schreef:De relatief hoge KM-stand begrijp ik nog wel......... de KM-stand van de '92 ligt rond de 167.000. ........
Petra
09 jan 2007 22:47
We zijn inmiddels wel 15 jaar verder; ik vind 11.000 km per jaar niet veel.
09 jan 2007 22:50
09 jan 2007 22:53
Petra schreef:Maar de meesten (in snelle) auto-rijders doen graag aan stoplicht sprintjes, om zo te bewijzen hoe snel hun wagen is...
09 jan 2007 23:04
09 jan 2007 23:12
09 jan 2007 23:13
Petra schreef:Niet al te persoonlijk opvatten...![]()
Maar ik weet haast wel zeker dat ook jullie ook wel geregeld mee maken, dat er weer zo'n golfje of iets dergelijks naast je staat en graag even met je wilt sprinten. Ik doe hier zelden aan mee (nooit zou gelogen zijn)
09 jan 2007 23:14
Jeroen C3.0 schreef:Eens, dus de oplossing... Golfje eerst twee tellen voorsprong geven, jij rustig optrekken.... dan pas gas erop en er vol langs! Heb je ze nog te pakken voor ze honderd rijden!
09 jan 2007 23:36
Petra schreef:Niet al te persoonlijk opvatten...![]()
Maar ik weet haast wel zeker dat ook jullie ook wel geregeld mee maken, dat er weer zo'n golfje of iets dergelijks naast je staat en graag even met je wilt sprinten.
10 jan 2007 0:00
10 jan 2007 0:06
10 jan 2007 0:09
Petra schreef:Ik wou alleen maar duidelijk maken dat zolang de motor in beweging is, vol gas geven niet schadelijk is, maar zo gauw je dit uit stilstand doet, dit wel schadelijk is.
Petra