Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

03 maart 2008 0:50

want? :?

03 maart 2008 8:08

Welkom Jimmy, vrouw met goede smaak :wink: . De nieuwe Boxster (987) vind ik erg mooi, voorzijde vooral. En als je inderdaad geen kids hebt, een heerlijke toerauto voor jullie beiden! Veel rijplezier (moet vast lukken, zelfs met een TIP :lol: ).

03 maart 2008 16:21

Mooi verhaal. Zo blijkt maar weer dat zelf verdiend het meeste genot geeft!

03 maart 2008 16:28

hallo John,

welkom hier met je mooie auto (prachtige kleurstelling) en vooral veel cabrio plezier. :D :D

03 maart 2008 17:05

Welkom, Jimmie. Mooie auto en dito verhaal.

Re: Daar is ie dan...

03 maart 2008 17:15

John, welkom hier!
Leuk/lang verhaal met goede afloop!
Ik zet alleen grote :?: :?: :?:
bij het vogende zinnetje:
Jimmie schreef: Tiptronic, het is net of ik motor rijd!

:roll: :lol: :wink:

03 maart 2008 17:54

Jimmie, welkom! Veel plezier met deze prachtige Porsche!

03 maart 2008 19:38

Hmmm blind toch maar ff de fabriek aanschrijven dat
ze die getalletjes ff moeten veranderen :)

manual ---> Tip 0,9 sec bij 2.7
manual ---> Tip 0.7 sec bij 3.4 :roll:

oja Jimmm gefeli met een mooie box.. DE keuze 8)
Laatst bijgewerkt door zuugnap op 05 maart 2008 1:47, in totaal 1 keer bewerkt.

03 maart 2008 19:54

automaat is voor oude vrouwtjes :lol:

03 maart 2008 19:58

Bert, stel je voor. Je hebt een flink stuk sportief gereden op de automaat. Het stoplicht gaat op rood, je laat je gas los. Achter je voel je de motor terugschakelen, je remt ook nog eens flink en staat stil. De automaat gaat in de 2. Je klikt even op het minnetje op het stuur en de versnelling gaat in de 1 (net alsof je op de motor met je voet de versnelling in startpositie zet ...toch :) Het ligt gaat op groen. Je trapt het gaspedaal helemaal in, als een razende gaat de Porsche vooruit. Je hebt er zelf ook zin in en vliegensvlug schakel je in 4 etappes naar de hoogste versnelling met het plusje op het stuur (alsof je met je voet omhoog schakelt op de motor). Er komt een bocht, remmen, klik klik, in zijn 3 en gas erop. Snap je? Hmmm... een beetje fantasie heb je wel nodig, ja :lol: :lol:

Beste Zuugnap
In mijn boekje en op de website http://imp.porsche.com/netherlands/nl/m ... ail/drive/ ,onderdeel Tiptronic S:
"De Boxster modellen zijn tegen meerprijs ook leverbaar met 5-traps Tiptronic S. Daarmee kan de bestuurder kiezen tussen de automaatstand of handmatig schakelen.

Met de keuzehendel in de handschakelstand kunt u zelf schakelen. Met de wiptoetsen in het stuurwiel. Tikje naar boven om op te schakelen. Tikje naar beneden voor terugschakelen. Vergelijkbaar met een klassieke schakelbak. De Tiptronic S schakelt vrijwel zonder onderbreking van de trekkracht. De schakeltijd ligt ongeveer op 0,2 seconden" :?: :?:

03 maart 2008 20:11

Ik riep het reeds: knuppel ... hoenderhok. En ja hoor, daar gaat 'ie weer......

03 maart 2008 20:38

A never ending story............. :mrgreen: (en errug oude koek)

03 maart 2008 21:51

Jimmie schreef:Bert, stel je voor. Je hebt een flink stuk sportief gereden op de automaat. Het stoplicht gaat op rood, je laat je gas los. Achter je voel je de motor terugschakelen, je remt ook nog eens flink en staat stil. De automaat gaat in de 2. Je klikt even op het minnetje op het stuur en de versnelling gaat in de 1 (net alsof je op de motor met je voet de versnelling in startpositie zet ...toch :) Het ligt gaat op groen. Je trapt het gaspedaal helemaal in, als een razende gaat de Porsche vooruit. Je hebt er zelf ook zin in en vliegensvlug schakel je in 4 etappes naar de hoogste versnelling met het plusje op het stuur (alsof je met je voet omhoog schakelt op de motor). En dan komt een bocht...

