Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

de beste??

De 911
42
48%
De 911 variaties
16
18%
De 968
4
5%
De 944
4
5%
De 928
3
3%
De 924
1
1%
De 356
3
3%
De Cayenne
2
2%
De 959
6
7%
De Carrera GT
7
8%
 
Totaal aantal stemmen : 88

12 mei 2007 0:15

Jelle,
Nieuw of niet, dat maakt niets uit, je bent Porsche liefhebber net zoals wij allemaal hier.

Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.

Het is maar net waar je in rijdt, of wat je beleving is op dat moment.
Fijt is dat je in een Porsche rijdt en ik zeker weet dat je netzoveel plezier beleeft als ik, ongeacht welk type.

Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:

12 mei 2007 8:22

als we hier alles gaan vegen wat geen zin of nuttige bijdrage heeft, wordt het net zo rustig als op de prikpagina :cheesy:

12 mei 2007 8:27

bert964c4 schreef:
Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.


Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:


Conclusie, de mijne is de beste :lol:

12 mei 2007 8:50

Ongetwijfeld Paul, maar nou weten we nog niet welke de beste is :lol:

12 mei 2007 20:24

mayonaise schreef:
hij bedoelde het model 962 dat Dauer heeft gebouwd voor de weg, met Tuv goedkeuring en dergelijke


Dat weet ik. Maar ook die versie is meer thuis op het circuit dan op de openbare weg.

13 mei 2007 0:21

bert964c4 schreef:
Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.


Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:

ja maar dan heb ik de vraag (ook een beetje gehoort voor mijn aankoop :wink:) is het dan je eerste porsche??

13 mei 2007 0:59

De 911 uiteraard. De C GT is een hedendaagse supercar maar ik heb altijd het gevoel dat Porsche nog meer uit deze auto had kunnen halen. Al blijf ik er diep respect voor hebben dat ze één van de weinige zijn die nog een handbak hebben in de dagelijkse sportauto's... 8)

13 mei 2007 3:05

917...













ow die kan niet.. dan maar uhhhhhhh de 356 / 911 ???

14 mei 2007 1:12

Devils son schreef:
mayonaise schreef:
hij bedoelde het model 962 dat Dauer heeft gebouwd voor de weg, met Tuv goedkeuring en dergelijke


Dat weet ik. Maar ook die versie is meer thuis op het circuit dan op de openbare weg.


Ieder z'n ding, maar als ik denk aan de beste Porsche (toegelaten op de openbare weg) denk ik nu eenmaal aan de 962. Of je daarmee je wekelijkse boodschappen kan doen en de gemiddelde verkeersdrempel zonder kleerscheuren kunt nemen (hoogte is overigens dynamisch regelbaar), vind ik minder interessant.

Anders had ik wel de snelste Cayenne gekozen :roll: .

Maar deel vooral je eigen ervaringen met dit model, wie weet bedenk ik me nog. :wink:

14 mei 2007 14:46

Jort schreef:Ieder z'n ding, maar als ik denk aan de beste Porsche (toegelaten op de openbare weg) denk ik nu eenmaal aan de 962. Of je daarmee je wekelijkse boodschappen kan doen en de gemiddelde verkeersdrempel zonder kleerscheuren kunt nemen (hoogte is overigens dynamisch regelbaar), vind ik minder interessant.


Het is een groep C auto die ze omgebouwd hebben zodat deze op de openbare weg kan rijden. Het feit dat de auto het kan maakt hem voor de openbare weg nog niet de meest geschikte auto.

Ieder zijn mening en de 962 is zonder meer de snelste Porsche die toegelaten is op de openbare weg, maar het is en blijft een auto die pas straalt op het circuit.

Beste impliceert wat mij betreft meer dan uitblinken op één aspect (snelheid) ten koste van alle andere kwaliteiten.

Ik wens je veel succes met een 962 op de openbare weg. Ik vermoed dat je bij iedere drempel (en die zijn er genoeg in NL), iedere file, iedere keer dat er geen vrij stuk weg voor je ligt, iedere keer dat jouw vriend Koos zich heeft opgesteld bij dat kleine stukje vrije weg dat je toevallig mag ontmoeten :wink: , enz. verlangt naar een minder heftige, minder op snelheid en circuit toegesneden auto.

P.s. neem het niet te serieus, want m.i. bestaat er gewoon niet zoiets als "de beste", dus ieder antwoord is even fout.

14 mei 2007 15:02

Bij "beste" in combinatie met "Porsche" denk ik aan snelheid. In een andere context (bijvoorbeeld auto's in het algemeen) zou ik ook meer compromissen sluiten bij het toekennen van de term "beste".

Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.

Er valt wat voor te zeggen dat elk antwoord bij voorbaat fout is, maar gezien het subjectieve karakter van de term "beste", is elke antwoord eigenlijk ook goed, als het maar een Porsche is.

14 mei 2007 21:00

Jort schreef:
Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg


Ben ik eigenlijk niet met je eens... maar zou je nog over kunnen twisten.

en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.


