Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

12 jan 2007 12:47

adu schreef:
Marcel schreef:(..) wie biedt er 50,000 euro voor de mijne???


993 RS op Mobile € 49.911, 7/96 nog geen 80.000 km ..


...waarschijnlijk een Touring...bij de 993RS groot verschil in prijs met Club Sport :wink:

12 jan 2007 12:49

MichM3 schreef:
adu schreef:
Marcel schreef:(..) wie biedt er 50,000 euro voor de mijne???


993 RS op Mobile € 49.911, 7/96 nog geen 80.000 km ..


...waarschijnlijk een Touring...bij de 993RS groot verschil in prijs met Club Sport :wink:


Door Porsche omgebouwde Targa 8) :arrow:

Daten:
Gebrauchtfahrzeug, 79.654 km
221 kW (300 PS), Benzin, Schaltgetriebe,
Erstzulassung: 07/96, HU: 07/07, AU: 07/07
Klimaautomatik, Nachtblaumetalic, 2/3 Türen

Besonderheiten:
ABS, Partikelfilter, Zentralverriegelung, Tempomat, el. Wegfahrsperre, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Sitzheizung, Schiebedach, el. Fensterheber, Xenonscheinwerfer


Beschreibung:
Unikat: 993 Targa von Porsche ab Werk auf original RS umgebaut: RS-Motor, RS-Bremse, RS-Spoilerpaket vorne/seitlich/hinten. Zusätzlich Cargraphic Racing-Felgen und Cargraphic Sportauspuffanlage. Ansonsten nahezu Vollausstattung: z.B. Porsche-Soundsystem mit 6-fach CD-Wechsler, Vollleder,
Laatst bijgewerkt door adu op 12 jan 2007 12:52, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jan 2007 12:51

Het zal ongetwijfeld al vele meerdere malen gepasseerd zijn, maar wat zijn nu de exacte verschillen tussen de C2 en de RS? De RS staat ook hoog op mijn verlanglijstje....

Paskal

12 jan 2007 12:53

een targa rs?? Is dit niet een zeer slechte combinatie owv de zwakkere constructie van het dak ..?
bv. een 996 targa mag je amper verlagen wegens het dak..

12 jan 2007 12:54

Flyer.. schreef:een targa rs?? Is dit niet een zeer slechte combinatie owv de zwakkere constructie van het dak ..?


:thumleft:

12 jan 2007 12:59

Flyer.. schreef:een targa rs?? Is dit niet een zeer slechte combinatie owv de zwakkere constructie van het dak ..?


Het is zelfs een idiote combinatie.

12 jan 2007 12:59

Devils son schreef:
Flyer.. schreef:een targa rs?? Is dit niet een zeer slechte combinatie owv de zwakkere constructie van het dak ..?


Het is zelfs een idiote combinatie.


Te gek voor woorden ... :lol: Om het nog fraaier te maken: "nahezu Vollausstattung" ... begrijp ook niet dat Porsche dat doet, iets wat zo strijdig is met de aard van een RS.
Laatst bijgewerkt door adu op 12 jan 2007 13:02, in totaal 2 keer bewerkt.

12 jan 2007 13:00

Marcel schreef:
en dunnere ruiten, dunner plaatwerk is per defenitie toch echt "minder"...en daar rijdt ie niet fijner van, wel harder...


Lichtgewicht niet fijner? :?

12 jan 2007 13:28

adu schreef:Bij Wolbert: 964 RS

Afbeelding

Volgens zijn site niet te koop

Is inderdaad wel raar!
Wel op de site, maar niet te koop......... :? :roll:

12 jan 2007 13:34

Rob Herfst schreef:
adu schreef:Bij Wolbert: 964 RS

Afbeelding

Volgens zijn site niet te koop

Is inderdaad wel raar!
Wel op de site, maar niet te koop......... :? :roll:


Alles is te koop :D :D :D (doe maar eens een goed bod)

12 jan 2007 13:36

Alles is te koop...het komt neer op de prijs...is een N-GT zo op de foto te zien of ben ik mis?...misschien als je 100k euro legt, mag je 'm mee nemen...belachelijk overigens om iets te midden van je occasie wagens aan te bieden dat niet te verkopen is..."prestige-advert"?

12 jan 2007 14:05

MichM3 schreef:Alles is te koop...het komt neer op de prijs...is een N-GT zo op de foto te zien of ben ik mis?...misschien als je 100k euro legt, mag je 'm mee nemen...belachelijk overigens om iets te midden van je occasie wagens aan te bieden dat niet te verkopen is..."prestige-advert"?


