26 feb 2007 20:19
26 feb 2007 20:24
roenkie schreef:Is een poll of iets dergelijks hier niet handiger voor?
26 feb 2007 21:57
Harley schreef:Afspraak gemaakt met OPC, langs gereden, men was het met mij eens, een 'tik' die er niet hoorde te zijn. Verder niet zo'n dringend probleem volgens hen, dus het pand weer verlaten met het verzoek om de auto daar achter te laten waneer het mij uit zou komen, zodat ze de motor uit elkaar konden halen om op zoek te gaan naar het probleem. Dit is vorige week gebeurd. Alles is nagemeten (toleranties van zuigers en cilinderwanden, lagers etc) dit was blijkbaar allemaal in orde. Omdat niet overduidelijk was waardoor de motor tikte, heeft men in overleg met de importeur besloten om preventief, dus voordat er echt problemen optreden, een nieuwe motor te plaatsen. Dat gebeurt deze week als het goed is.
26 feb 2007 22:06
26 feb 2007 22:12
26 feb 2007 22:20
26 feb 2007 22:26
26 feb 2007 22:43
26 feb 2007 22:51
Red Cabriolet schreef:... naar Autofarm om de conversie te laten doen! Kost wat centen maar aanzienlijk minder dan een nieuw blok!
Rebuilt standard-capacity engine plus installation (exchange and with 12 month/12,000 mile waranty) GBP 6991.25 Dan is ook werkelijk alles wat ondeugdelijk is aan het blok vervangen door nieuw materiaal....
26 feb 2007 22:52
26 feb 2007 23:01
Master Ken schreef:Ik ben er van overtuigd dat er een verschil wordt gemaakt zoals je kunt zien met oa het verhaal van Harley.
26 feb 2007 23:01
26 feb 2007 23:03
Paul van Engelen schreef:Red Cabriolet schreef:... naar Autofarm om de conversie te laten doen! Kost wat centen maar aanzienlijk minder dan een nieuw blok!
Rebuilt standard-capacity engine plus installation (exchange and with 12 month/12,000 mile waranty) GBP 6991.25 Dan is ook werkelijk alles wat ondeugdelijk is aan het blok vervangen door nieuw materiaal....
7000 GBP = 10.500 EURO; toch 'nauwelijks' minder dan een nieuwe motor voor 12.000 incl. inbouwen bij een bekende forumspecialist.
26 feb 2007 23:06
26 feb 2007 23:10
26 feb 2007 23:12
corn3l schreef:Wat ik alleen niet snap is waarom de 3.6 beter zou zijn dan de 3.4.
26 feb 2007 23:17
corn3l schreef:ik hed me voorgenomen om alleen nog te lezen
26 feb 2007 23:25
corn3l schreef:
Wel jammer dat ik op de nieuwste motor nog maar 3 maanden garantie heb, de garantieperiode geldt alleen vanaf de aankoopdatum van het betaalde onderdeel.
Rob, zet er inderdaad maar gewoon een punt achter, als je alles zou weten, begin je waarschijnlijk nergens meer aan en rijden we straks allemaal in een Toyota.
26 feb 2007 23:32
corn3l schreef::roll: Dan toch maar een reactie van mijn kant. (ik hed me voorgenomen om alleen nog te lezen, de liefde (vooral het vertrouwen) voor Porsche staat de afgelopen maanden een beetje op een laag pitje.)
corn3l schreef:Rob, zet er inderdaad maar gewoon een punt achter, als je alles zou weten, begin je waarschijnlijk nergens meer aan
26 feb 2007 23:33
Paul van Engelen schreef:En de vergelijking van klagers over etenswaren met een motor van rond de 12.000 EURO, die zie ik toch niet helemaal. Raar?
26 feb 2007 23:43
911-lover schreef:Dit waren net mijn gedachten toen ik hier zééér luid op e vingers getikt werd
op mijn post die wel ging over een Auto met soortgelijke omstandigheid (buiten garantietermijn , gekende technisch mankement , onttrekken van verantwoordelijkheid, uiteindelijk toch op kosten van de fabrikant hersteld) doch die niet Porsche heette.
26 feb 2007 23:47
26 feb 2007 23:54
Devils son schreef:Punt is: door het internet zien we alle foute gevallen. Daardoor lijkt het probleem vaak erger dan het is.
26 feb 2007 23:55
27 feb 2007 0:05
Rob Herfst schreef:Ik heb zowel bij PON als AG tweemaal het verzoek neergelegd om te vertellen hoeveel 3.4's er verkocht zijn (in Nederland en/of wereldwijd), maar vooral:
- hoeveel 3.4 motoren zij inmiddels hebben verkocht
en
- hoeveel er onder coulance of garantie zijn vervangen
Porsche AG wilde hier helemaal niets over melden.