12 mei 2007 0:15
12 mei 2007 8:22
12 mei 2007 8:27
bert964c4 schreef:
Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden![]()
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.
Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche![]()
Maakt niet uit welk type of model![]()
![]()
12 mei 2007 8:50
12 mei 2007 20:24
mayonaise schreef:
hij bedoelde het model 962 dat Dauer heeft gebouwd voor de weg, met Tuv goedkeuring en dergelijke
13 mei 2007 0:21
bert964c4 schreef:
Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden![]()
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.
Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche![]()
Maakt niet uit welk type of model![]()
![]()
13 mei 2007 0:59
13 mei 2007 3:05
14 mei 2007 1:12
Devils son schreef:mayonaise schreef:
hij bedoelde het model 962 dat Dauer heeft gebouwd voor de weg, met Tuv goedkeuring en dergelijke
Dat weet ik. Maar ook die versie is meer thuis op het circuit dan op de openbare weg.
14 mei 2007 14:46
Jort schreef:Ieder z'n ding, maar als ik denk aan de beste Porsche (toegelaten op de openbare weg) denk ik nu eenmaal aan de 962. Of je daarmee je wekelijkse boodschappen kan doen en de gemiddelde verkeersdrempel zonder kleerscheuren kunt nemen (hoogte is overigens dynamisch regelbaar), vind ik minder interessant.
14 mei 2007 15:02
14 mei 2007 21:00
Jort schreef:
Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg
en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.
14 mei 2007 21:08
14 mei 2007 22:26
Devils son schreef:Jort schreef:
Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg
Ben ik eigenlijk niet met je eens... maar zou je nog over kunnen twisten.
en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.
Helemaal niet mee eens. De GT3 (RS), ja. Maar zeker een standaard 911 of een Boxster is weliswaar geschikt om ook op het circuit te komen, maar allesbehalve daarvoor zeer geschikt. Teveel luxe, teveel gewicht, te comfortabel, enz.
14 mei 2007 22:28
bert964c4 schreef:Jelle,
Nieuw of niet, dat maakt niets uit, je bent Porsche liefhebber net zoals wij allemaal hier.
Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden![]()
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.
Het is maar net waar je in rijdt, of wat je beleving is op dat moment.
Fijt is dat je in een Porsche rijdt en ik zeker weet dat je netzoveel plezier beleeft als ik, ongeacht welk type.
Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche![]()
Maakt niet uit welk type of model![]()
![]()
15 mei 2007 12:24
Jort schreef:
In de context die je aanvoerde: dagelijks gebruik, verkeersdrempels, Spee? Lijkt me een uitgemaakte zaak.
Röhrl zei ooit dat de CGT eigenlijk al te snel is om voluit te gaan op Nordschleife (vooruit, met geknepen billen dan).
Doet het beter op een "gewoon" circuit.
Denk nog even aan wat je eerder schreef. Verkeersdrempels, dagelijks gebruik, Spee (het kan allemaal, maar..), of...voluit op een circuit.
15 mei 2007 12:35
15 mei 2007 12:42
15 mei 2007 12:45
15 mei 2007 12:49
15 mei 2007 13:12
15 mei 2007 14:25
Devils son schreef:
De 911 is meer en meer een GT geworden. Helemaal geen circuitauto die ook op de openbare weg kan. Sterker nog: sommigen vinden de 997 GT3 al weer te soft worden. Of dat laatste terecht is, is een tweede. Maar de gewone 911 is een auto die perfect is voor dagelijks gebruik. Perfect is voor zeer beperkte bestuurders.
21 mei 2007 22:16
gast schreef:
Naja, over een paar maanden zal er wel weer zo'n Poll zijn. Kunnen we weer in herhaling vallen