Is 'ie nu wel of niet te koop :roll: :arrow:

EUR 70.000

Daten:
Gebrauchtfahrzeug, 65.000 km
191 kW (260 PS), Benzin, Schaltgetriebe,
Erstzulassung: 06/92,
rot, 2/3 Türen

Besonderheiten:
el. Wegfahrsperre, Leichtmetallfelgen


Beschreibung:
Original 964 Carrera RS mit M 030- Clubsportpakket. Original Recaro Schalensitze und Werksüberrollkäffig. 1. Lack und Unfallfrei. Keine Rennen, keine Nordschleife, kein Tuning, nur Straßenkilometer. Mit alle Aufkleber und orginal Scheckheft und nur bei Porsche gewartet. Der wagen ist NICHT zu verkaufen, da er unsere Liebling ist ! Nur im Tausch mit etwas noch schöneres werden wir es überlegen. (Zb. 964 RS CS mintgrün/maritimblau, oder 964 Turbo S, oder…..) Kucken Sie weiter auf unsere eigene Website wass wir im Angebot haben

Händler:
Wolbert Sportscars v.o.f.,
De Fliert
NL-3791 PV Achterveld

AfbeeldingAfbeelding

12 jan 2007 14:18

...is dus duidelijk een N-GT...gelaste kooi :wink:

12 jan 2007 14:39

pakkie schreef:Het zal ongetwijfeld al vele meerdere malen gepasseerd zijn, maar wat zijn nu de exacte verschillen tussen de C2 en de RS? De RS staat ook hoog op mijn verlanglijstje....

Paskal


...zo losjes uit de mouw geschud voor de Lightweight RS (zoals het overgrote deel):

- dunnere ruiten
- beperkt gebruik van isolatiemateriaal
- alu kofferdeksel
- andere achterbumper zoals de 965
- geen schuifdak
- geen stuurbekrachtiging
- geen achterbank
- geen airco
- geen centrale vergrendeling
- deuren vanbinnen te openen met lintjes ipv klinken
- Recaro stoelen, niks electrisch
- geen electrische spiegels
- geen electrische ruiten
- geen radio, wel de pre radio uitrusting met 2 boxen in het dashboard
- ophanging regelbaar in hoogte
- remmen van 965 met sportiever afgestelde ABS
- sperdifferentieel 30/75
- magnesium wielen cup design in 7.5" vooraan en 8.5" achteraan
- lichtjes gerolde wielbogen voor meer bewegingsvrijheid van de wielen
- geen anti-roest coating onderaan omwille van gewicht
- single-mass vliegwiel
- de beste motoren van de band werden uitgekozen en kregen een gewijzigde chip => 260 pk
- massa-schakelaar in koffer
- kleinere en minder krachtige accu

- uitgebreid kleurenpakket (Maritime Blue, Rubystone Red, Mint Green, Signal green, Canary??? Yellow => ben niet zeker van de naam van de gele kleur, maar het is geen Speedgelb!)

=> 130 kg gewichtsbesparing is niet niks

...ik ben waarschijnlijk hier en daar zaken vergeten, maar ik denk dat het belangrijkste wel vernoemd is

12 jan 2007 16:18

MichM3 schreef:...zo losjes uit de mouw geschud voor de Lightweight RS (zoals het overgrote deel):

- dunnere ruiten
- beperkt gebruik van isolatiemateriaal
- alu kofferdeksel
- andere achterbumper zoals de 965
- geen schuifdak
- geen stuurbekrachtiging
- geen achterbank
- geen airco
- geen centrale vergrendeling
- deuren vanbinnen te openen met lintjes ipv klinken
- Recaro stoelen, niks electrisch
- geen electrische spiegels
- geen electrische ruiten
- geen radio, wel de pre radio uitrusting met 2 boxen in het dashboard
- ophanging regelbaar in hoogte
- remmen van 965 met sportiever afgestelde ABS
- sperdifferentieel 30/75
- magnesium wielen cup design in 7.5" vooraan en 8.5" achteraan
- lichtjes gerolde wielbogen voor meer bewegingsvrijheid van de wielen
- geen anti-roest coating onderaan omwille van gewicht
- single-mass vliegwiel
- de beste motoren van de band werden uitgekozen en kregen een gewijzigde chip => 260 pk
- massa-schakelaar in koffer
- kleinere en minder krachtige accu

- uitgebreid kleurenpakket (Maritime Blue, Rubystone Red, Mint Green, Signal green, Canary??? Yellow => ben niet zeker van de naam van de gele kleur, maar het is geen Speedgelb!)

=> 130 kg gewichtsbesparing is niet niks

...ik ben waarschijnlijk hier en daar zaken vergeten, maar ik denk dat het belangrijkste wel vernoemd is


Dank je ! Heb ondertussen ook wat rondgesnuffeld en kwam nog wat andere zaken tegen op diverse sites. Of het waar is of niet betwijfel ik. Jij hebt er één dus jij zult het wel kunnen bevestigen/ontkrachtigen....
- andere versnellingsbak (wellicht verstevigd/andere verhoudingen?)
- hardere ophangingsrubbers voor motor
- kortere draagarmen achter
- verstelbare antirollbar voor en achter
- 4 cm verlaagd
- kleinere ruitensproeierreservoir
- geen achterruitverwarming
- geen alarm
- geen gasveren voor open houden voorklep/motorkap
- dunner vloerkleed
- zijn de remschijven achter wel hetzelfde als die van een standaard 964?

