14 jun 2007 15:59
Devils son schreef:Dr. Wieggie schreef:interesant ... en hebben jullie ervaringen hiermee ? wie heeft dat al laten doen ? zijn wel ff bedragen hahaha bij motoren ben ik sneller klaar voor meer pk's
Bij rennlist zijn er genoeg die hier ervaring mee hebben. Genoeg leesplezier. Wel moet je de Engelse taal machtig zijn, maar dat is zelden een belemmering...
15 jun 2007 10:29
15 jun 2007 10:51
15 jun 2007 14:02
Roi schreef:
Koppelcurve voorbeelden zien er niet slecht uit, winst over het hele toerenbereik m.n. onderin en het midden.
Vaak wordt er voor gewaarschuwd dat curve steiler wordt waarbij alles zich richt op de pk waarde bij hoog toeren. De koppel curve kan dan in het midden en onderbereik lager liggen dan voor de tuningmaatregel.
15 jun 2007 14:04
drknauf schreef:wilje voor je gevoel sneller gaanen hem ook sneller maken kunje volgens mij het beste een rs koppeling/vliegwiel/drukgroep de hele rattemikmak erin/erop zetten kost relatief gezien het minste en heeft naar mijn inziens het meeste resultaat
![]()
![]()
15 jun 2007 14:43
15 jun 2007 17:29
15 jun 2007 18:59
drknauf schreef:yo devils baby is dat rs vliegwiel gebeuren jouw eigen ervaring? of van horen zeggen? want bij mij is het eigen ervaring en hij is wel degelijk sneller hoor de mijne, en dat afslaan
gebeurt je en paar keer en dan niet meer hoor
. en idd het kost
wat maar altijd minder dan dat hele tuning
gebeuren wat hier eerder beschreven staat.
grtjsmikey
15 jun 2007 22:38
16 jun 2007 14:22
drknauf schreef:kzalwel eigenwijzer zijn dan jij
maar hij is echt rappergeen dollen
![]()
16 jun 2007 22:02
16 jun 2007 22:42
16 jun 2007 22:54
drknauf schreef:hij is er sneller op dezelfde snelheid als voorheen.
als het niks uitmaakte hadden ze het ook niet in de rs hoeven te bouwen lijkt mij![]()
scheelt geloofik maar 10 kg op het vliegwiel.
vandaar ik ook zeg ik zl wel eigenwijs zijn
16 jun 2007 23:30
Ik denk dat wij grotendeels hetzelfde beweren
17 jun 2007 0:44
drknauf schreef:
je bedoeld dat we allebei een beetje in bepaalde maten eigenwijs zijn
17 jun 2007 0:54
Gizmo schreef:De pk winst zit hem vooral in de lage toeren.
17 jun 2007 2:14
17 jun 2007 13:38
17 jun 2007 14:08
Peter 993 schreef:.. maar is veel lichter en heeft 300 pk ipv 270/285.
17 jun 2007 14:12
Peter 993 schreef:En inderdaad de RS is 0.3 sec sneller, maar is veel lichter en heeft 300 pk ipv 270/285.
17 jun 2007 22:51
17 jun 2007 23:16
18 jun 2007 0:09
18 jun 2007 0:15
911-lover schreef:Doch aan het vermogen van het blok zal het niets veranderen
18 jun 2007 10:14
911-lover schreef:Een lichter vliegwiel zorgt ervoor dat je vertrek vlotter is.
Doch aan het vermogen van het blok zal het niets veranderen