Helemaal niet mee eens. De GT3 (RS), ja. Maar zeker een standaard 911 of een Boxster is weliswaar geschikt om ook op het circuit te komen, maar allesbehalve daarvoor zeer geschikt. Teveel luxe, teveel gewicht, te comfortabel, enz.

14 mei 2007 21:08

fijn, de heren hebben elkaar weer gevonden :lol:

14 mei 2007 21:41

:popcorn:
Laatst bijgewerkt door Pascal op 15 mei 2007 8:35, in totaal 1 keer bewerkt.

14 mei 2007 22:26

Devils son schreef:
Jort schreef:
Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg


Ben ik eigenlijk niet met je eens... maar zou je nog over kunnen twisten.



In de context die je aanvoerde: dagelijks gebruik, verkeersdrempels, Spee? Lijkt me een uitgemaakte zaak. Röhrl zei ooit dat de CGT eigenlijk al te snel is om voluit te gaan op Nordschleife (vooruit, met geknepen billen dan). Doet het beter op een "gewoon" circuit.

en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.


Helemaal niet mee eens. De GT3 (RS), ja. Maar zeker een standaard 911 of een Boxster is weliswaar geschikt om ook op het circuit te komen, maar allesbehalve daarvoor zeer geschikt. Teveel luxe, teveel gewicht, te comfortabel, enz.


Denk nog even aan wat je eerder schreef. Verkeersdrempels, dagelijks gebruik, Spee (het kan allemaal, maar..), of...voluit op een circuit.
Laatst bijgewerkt door Jort op 15 mei 2007 1:55, in totaal 1 keer bewerkt.

14 mei 2007 22:28

bert964c4 schreef:Jelle,
Nieuw of niet, dat maakt niets uit, je bent Porsche liefhebber net zoals wij allemaal hier.

Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.

Het is maar net waar je in rijdt, of wat je beleving is op dat moment.
Fijt is dat je in een Porsche rijdt en ik zeker weet dat je netzoveel plezier beleeft als ik, ongeacht welk type.

Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:


:thumleft:

15 mei 2007 12:24

Jort schreef:
In de context die je aanvoerde: dagelijks gebruik, verkeersdrempels, Spee? Lijkt me een uitgemaakte zaak.


Dagelijks gebruik heb ik niet genoemd voor zover mij bekend en anders toch zeker niet bedoeld.

Röhrl zei ooit dat de CGT eigenlijk al te snel is om voluit te gaan op Nordschleife (vooruit, met geknepen billen dan).


Mythevorming... Beetje marketing. Hij praat namens Porsche...

Sport Auto had een andere mening.

Doet het beter op een "gewoon" circuit.


Zoals ik al zei: je kan er over twisten. Het is iig een veel minder extreme auto dan de 962, ook de Dauer versie.

Denk nog even aan wat je eerder schreef. Verkeersdrempels, dagelijks gebruik, Spee (het kan allemaal, maar..), of...voluit op een circuit.


De 911 is meer en meer een GT geworden. Helemaal geen circuitauto die ook op de openbare weg kan. Sterker nog: sommigen vinden de 997 GT3 al weer te soft worden. Of dat laatste terecht is, is een tweede. Maar de gewone 911 is een auto die perfect is voor dagelijks gebruik. Perfect is voor zeer beperkte bestuurders. En allesbehalve perfect voor het circuit. Het kan, meer niet. Alleen al het gebrek aan dry-sump zou een bel moeten doen rinkelen... Nog afgezien van alle overdadige luxe.

15 mei 2007 12:35

:popcorn:

15 mei 2007 12:42

Hé, er staat een nieuwe smiley in het lijstje :roll: :lol:

15 mei 2007 12:45

En ik weet van niets... :popcorn: :wink:

15 mei 2007 12:49

:lol: :lol: :lol: :thumleft:

15 mei 2007 13:12

Goed initiatief :thumright:

Mag deze er dan ook bij? :mrgreen: :wink:

Afbeelding

15 mei 2007 14:25

Devils son schreef:


De 911 is meer en meer een GT geworden. Helemaal geen circuitauto die ook op de openbare weg kan. Sterker nog: sommigen vinden de 997 GT3 al weer te soft worden. Of dat laatste terecht is, is een tweede. Maar de gewone 911 is een auto die perfect is voor dagelijks gebruik. Perfect is voor zeer beperkte bestuurders.


En morgenochtend sta je weer in de file, neem je de zoveelste verkeersdrempel, passeer je de zoveelste flitser, passen de 4 kratjes van het boodschappen doen niet in het vooronder en droom je van het circuit. Kortom, je gebruikt nog niet de helft van het snelheidspotentieel en op andere terreinen blijven er wensen liggen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt.

21 mei 2007 22:16

gast schreef:
Naja, over een paar maanden zal er wel weer zo'n Poll zijn. Kunnen we weer in herhaling vallen :D


Welkom op het forum! :salut: :wink:
Plaats een reactie