06 jul 2007 9:50
Devils son schreef:Devils son schreef:Nog iets speelt mee. Op 15" heb je aanmerkelijk hogere wanghoogte dan op 17". Dan speelt vervorming een grotere rol.
07 jul 2007 20:28
08 jul 2007 19:32
10 jul 2007 21:24
11 jul 2007 20:21
11 jul 2007 21:29
15 jul 2007 13:24
20 jul 2007 12:18
Devils son schreef:Strada schreef:de SC2 hoeven we hiervoor niet zwart te maken
Ik dacht dat Continental dat standaard al deed...
20 jul 2007 12:23
Anton schreef:
Dus wat te doen: geen Zandvoort meer of geen Conti meer?
20 jul 2007 12:23
23 jul 2007 18:54
Anton schreef:Devils son schreef:Strada schreef:de SC2 hoeven we hiervoor niet zwart te maken
Ik dacht dat Continental dat standaard al deed...
Een half uurtje Zandvoort rijden tijdens de VCM rit heeft mijn vrijwel nieuwe Conti's (SC2) in ieder geval gemold! De bandenspanning tevoren was nominaal dwz. volgens het boekje (zullen ze wel over nagedacht hebben bij Porsche mag ik aannemen). Ik heb niet geslipt en ideale lijn gevolgd met bochten inrijden/uitrijden.
Nadien trillen van achter, en met balanceren niet meer stil te krijgen tgv overhittingsplekken op het loopvlak= ongelijkmatige afslijting. Betekent dus opnieuw $$$$$$ voor nieuwe banden voordat we op vakantie kunnen met de Boxster.
Misschien vinden een aantal hier dat dit hoort bij het risico van een 1/2 uurtje (!) circuit maar voor mij is de lol eraf. Ook niet goed te begrijpen is dat Conti's (of geldt dit voor alle merken?) hier zo gevoelig voor zijn. In ieder geval had ik dit niet met mijn 914 en Pirelli P6000.
Dus wat te doen: geen Zandvoort meer of geen Conti meer?
27 jul 2007 10:14
27 jul 2007 10:51
30 jul 2007 21:28
Anton schreef:Een half uurtje Zandvoort rijden tijdens de VCM rit heeft mijn vrijwel nieuwe Conti's (SC2) in ieder geval gemold! De bandenspanning tevoren was nominaal dwz. volgens het boekje (zullen ze wel over nagedacht hebben bij Porsche mag ik aannemen). Ik heb niet geslipt en ideale lijn gevolgd met bochten inrijden/uitrijden.
Nadien trillen van achter, en met balanceren niet meer stil te krijgen tgv overhittingsplekken op het loopvlak= ongelijkmatige afslijting. Betekent dus opnieuw $$$$$$ voor nieuwe banden voordat we op vakantie kunnen met de Boxster.
Misschien vinden een aantal hier dat dit hoort bij het risico van een 1/2 uurtje (!) circuit maar voor mij is de lol eraf. Ook niet goed te begrijpen is dat Conti's (of geldt dit voor alle merken?) hier zo gevoelig voor zijn. In ieder geval had ik dit niet met mijn 914 en Pirelli P6000.
Dus wat te doen: geen Zandvoort meer of geen Conti meer?
15 aug 2007 17:40