Auteur |
Bericht |
500gls
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouwhaarlem
|
@ gilles: porsche 911 door pocket(s)
en ja het zijn die klapbakjes, echter heb ik ook die voorbakje met goed resultaat opnieuw bekleed.
|
19 feb 2008 12:13 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
@ Gilles: Daar heb ik 'm ook vandaan:
Ik heb echter deze:
Deurbakken zijn origineel, maar misschien kan je eens bij Van Kessel proberen. Die heeft vaak veel onderdelen...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
19 feb 2008 12:38 |
|
 |
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Sorry off topic,
zo ziet het zo'n stuur eruit in mijn SC, in de 2.4E Targa komt dat
klassiekere model zoals hierboven al gepost.

_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
19 feb 2008 13:01 |
|
 |
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
hmm ziet er erg mooi uit! jij doet ook zo'n Nardi stuurwiel in je 2.4E?
van het voorjaar / zomer tijd voor een early 911 meeting?
|
19 feb 2008 14:20 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Erg mooie stuurtjes voor met name de klassiekers vind ik.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 feb 2008 17:35 |
|
 |
vintage
'07 Cayman S
ex '73 911 2.4E
|
|
09 maart 2008 13:38 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
09 maart 2008 17:40 |
|
 |
horn
PF #57
|
mooi hoor!  lhd in wales - prijstechnisch daarom ook nog extra interessant?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2008 17:42 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mooi, mooi. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 maart 2008 17:49 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Van harte! Mooie aparte kleur! 
|
09 maart 2008 17:55 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Mooie kleur, wanner is ie in NL? 
|
09 maart 2008 20:19 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
09 maart 2008 20:23 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
gefeliciteerd met de aankoop, zeer aparte kleur inderdaad!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
10 maart 2008 9:46 |
|
 |
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Ik kwam hem tegen toe hij net verkocht was .... aan jou dus ... proficiat!
Dat is een ontzettend mooie kleur, die je bijna nooit tegen komt en met recaro's erin. TOP!
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18195
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
10 maart 2008 10:25 |
|
 |
vintage
'07 Cayman S
ex '73 911 2.4E
|
Hij gaat eerst naar het zuiden van de UK voor een opknapbeurt van de versnellingsbak en motor ( http://www.carreraperformance.com), en het koetswerk ( http://www.early911.co.uk/) en dan hoop ik hem binnen twee maanden naar Madrid te brengen waar ik woon.
Ik heb er de originele verkoopsfactuur uit '73 bij gekregen en daar staan een paar interessante dingen op: Zo was de kleur Chartreuse een 'factory special' optie van $238, de Frankfurt radio ging voor $244 de deur uit en het electrisch schuifdak kostte $406.
Leuk weetje: Omgerekend naar hedendaagse munt (via http://www.westegg.com/inflation/) komt dat op 1167, 1197 en 1991 respectievelijk. De totale aankoopsom van $10455 zou vandaag $51285 bedragen.
_________________________________________ '73 911 2.4E
|
10 maart 2008 12:23 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Ben je zelf ook gaan kijken of heb je alles dmv internet gedaan?
|
10 maart 2008 13:36 |
|
 |
vintage
'07 Cayman S
ex '73 911 2.4E
|
Ik ben zelf gaan kijken en heb een AKK bij een officiële Porsche garage laten doen, en ook bij de twee bovenstaande adressen. Zelf ken ik niet zoveel van techniek dus dat leek me geld goed besteed!
_________________________________________ '73 911 2.4E
|
10 maart 2008 14:20 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Lijkt me een erg leuk avontuur ipv "gewoon kopen bij de dealer (eigen land)" 
|
10 maart 2008 19:09 |
|
 |
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Het koetswerk is in goede handen bij Nick!
Ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet als het klaar is.
Ik hoop dat Nick verslag doet op z'n website hiervan. Hij is ook met een hele mooie Fraise coupe bezig. Een unieke late '71 er die voor de zomer van '71 als een motor en chassies nummer van '72 had, maar geen olieklepje in het achterscherm. Oftewel een pre-produktie model '72 en ook nog eens sportomatic.
Ga je ook nog terug naar de originele MFI of laat je de Carbs erop zitten?
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
11 maart 2008 14:11 |
|
 |
vintage
'07 Cayman S
ex '73 911 2.4E
|
Voorlopig laat ik de carbs er op staan. Ik ken er niet zo veel van, maar ik denk dat het voordeel van de MFI enkel het iets lager verbruik is en je iets meer vermogen hebt. Klopt dat? En natuurlijk heb je de motor weer in originele staat...
_________________________________________ '73 911 2.4E
|
12 maart 2008 21:08 |
|
 |
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
De meningen zijn nogal verdeeld over MFI versus Carbs.
Als de MFI in goede conditie is en goed afgesteld is zou dat mijn voorkeur hebben omdat het de originaliteit ten goede komt en dan ook prima rijdt. Een goede complete MFI vinden voor een E van het juiste jaar zal alleen nog niet meevallen. Revisies van bijvoorbeeld de MFI pomp zijn nogal kostbaar en wellicht is ook een andere brandstof pomp erop gezet omdat carbs een lagere druk benzinepomp hebben dan MFI motoren.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
13 maart 2008 13:24 |
|
 |
500gls
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouwhaarlem
|
ik heb beide systemen,
voordeel van mfi is dat het zeer laag stationair kan draaien ten opzichte van carbs maar de hele instelling van mfi is een doolhof, zoveel factoren moeten goed zijn en afstellen is niet zo eenvoudig.
carbs zijn veel makkelijker en veel goedkoper als er iets aan stuk gaat.
weet niet of het een nou zuiniger is als de ander.
@ alex, thanks nog voor de spullen, scharnieren zijn weer mooi na een grondige polijstklus !
|
13 maart 2008 13:30 |
|
 |
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
MFI geeft inderdaad meer vermogen. Ik vrees dat je het echter niet voor het verschil in brandstofverbruik moet doen, dat blijft fors 
|
13 maart 2008 14:19 |
|
 |
kristof
911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
schitterende auto ! fantastische kleur !
Roept jeugdherinneringen op : mijn ouders hadden eind jaren '70 een toyota celica ST in dezelfde kleur
succes !
als de carbs goed zijn en de motor loopt goed : laat ze maar staan imho.
|
23 maart 2008 22:47 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Van harte! Erg mooi kleur!!
|
23 maart 2008 23:04 |
|
|