Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

28 feb 2008 0:19

Kan me bij dat verschil wel wat voorstellen. De ene revisie is de andere niet. En Pelzer zal blokken reviseren waar niet heel de wereld aan hoeft te gebeuren zoals hier het geval. Dan komt daar een lagere prijs uit en hij krijgt er ook nog een blok voor terug.
Enne, als je zelf laat reviseren heb je nog matching numbers en bij zo'n ruilblok niet meer.
Enne 2, misschien moet een in te nemen blok nog aan bepaalde eisen voldoen c.q. reviseerbaar zijn?

28 feb 2008 1:13

Dr. Wieggie schreef:koste me een kleine 20k ...


Maar dan krijg je wel 100.000 km of 2 jaar garantie op het blok, toch :?:

28 feb 2008 1:37

je bent flink te pakken genomen hoor!ik zou wel eens willen weten waar al dat geld in zit.heb ook bij erpa revisie blokken zien staan voor €4500 geloof ik.wel met inruil oude motor!

anton964

28 feb 2008 8:12

Nicolò schreef:Enne, als je zelf laat reviseren heb je nog matching numbers en bij zo'n ruilblok niet meer.
Enne 2, misschien moet een in te nemen blok nog aan bepaalde eisen voldoen c.q. reviseerbaar zijn?


Matching numbers bij een 964, doet absoluut niets af aan de waarde. praten hier wel over dik 10.000 euro verschil.

28 feb 2008 10:01

De onderdelen zoals opgenoemd - zuigers, cilinders, drijfstangen, etc. - zijn peperduur dat is zeker.
Genoemde revisieblokken met prijzen van 3500 - 4500 zullen dat zeker niet hebben.
Het is ook goed mogelijk dat 'alleen' de koppen gereviseerd zijn, dan gaat het ook over veel lagere bedragen.

Maar tegen de 20k blijft heel veel geld, uiteraard.

28 feb 2008 10:11

Jurrian schreef:Waar zit dan dat verschil in :?: iemand die daar een verklaring voor heeft :roll:

Appels & peren, knollen & citroenen, .....

28 feb 2008 10:32

Garantie is idd. goed geregeld blok is niet "mijn" probleem de komende 2 jaar ... schrik wel ff van deze reacties ... maargoed tis nu al gedaan klaar enz

28 feb 2008 11:17

anton964 schreef:heb ook bij erpa revisie blokken zien staan voor €4500 geloof ik. wel met inruil oude motor!


.... voor 4500 Euro koop je MI hoogstends 'n goede gebruikte motor - en mag je blij zijn als je dan niet ook je oude blok daar moet laten staan :wink:

20K vind ik ook wel weer aan de hoge kant ... maar zoals Paul al aan geeft, WIJ weten niet wat er allemaal vervangen is aan peperdure onderdelen :idea:

Jurrian schreef:Matching numbers bij een 964, doet absoluut niets af aan de waarde. praten hier wel over dik 10.000 euro verschil.


NU mss niet ... maar hoe zal het zijn over 'n jaar of 10, 15, 20 :?:

28 feb 2008 11:29

Eh, voor 20 KEuro koop je een hele leuke Boxster voor erbij...........

Tjonge, WAT een rekening zeg :(

Dit is net zo bitter als het verhaal over de Belgische 993 die verkocht is tegen valse cheques (zie elders op dit forum). Een les voor het leven zal ik maar zeggen.............

Ook ik heb wel eens een wat duurdere reparatie aan een van mijn vorige Porsches gehad en mijn broer laatst ook. OK, Porsche rijden is wat duurder dan zeg een VW Golf, maar bij dit soort bedragen haak ik toch echt af.
Emotie speelt bij veel Porsche liefhebbers soms een (te) grote rol. Daar wordt door de Porsche organisatie en de Porsche Specialisten goed geld mee verdient.
Jongens, het is maar een massaproduktie-artikel, ik had hem lekker verkocht, mijn verlies genomen en een leuke andere gekocht.
Er zijn er genoeg te koop, ook met garantie !
Of gewoon een ruilblok tegen een redelijke prijs laten monteren.

Maar ja, gedane zaken nemen geen keer.

Ik mag hopen dat je in ieder geval nu wel een goed gevoel hebt over je auto.

Groet,

Joannes
Laatst bijgewerkt door Joannes op 28 feb 2008 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.

28 feb 2008 11:31

Olaf schreef:20K vind ik ook wel weer aan de hoge kant ... maar zoals Paul al aan geeft, WIJ weten niet wat er allemaal vervangen is aan peperdure onderdelen :idea:



Oke ff opsommen dan maar

- kop revisie + alle kleppen nieuw
- 6 cillinders + zuigers + drijfstangen
- Afdraaien krukas + alle lagers
- oliepomp
- koppeling set
- pakkingsets
- allerlei nieuwe taps en moeren
- bougies + verdeelkap + bobines
- catvervanger

heb er 40 uur arbeid bij en wat spoel / schoonmaak kosten, omdat elke leiding is gespoeld en of vervangen.

de tussenbak was maandje eerder gedaan is ook zgan ...

28 feb 2008 11:43

Joannes schreef:Er zijn er genoeg te koop, ook met garantie !
Of gewoon een ruilblok tegen een redelijke prijs laten monteren.


