Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

16 maart 2007 19:41

Volgens mij hebben ze er bij van Zweeden ook eentje. Als iemand interesse heeft kan hij altijd daar ook eens informeren.

17 maart 2007 0:33

RS-R schreef:Oh, Koentje krijgt hulp :roll:


heb ik niet nodig hoor , ik ben oud en wijs genoeg om dat alleen te kunnen , maar dat dacht ik idd ook dadelijk bij het lezen van de reactie van Eric.
zullen we maar denken aan dat verhaaltje van die pot en die ketel :twisted:

En natuurlijk dat ik reageer als er op een post van mij wordt gereageert met een headbang smiley :!:

Even ter vermelding , ik ben geen echte cabriolist (heb daarom de Schnitzer weer zeer snel weggedaan daar die me niet het plezier en gemak van de Baur gaf) maar met de Baur als de Targa en zelfs met een dichte wagen met schuifdak heb ik meer open gereden (95% van de keren dat ik met de wagen onderweg was) dan bijna elke cabriorijder.
Vandaar dat ik ook niet begrijpen kan dat de meeste (tenminste daar waar ik de laatste 21 jaar heb rondgereden) dicht rijden als het onder de 30° is .
En wat het aantal posts te maken heeft met het overal op reageren is mij niet echt duidelijk.
Dit heeft naar mijn mening meer te maken met een erg trouwe forummer zijn dan met nuteloos reageren.

17 maart 2007 2:30

:bang:





























:mrgreen: :wink:

17 maart 2007 10:49

911-lover schreef:.....

:shock: :silent: ;)

17 maart 2007 11:40

John4S schreef:Hardtop is een beetje als winterbanden monteren, als het ff kan liever niet.


Mooi gezegd, en zo is het! 8)

17 maart 2007 12:48

On topic:

Leuke hardtop!
past alleen niet op mijn elfje! :wink:

Ik denk dat dit inderdaad een ideaal ding is voor een daily-driver cabrio. Maar het aantal dailydriver G-series cabrio wordt natuurlijk wel steeds minder...

Al met al: "Nice to have" denk ik, hoewel ikzelf als ik een G-cab. zou hebben mij niet al dat werk op de hals zou halen ieder jaar.

17 maart 2007 12:58

Waar ze hier allemaal van wakker liggen :bang: :bang:

Een cabrio die dicht ligt met mooi weer. Typisch voorbeeld van vooroordelen weer :roll: :roll:

Zal even een rijtje opsommen van mogelijkheden waarom, zonder dat de eigenaar en/of bestuurder geen echte cabriofan is.

Vind het niet leuk boven de 100km/u.
Passagier houdt niet van cabrio rijden.
Dak is stuk.
Kort ritje, waarbij je bij aankomst niet het dak wil dichtdoen (zakelijk bezoek).
Wagen is niet van hem/haar en heeft zelf een niet cabrio, omdat hij het niet leuk vindt.
Te warm.
enz.

Als je je nu al drukt moet maken omdat iemand met een cabrio dicht rijdt :roll: zou ik zeggen

GET A LIFE :mrgreen: :mrgreen:

17 maart 2007 13:05

ppp 356 schreef:Zal even een rijtje opsommen van mogelijkheden waarom, zonder dat de eigenaar en/of bestuurder geen echte cabriofan is.


Heb er nog een: kale plekke kunnen wel erg pijnlijk duidelijk gemaakt worden. :lol:
Voor degene onder ons die flinke dakschade opgelope hebbe doorheen de jaren...

17 maart 2007 14:00

ppp 356 schreef:Een cabrio die dicht ligt met mooi weer. Typisch voorbeeld van vooroordelen weer :roll: :roll:

Zal even een rijtje opsommen van mogelijkheden waarom, zonder dat de eigenaar en/of bestuurder geen echte cabriofan is .....

:thumleft:

Jeroen C3.0 schreef:Ik denk dat dit inderdaad een ideaal ding is voor een daily-driver cabrio.

"Nice to have" denk ik, hoewel ikzelf als ik een G-cab. zou hebben mij niet al dat werk op de hals zou halen ieder jaar.

Voorspelbare opmerking van een coupist, iemand die het liefste een vast dak boven z'n hoofd heeft, en dus weer :bang:.
;)

17 maart 2007 14:38

Jeroen C3.0 schreef:Ik denk dat dit inderdaad een ideaal ding is voor een daily-driver cabrio.