Paskal (die tzt er ook één hoopt aan te schaffen)

12 jan 2007 16:32

Wellicht dat deze URL uitkomst biedt - het is het meest betrouwbare 964 RS data die ik ken : http://www.porsche964.co.uk/variants/confusion.htm

Om het lijstje verder af te maken :

- hardere ophangingsrubbers voor motor : klopt
- kortere draagarmen achter : in elk geval andere
- verstelbare antirollbar voor en achter : ?
- 4 cm verlaagd : achter 40mm, voor 50mm
- kleinere ruitensproeierreservoir : klopt, ong. 1 liter ipv 7 liter
- geen achterruitverwarming : zit er wel in, maar is niet aangesloten
- geen alarm : klopt
- geen gasveren voor open houden voorklep/motorkap : klopt, achter wel
- dunner vloerkleed : klopt
- zijn de remschijven achter wel hetzelfde als die van een standaard 964 ? : klopt, maar met gaten

Om terug te komen op de reactie dat een RS overbetaald is voor wat je daadwerkelijk (niet) krijgt : ga er maar eens in rijden en dan merk je dat het nog maar heel weinig met een C2/C4 te maken heeft :)

Dick

12 jan 2007 17:07

V-8...ik zie dat je binnenkort ook een 964RS rijker bent...heb je eentje op 't oog, ben je nog volop op zoek of heb je al eentje toegezegd? 8)

=> verstelbare anti roll bar voor/achter => klopt!
=> ophanging 40/50mm verlaagd => klopt maar de kit is regelbaar in hoogte dus je kiest het zelf.

12 jan 2007 17:24

Na lang zoeken (8 maanden) heb ik er eindelijk een op het oog die ik ook wil hebben. Hij wordt maandag gekeurd bij mijn eigen garage. Als dat goed uitpakt (wat ik wel verwacht want hij is in erg goede staat en gaat als de brandweer) vervul ik een oude jongensdroom ... en is 'ie van mij :)

Ik kijk al wel een poosje mee op het forum, maar zal me dan netjes voorstellen en uiteraard wat foto's posten van beide P's

Dick

12 jan 2007 17:28

Wij zijn erg benieuwd.

12 jan 2007 17:38

MichM3 schreef:klopt maar de kit is regelbaar in hoogte dus je kiest het zelf.


Ook de gewone 964 is in hoogte regelbaar (niet veel, maar wel een beetje).

12 jan 2007 17:54

Devils son schreef:
MichM3 schreef:klopt maar de kit is regelbaar in hoogte dus je kiest het zelf.


Ook de gewone 964 is in hoogte regelbaar (niet veel, maar wel een beetje).


...weer zo'n voorbeeld van elke dag bij te leren... :wink:

...een 964 RS ophanging ziet er zo uit: Lange link

12 jan 2007 17:59

V-8 schreef:Ik kijk al wel een poosje mee op het forum, maar zal me dan netjes voorstellen en uiteraard wat foto's posten van beide P's


...ben zeer benieuwd...de 964RS is echt m'n all-time-favorite als ik er eentje moet uitkiezen...vooral het kleur en de historiek van de jouwe maken me nieuwsgierig alsook het feit waar en hoe je'm gevonden hebt...ik weet anders zelf nog 2 puike exemplaren staan waarvan 1 aan een eerlijke prijs...als ze nog te koop staan tenminste..is alweer 2 weken geleden.

...keep us posted :wink:

12 jan 2007 18:35

MichM3 schreef:...zo losjes uit de mouw geschud voor de Lightweight RS (zoals het overgrote deel):

- dunnere ruiten
- beperkt gebruik van isolatiemateriaal
- geen schuifdak
- geen stuurbekrachtiging
- geen achterbank
- geen airco
- geen centrale vergrendeling
- deuren vanbinnen te openen met lintjes ipv klinken
- niks electrisch
- geen electrische spiegels
- geen electrische ruiten
- geen radio, wel de pre radio uitrusting met 2 boxen in het dashboard
- geen anti-roest coating onderaan omwille van gewicht
- single-mass vliegwiel
- kleinere en minder krachtige accu


volgens mij zei ik eerder dat je vooral betaalde voor wat je niet krijgt, daar vielen sommigen nogal over.... :wink:

12 jan 2007 18:37

Devils son schreef:
Marcel schreef:
en dunnere ruiten, dunner plaatwerk is per defenitie toch echt "minder"...en daar rijdt ie niet fijner van, wel harder...


Lichtgewicht niet fijner? :?


Nee niet waar ik mijn meeste kilometers rijd....
IK denk dat je stapelgek wordt als je 40,000 km in een RS zou moeten rijden per jaar.....

12 jan 2007 18:54

Voor mij wordt het een auto voor erbij. Ik rijd niet er veel kilometer in zijn algemeen en de Cayenne is het familie werkpaard. De RS is voor mij alleen op zondag :)
Plaats een reactie