Ik heb meestal de indruk dat eigenaars van nieuwe watergekoelde types niet zwaaien. Waarschijnlijk omdat deze mensen meestal (ik zeg meestal

) wel liefhebbers zijn van mooie auto’s maar niet van een bepaalt merk en dus ook niet dieper op de geschiedenis van dit merk ingaan. Vele van deze personen zouden bijvoorbeeld nooit het naam Porsche linken aan een 944, 924, 914, en zelfs de 356 en 550 daar hebben ze soms moeite mee.
Zo merk ik bijvoorbeeld wanneer wij met de 944 een ritje maken mensen wel interesse tonen, maar verwondert kijken als je vertelt dat het een Porsche is (zo vroeg iemand: “Welk type Ferrari is dit?”

), terwijl de 911 meteen als Porsche wordt herkend.
Toch moet je (in het geval van een 911) eens vragen aan een leek, “welk type denk je dat dit is”, dan antwoorden ze (in ons geval) meestal: "een carrera" terwijl 911 het juiste antwoord is.
Nog zo’n grappige anekdote: wij waren aan de 911 aan het sleutelen, met als gevolg dat de kofferklep open stond en alle bekleding verwijdert was, toen kregen wij de opmerking: “Gaan jullie een nieuwe motor plaatsen?”

.
De uitzonderingen (zoals op de vele meetings te ontmoeten), die zwaaien wel, maar deze personen hebben meestal een ouder type gehad of hebben een dergelijk type (voor op zondag) in de garage staan (of misschien hebben ze deze stap overgeslaan en zijn ze liefhebber in hart en nieren).
Wat ik hier vertelde is zeker geen regel, maar een mening.
Kort?

: een liefhebber zwaait.
mvg
Jack-in-the-box