Juist niet, want op het moment het :sunny: schijnt, gaat bij mij het dak eraf, ook in de winter. Dus mag er niet aan denken, dat ik elke keer moet gaan sleutelen, terwijl het wel mijn hobby is. :wink:

PPP356 schreef: Waar ze hier allemaal van wakker liggen


Waar jij je over opwind, denk dat ieder voor zijn eigen moet weten en regelen, en wat je schrijft over dat een bestuurder geen echte cabriofan is, kijk maar over mijn eerder gepost antwoord, zijn meestal sjaaltjes mensen, of wat wij hier zeggen in het Zeeuwse, tis ne sinneklaasenear zeker :wink:

17 maart 2007 15:36

Denk niet dat ik mij ergens over opwind :roll: :roll:

Maak me juist geen zorgen over wat andere mensen doen, en vel ook geen oordeel, laat staan vooroordeel.

17 maart 2007 17:57

Om Paul nog ff aan te vullen een aantal redenen voor de hardtop:

- de auto wordt er mooier van. Open is natuurlijk nog mooier maar ik vind een hardtop er beter uit zien dan een softtop.
- de wagen is stiller
- het risico dat een leip je dak opensnijdt wordt gereduceerd tot 0

Kortom, hier gaat de hardtop er op als het te koud wordt om open te rijden en gaat ie er elk jaar ritueel af op koninginnedag. Het is heerlijk om open te rijden maar dat hoeft voor mij echt niet bij elke mogelijke gelegenheid.

18 maart 2007 14:50

EriC4C schreef:
Jeroen C3.0 schreef:Ik denk dat dit inderdaad een ideaal ding is voor een daily-driver cabrio.

"Nice to have" denk ik, hoewel ikzelf als ik een G-cab. zou hebben mij niet al dat werk op de hals zou halen ieder jaar.

Voorspelbare opmerking van een coupist, iemand die het liefste een vast dak boven z'n hoofd heeft, en dus weer :bang:.
;)


:roll:

Ik ben inderdaad in het gval van 911 een coupist, omdat ik dat zelf een mooiere lijn vind hebben. Ik bedoelde alleen dat je iets aan zo'n hardtop zou hebben als je echt veel km-tjes zou maken in de winter, daily driver dus. Maar als ik zelf een cab zou hebben, zou ik zo'n ding ook niet hoeven, vanwege de reden hierboven door cabrio wim gegeven. Indien mogelijk zo snel mogelijk open. Heb zelf wel eens in november met acht graden open gereden, dik jack aan, kachel op de voetjes, prima te doen !

18 maart 2007 17:11

Jeroen C3.0 schreef:Ik ben inderdaad in het gval van 911 een coupist, omdat ik dat zelf een mooiere lijn vind hebben.

Zoals al vaker geschreven: wie mooi(er) wil zijn moet "pijn" leiden inderdaad. :^:

Jeroen C3.0 schreef:Ik bedoelde alleen dat je iets aan zo'n hardtop zou hebben als je echt veel km-tjes zou maken in de winter, daily driver dus.

Als al jarenlang daily-driver-cabrioot 8) zou ik geen enkel nadeel van de softtop weten dat mij voor montage van een hardtop zou doen kiezen. Zeker niet op een 911 t/m 993, waar het i.t.t. en een later model 911 of Boxster nogal een klus is. :idea:

18 maart 2007 18:49

Moet toegeven dat tijdens de twee Italy toertjes een cabje af en toe welkom was geweest! :wink:

Hoewel, die laat je weer minder makkelijk tijdens het rijden van de ene bestemming naar de volgende tijdens bijv. lunchen of stadsbezichtiging achter op een parkeerplaats met alle bagage ivm. evt. opensnijden cabriodakje... :cry:

sprekende met JC: " Ieder voordeel heb zijn nadeel.... en omgekeerd! :D

Voordelen van een hardtop zouden kunnen zijn:

1. Minder windgeruis?
2. Cabriodak heeft minder te lijden van pekel etc?

Er moeten voordelen aan een hardtop verbonden zijn, anders werden ze niet verkocht. Maar ben met je eens dat het wel een hele tour is als je steeds eerst je softtop moet monteren/demonteren.

19 maart 2007 13:46

Als je hem had kunnen monteren zonder de softtop te hoeven demonteren was het een leuke "aanvulling" geweest
Plaats een reactie