Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

17 nov 2007 21:22

Wim, is dat de achterbank van de Stag of van een Bayliner? :wink:



































Sorry, heb het niet zo op wit leer.

18 nov 2007 10:41

@ Bert, is niet wit, maar beige. Ik denk dat het op de foto door de flits wat heller is geworden als wat het in werkelijkheid is.
De stof onder aan de deur is cognackleur, is hier ook lichter op de foto, en dat is de kleur van het tapijtenset.

En wat in godsnaam is een Bayliner, :? ken ik echt niet.

18 nov 2007 10:53

Bayliner is de "CIVIC" onde de speedbootjes..... 8) :wink:

18 nov 2007 22:24

:lol: Ik had het niet mooier kunnen verwoorden Leo!

@Wim, dan is het ws Biscuit? Dat lijkt me al wat klassieker Engels :wink:

19 nov 2007 10:16

Inderdaad die van Verkade :lol:

19 nov 2007 14:26

Dat zijn de lekkerste toch? :D

01 dec 2007 16:19

Afbeelding Afbeelding

Hier de laatste foto' van het spatbord, onze zoon is klaar met het vertinnen en gaat het vandaag nog in de primer zetten.
Kan ik van volgende week de bodem en wielkasten verder doen, en alles in de chassislak gaan zetten.
Project zal nu iets vlotter gaan, na de laatste tegenslagen. :D

16 jan 2008 12:07

Even een nieuwe up-date.
We zijn nu zover dat de en onderdelen allemaal in de chassislak staan, en deze nu klaar liggen voor montage onder de auto.
Timo is bezig de laatste puntjes aan de koets te doen zoals afhangen deuren, motor en kofferklep, zodat deze straks als ze gespoten zijn er zonder problemen mooi inpassen.
Als dit gedaan is gaat auto terug op brug voor ophanging voor en achter te monteren.
Foto's van dat moment zal ik dan plaatsen, zien jullie gelijk dat we goed vooruit gegaan zijn.
Motor is ook klaar, hebben we tussen de verloren uurtjes gedaan, en ligt spic en span klaar voor inbouw.
Zal hier onder nog een paar foto's van plaatsen.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 19 jan 2008 12:54, in totaal 1 keer bewerkt.

16 jan 2008 12:38

Mss heb ik eroverheen gelezen, maar ga je de motor ook nog reviseren ?

16 jan 2008 13:13

Op verzoek Leo. :wink:

Heb hieronder wat foto's geplaatst, van hoe het was en geworden is.
Ga verder geen uitleg geven van wat en hoe plus detailefoto's, is geen Porsche hé. :lol:
Maar in ieder geval nieuwe krukas, lagers en verdere benodigde onderdelen gebruikt om de motor weer tip top in orde te maken.
De revisie is gedaan op de plaats bij vrienden waar we de motor er al eerder uitgehaald hadden.

Voor de mensen die mij nog niet kenden, op de foto ben ik in mijn hobby outfit. :twisted:


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

16 jan 2008 13:19

Duidelijk :salut:
Mooie machine, die V8.

16 jan 2008 23:38

Je ziet er wel héél professioneel uit in die overall Wim! :wink:

Zal tzt weer eens een bakkie komen doen om de vorderingen weer eens te bewonderen.

17 jan 2008 0:38

Zag dit draadje vandaag voor het eerst, en in 1 adem doorgelezen, ziet er ongelofelijk goed uit. Ik ben zeer benieuwd naar het volgende verslag en bijbehorende foto's.

19 jan 2008 14:31

Hier nog even 2 foto's van de onderkant op het moment dat we alle naden aan het afkitten zijn, en een deel van de ophanging en achteras die allemaal al in de lak staan, dus opbouw onderkant kan nu beginnen.

Afbeelding Afbeelding

19 jan 2008 15:32

grondig werk Wim. mooi. deze heeft ook in het zuurbad gelegen toch? hoeveel pk uit die v8?

19 jan 2008 16:09

inderdaad zuurbad gekregen, en foto's op blz.4 in dit draadje.
Stag had 156 BHP bij 5500 tr/m. daarmee ging hij van 0 > 100 in 9.8 sec en een top van 198 km/h.

19 jan 2008 16:36

twee-en-een-halve liter toch, die V8?

19 jan 2008 16:42

- Aantal cilinders: 8, in V opstelling onder een hoek van 90°.

- Krukas: vijf maal gelagerd in gietijzeren blok.

- Nokkenas: één bovenliggende per cilinderrij, in aluminium cilinderkop.

- Cilinderinhoud: 2997cc

- Boring x slag: 86mm x 64,5mm

:wink:

19 jan 2008 16:47

kortom lazy englishman :wink:

19 jan 2008 22:44

Het ziet er echt goed uit, deze wordt mooier dan dat die ooit de fabriek verliet! :res: Wanneer verwacht je dat de auto ongeveer klaar is?

20 jan 2008 11:16

Ik heb er al eens 2 gedaan en daar deed ik een dik jaar over, maar dat is nu bijna voorbij. :oops: door bepaalde redenen natuurlijk.
Maar zoals het er nu naar uitziet denk ik dat we het tegen het eind dit jaar wel redden.

22 jan 2008 15:03

Net door het topic heen gegaan, leuk project hoor!
:res:

26 jan 2008 18:11

Vandaag laatste karwei gedaan, boden is klaar en alleen wielkasten moeten nog in rubbercoating.
Auto deze middag uit kantelbrug gehaald en op brug geplaatst, kan dan komende week onderkant gaan opbouwen.
Onze zoon heeft ondertussen de deuren al afgehangen en strak gezet, zodat nu alle naden mooi parralel en gelijk lopen.
Nu alleen koffer en motorkap nog, en als hij op zijn wieltjes staat kan hij naar de spuitcabine.
Alleen sorry voor de bodem foto's, had even vergeten wat kou en warmte met de cameralens doet. :oops:


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

26 jan 2008 18:51

Die rubbercoating is dat het zelfde spul als Porsche gebruikt onder zijn wagens?

Zo ja, wat is dat precies en waar kun je dat kopen?

Ik ben zelf met een projectje bezig en heb nu tectyl gebruikt ipv coating, maar zou er eigenlijk toch liever een goede coating op maken.

26 jan 2008 19:59

Is inderdaad het zelfde als wat Porsche gebruikt, heeft als voordeel dat dit ook geluid dempt, en de steenslag door de verende werking er niet gelijk doorslaat.
Onze zoon haalt dat in België (St.Niklaas) bij Firma Notenbaert, is een groothandel in carroserieprodukten.
De boden binnenin de Stag gaat ook met dat spul behandelt worden maar dat gebeurt dan met de kwast, is hij lekker beschermt tegen vocht.
Gesloten onderwerp