Garantie is niet zaligmakend ... na 3 maanden garantie (of 'n jaar) kan je hetzelfde overkomen ... net als met 'n "ruilblok" - daarvan weet je de geschiedenis niet - en kan je binnen No Time met 'n zelfde soort probleem geconfronteerd worden :!:

Ik vind Dr. Wieggie z'n keuze niet (geheel) onverstandig - zolang hij zich maar voor genomen heeft die Porsche voorlopig te houden 8)

Als er inderdaad 6 nieuwe cillinders, 6 nieuwe zuigers & 6 nieuwe drijfstangen zijn gemonteerd,
dan is de totaal prijs IMO nog niet eens zo verkeerd :|

Begrijp alleen niet zo goed waarom de Kat.vervanger bij de motor-revisie in het lijstje staat :lol:

28 feb 2008 11:46

Een gigantisch bedrag zeg. Ik hoop niet dat ik ooit aan de beurt kom.

28 feb 2008 11:53

de katvervanger was mijn pleister op de wonden ... ;)

28 feb 2008 12:17

Mijne is door vorige eigenaar gereviseerd in 2003 met nieuwe zuigers en cilinders (2632,50 euro) en kop revisie met nieuwe kleppen voor totaal bedrag 9860.63 euro, dus schrok ook wel toen ik je bedrag vernam hier.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer, en hoop dat je nu lekker met de zomer voor de deur kunt genieten.

28 feb 2008 12:21

Wim, dat is 5 jaar geleden :idea:

Kijk bv 'ns naar het verloop van de onderdeel-prijzen ... en daarnaast de correctie op arbeidsloon :wink:

28 feb 2008 12:27

Juiste datum factuur is 14-11-2003, en arbeidsloon bedraagt 2477.15 en aan tarief 65.00 ex. btw.

28 feb 2008 12:30

Da's krap 40 uur :wink:

28 feb 2008 12:32

mi zeer forse bedragen
arbeidsloon 65€ ex btw in 2003?? ik ga ook porsche-monteur worden...

28 feb 2008 12:38

wolf schreef:mi zeer forse bedragen
arbeidsloon 65€ ex btw in 2003?? ik ga ook porsche-monteur worden...



zou ik toch de IT ook eens proberen ... ;)

28 feb 2008 12:41

... en heb dan ook net eens 'voor de grap' nagekeken wat 'drijstangetjes' kosten die bij jouw niet zijn vernieuwd Wim - nodig of niet dat weten we niet :!:

komt voor ieder 270 Euro bij, dus al weer 1600 verder 8)

28 feb 2008 12:46

Was volgens diagnose niet nodig deze te vervangen staat er bij.
Dus niet gedaan.

28 feb 2008 12:50

Olaf schreef:
Joannes schreef:Er zijn er genoeg te koop, ook met garantie !
Of gewoon een ruilblok tegen een redelijke prijs laten monteren.


Garantie is niet zaligmakend ... na 3 maanden garantie (of 'n jaar) kan je hetzelfde overkomen ... net als met 'n "ruilblok" - daarvan weet je de geschiedenis niet - en kan je binnen No Time met 'n zelfde soort probleem geconfronteerd worden :!:




Klopt Olaf, persoonlijk neem ik nooit garantie als ik een auto koop. Garantie is imho zinspelen op de angst van mensen. In onderhavig geval : 2 jaar garantie op het blok klinkt leuk, maar is dus al in het reparatiebedrag van 20 KEuro ingecalculeerd.

Als Dr. Wieggie z'n auto nog 10 jaar rijdt en geen andere zware reparatie's krijgt, valt het inderdaad wel mee ! Maar als ik het goed gelezen heb heeft deze auto het afgelopen jaar ook al een tussenbakreparatie gehad en dat zal toch ook niet gratis zijn geweest. Misschien ook nog een grote beurt laten doen. Al met al dus ca. 23 - 25 KEuro onkosten aan een 911 in 1 jaar.
Dan is de lol er snel vanaf en erger nog : wat komt hierna ? We weten allemaal dat een 16 jaar oude P. altijd wel weer wat mankementen heeft, die meteen in de papieren lopen als je zelf twee linkerhanden hebt.

Voor je het weet ben je een paar jaar verder en heb je een vermogen uitgegeven om 964 te rijden.
Voordeel is wel dat deze wagens eigenlijk geen afschrijving meer kennen........

De waarheid ligt in de ogen des betrachters.

28 feb 2008 12:53

Klopt helemaal, en ook voor deze...

Joannes schreef:Eh, voor 20 KEuro koop je een hele leuke Boxster voor erbij...........

:D

28 feb 2008 12:58

Als het een uniek exemplaar was geweest dan had ik het zeker gedaan. Maar met alle respect, het is maar een gewone 964. Ik was er niet aan begonnen.

Desalniettemin, moedig van Dr Wieggie om het toch te doen en ik hoop voor hem dat het hier bij blijft.

28 feb 2008 13:00

kan het helemaal met Joannes eens zijn ... garantie werkt idd. zo ... Ik zal maar niet zeggen wat deze auto me in totaal gekost heeft tot heden, koop je een nieuwe boxer van. Maargoed deze 964 blijft wat mij betreft in de familie tot in de eeuwigheid.
Plaats een reactie