Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
19 feb 2008 12:13
@ gilles: porsche 911 door pocket(s)
en ja het zijn die klapbakjes, echter heb ik ook die voorbakje met goed resultaat opnieuw bekleed.
19 feb 2008 12:38
@ Gilles: Daar heb ik 'm ook vandaan:
Ik heb echter deze:
Deurbakken zijn origineel, maar misschien kan je eens bij
Van Kessel proberen. Die heeft vaak veel onderdelen...
19 feb 2008 13:01
Sorry off topic,
zo ziet het zo'n stuur eruit in mijn SC, in de 2.4E Targa komt dat
klassiekere model zoals hierboven al gepost.
19 feb 2008 14:20
hmm ziet er erg mooi uit! jij doet ook zo'n Nardi stuurwiel in je 2.4E?
van het voorjaar / zomer tijd voor een early 911 meeting?
19 feb 2008 17:35
Erg mooie stuurtjes voor met name de klassiekers vind ik.
09 maart 2008 17:40
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!
09 maart 2008 17:42
mooi hoor!

lhd in wales - prijstechnisch daarom ook nog extra interessant?
09 maart 2008 17:49
Mooi, mooi.
09 maart 2008 17:55
Van harte! Mooie aparte kleur!
09 maart 2008 20:19
Mooie kleur, wanner is ie in NL?
10 maart 2008 9:46
gefeliciteerd met de aankoop, zeer aparte kleur inderdaad!
10 maart 2008 10:25
Ik kwam hem tegen toe hij net verkocht was .... aan jou dus ... proficiat!
Dat is een ontzettend mooie kleur, die je bijna nooit tegen komt en met recaro's erin. TOP!
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18195
10 maart 2008 12:23
Master Ken schreef:Mooie kleur, wanner is ie in NL?

Hij gaat eerst naar het zuiden van de UK voor een opknapbeurt van de versnellingsbak en motor (
http://www.carreraperformance.com), en het koetswerk (
http://www.early911.co.uk/) en dan hoop ik hem binnen twee maanden naar Madrid te brengen waar ik woon.
Ik heb er de originele verkoopsfactuur uit '73 bij gekregen en daar staan een paar interessante dingen op: Zo was de kleur Chartreuse een 'factory special' optie van $238, de Frankfurt radio ging voor $244 de deur uit en het electrisch schuifdak kostte $406.
Leuk weetje: Omgerekend naar hedendaagse munt (via
http://www.westegg.com/inflation/) komt dat op 1167, 1197 en 1991 respectievelijk. De totale aankoopsom van $10455 zou vandaag $51285 bedragen.
10 maart 2008 13:36
Ben je zelf ook gaan kijken of heb je alles dmv internet gedaan?
10 maart 2008 14:20
Ik ben zelf gaan kijken en heb een AKK bij een officiƫle Porsche garage laten doen, en ook bij de twee bovenstaande adressen. Zelf ken ik niet zoveel van techniek dus dat leek me geld goed besteed!
10 maart 2008 19:09
Lijkt me een erg leuk avontuur ipv "gewoon kopen bij de dealer (eigen land)"
11 maart 2008 14:11
Het koetswerk is in goede handen bij Nick!
Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet als het klaar is.
Ik hoop dat Nick verslag doet op z'n website hiervan. Hij is ook met een hele mooie Fraise coupe bezig. Een unieke late '71 er die voor de zomer van '71 als een motor en chassies nummer van '72 had, maar geen olieklepje in het achterscherm. Oftewel een pre-produktie model '72 en ook nog eens sportomatic.
Ga je ook nog terug naar de originele MFI of laat je de Carbs erop zitten?
12 maart 2008 21:08
Voorlopig laat ik de carbs er op staan. Ik ken er niet zo veel van, maar ik denk dat het voordeel van de MFI enkel het iets lager verbruik is en je iets meer vermogen hebt. Klopt dat? En natuurlijk heb je de motor weer in originele staat...
13 maart 2008 13:24
De meningen zijn nogal verdeeld over MFI versus Carbs.
Als de MFI in goede conditie is en goed afgesteld is zou dat mijn voorkeur hebben omdat het de originaliteit ten goede komt en dan ook prima rijdt. Een goede complete MFI vinden voor een E van het juiste jaar zal alleen nog niet meevallen. Revisies van bijvoorbeeld de MFI pomp zijn nogal kostbaar en wellicht is ook een andere brandstof pomp erop gezet omdat carbs een lagere druk benzinepomp hebben dan MFI motoren.
13 maart 2008 13:30
ik heb beide systemen,
voordeel van mfi is dat het zeer laag stationair kan draaien ten opzichte van carbs maar de hele instelling van mfi is een doolhof, zoveel factoren moeten goed zijn en afstellen is niet zo eenvoudig.
carbs zijn veel makkelijker en veel goedkoper als er iets aan stuk gaat.
weet niet of het een nou zuiniger is als de ander.
@ alex, thanks nog voor de spullen, scharnieren zijn weer mooi na een grondige polijstklus !
13 maart 2008 14:19
vintage schreef:Voorlopig laat ik de carbs er op staan. Ik ken er niet zo veel van, maar ik denk dat het voordeel van de MFI enkel het iets lager verbruik is en je iets meer vermogen hebt. Klopt dat? En natuurlijk heb je de motor weer in originele staat...
MFI geeft inderdaad meer vermogen. Ik vrees dat je het echter niet voor het verschil in brandstofverbruik moet doen, dat blijft fors
23 maart 2008 22:47
schitterende auto ! fantastische kleur !
Roept jeugdherinneringen op : mijn ouders hadden eind jaren '70 een toyota celica ST in dezelfde kleur
succes !
als de carbs goed zijn en de motor loopt goed : laat ze maar staan imho.
23 maart 2008 23:04
Van harte! Erg mooi kleur!!