12 jun 2007 7:37
Joannes schreef:Uhh, misschien vervelend voor de 911-rijders onder ons, maar de R8 is in een Duitse autotest op het circuit beter uit de test gekomen dan de 997 S.
Maar dat lag volgens de testers "aan het middenmotorkoncept".
12 jun 2007 7:43
12 jun 2007 8:26
12 jun 2007 8:37
12 jun 2007 9:27
Marcel schreef:
Niet alleen in de Duitse test. IN de EVO van deze maand (toch ook niet het eerste - maar mi wel beste - blad) een test tussen R8, M6, 911 C4S, Vantage.
Conclusie: "so here is the conclusion. It's one we sometimes doubted we'd ever witness, but, for the good of the supercar's evolution, it could hardly be better: Audi humbles Porsche. A new dawn starts today".
Daarbij aangetekend dat in EVO zolang ik me kan heugen Porsche eigenlijk altijd wel aan het langste einde trok, niet meer dus....
12 jun 2007 9:30
RS-R schreef:GT3RS moest ook al zijn meerdere erkennen in de Lambo.
12 jun 2007 9:39
12 jun 2007 10:43
RS-R schreef:Ach,zo veel journalisten,zo veel meningen.
12 jun 2007 11:01
12 jun 2007 11:38
ppp 356 schreef:Zie maar naar de Bentley, hoeveel staan er op de tweedehandsmarkt? Niet omdat de wagen slecht is, maar het nieuwe is eraf, en "iedereen" rijd ermee ........... Maar krijg er zeker geen rillingen van. Heb ik trouwens maar bij enkele wagens.
12 jun 2007 11:41
ppp 356 schreef: De NSX van Honda wou ook iedereen hebben het eerste jaar, nadien kregen ze ze aan de straatstenen niet verkocht.
12 jun 2007 11:59
12 jun 2007 12:14
Devils son schreef:Ik heb ook tests gelezen waar de Porsche 997 4S het won van de Audi R8 (b.v. AMS): Geringeres gewicht und erhöhte leistungsbereidschaft kompensieren die PS-differenz. Bei handling unf komfort muss sich der 4S aber hinter den Audi anstellen.
Conclusie: op het circuit heeft de R8 misschien net iets meer te vertellen, maar als totaalpakket kwam de 997 er weer beter uit. Het is dus maar wat je wil.
De R8 is gewoon gewaagd aan de 997. Welke de beste van de twee is zal afhangen van degene die het moet beoordelen. De 997 was overigens in rechte lijn wel sneller... dus speelt de motor achterin misschien wel parten. Maar je krijgt er ook iets voor terug: zetels achter en een unieker concept.
12 jun 2007 12:42
Marcel schreef:Even voor alle duidelijkheid:
- de EVO test is uitgevoerd door half Europa en niet alleen op het circuit. Testverslag beslaat 19 pagina's, dus geen half werk
- OP het Cricuit (Bedford Autodrome) liet de R8 de 996 GT3 voor "dood" achter, 1.22,10 tegen 1.23.40 dat is een behoorlijk verschil....
- gewicht/pk's. De R8 heeft de betere verhouding: 270 tegen 258 bhp/ton
- gaan we nu als Porsche freaks ineens rechte lijn snelheid als essentieel bestempelen, dat is de eerste keer dat ik dit hier lees....
- desalniettemin kan ik me wel vinden in het emotionel argument. Ik zou mijn geld ook liever besteden aan een 997 GT3...moeilijk uit te leggen op rationele basis, maar dat hoeft hier gelukkig ook niet...
12 jun 2007 12:55
12 jun 2007 13:03
RS-R schreef:foutje, GT3 verliest van Gallardo op het circuit.
Dit was uitgangspunt van deze test.(lees circuitgedrag)
12 jun 2007 14:15
12 jun 2007 14:22
RS-R schreef:Ja, op deze manier kun je blijven discussiëren.
12 jun 2007 14:24
12 jun 2007 14:28
RS-R schreef:Net als in de advocatuur dus.
12 jun 2007 16:24
12 jun 2007 17:39
Devils son schreef:RS-R schreef:Net als in de advocatuur dus.
Gelukkig is er daar wel een eindpunt (waarbij meestal één partij wat meer gelijk krijgt dan de ander).
En nu ga ik naar de Nordschleife om mijn eigen circuittest te doen. Hopen dat het niet al te nat is daar.
12 jun 2007 20:54
12 jun 2007 21:42
12 jun 2007 22:40
911-lover schreef:Veel plezier daar.