Afbeelding :wink:

03 maart 2008 21:53

Welkom op het forum Jimmie :wink:

03 maart 2008 22:51

Jimmie schreef:Hmmm... een beetje fantasie heb je wel nodig, ja :lol: :lol:

Kan me er van alles bij voorstellen :D Heb zowel circuit ervaring met de motor als met de P. 8) Alleen de vergelijking, tip-motor gaat bij mij een beetje mank :wink:

03 maart 2008 23:23

Jongens, jullie (handwerk :shock: voorstanders) kunnen hoog of laagspringen, de moderne automaten (tiptronics, S-tronics etc.) is niet tegen te schakelen, of je moet Walter Rohrl o.i.d. heten.

04 maart 2008 8:46

plh schreef: de moderne automaten (tiptronics, S-tronics etc.) is niet tegen te schakelen, of je moet Walter Rohrl o.i.d. heten.

De tiptr-S schakeltijd is afhankelijk van de stand van je gaspedaaltje.
Bij sterke acceleratie > schakeltijd zeer kort, steady gas > schakeltijd langer. intelligent bakje dus. past zich aan aan watjes, en aan echte mannen... :cheesy:
Op een circuit zul je merken, dat de tip zich anders gedraagt als in de file.
De mensen die klagen over de lange schakeltijd van een tiptr-s moeten
maar eens echt gas geven.

Jimmy, go for it 8)

04 maart 2008 19:57

horn schreef:want? :?

Dan ga je veel relaxer rijden, 9/10 blijft de turbodruk op 0.0 :D Kickdown duurt te lang... 8)

04 maart 2008 21:57

PEF schreef:
horn schreef:Ben het wel een beetje met je eens als je, zoals bij Jimmie, het hebt over moderne automaten. Maar no way dat je bij zo'n tiptronic vaak handmatig gaat schakelen. Het kan, maar je doet het gewoon niet. En als het mijn daily driver zou zijn, zou ik ook een automaat kiezen!

Met een turbo ben je verplicht handmatig te schakelen met je tiptronic 8)

helemaal mee eens..... :wink: :wink: 8)

04 maart 2008 22:12

Welkom Jimmy. Mooi verhaal, mooie auto! Enjoy!

Mijn duit: schakel dagelijks even terug met tip bij naderen rotondes.

Re: Daar is ie dan...

04 maart 2008 22:21

Jimmie schreef:... Toch even naar de fabriek in Stuttgart gereden om te kijken hoe een grijze softop en grijs interieur er in het echt uitzien ...

Ben ook geinteresseerd om bepaalde kleuren/combinaties te bekijken in het echt.
Hoe is dit gegaan, hebben jullie gevraagd of er een Boxster in de gewenste combinatie stond?
Bedoel je echt bij de fabriek of bij de dealer aan het plein?

Nog even over dat schakelen van een Tiptronic-bak: ging dat bij je Honda ook zo glijdend van de ene naar de andere versnelling :?: :lol:

04 maart 2008 23:54

Wij hebben de Boxster bij Wittebrug in Den Haag gekocht. Zij zijn zo goed geweest een afspraak te maken met de Kundenberatung Exclusive & Tequipment. Wij wilden gewoon veel kleurcombinaties in het echt zien. De Kundenberatung heeft ons een kleine rondleiding gegeven in een deel van de fabriek waar de standaard gebouwde Porsches (Boxsters uit Finland) worden voorzien van de speciale Exclusive opties. Met hem zijn wij "op de parkeerplaats gaan kijken". Denk dat er een stuk of 100 af te leveren Porsches staan. Hier en daar met nog wat beschermplastic maar je krijgt een goede indruk van kleurcombinaties, mogelijke opties en velgen.
Het was voor ons voldoende om in ieder geval geen grijze softtop te nemen en in het interieur Exclusive opties te verwerken (dit laatste hadden wij anders nooit gedaan. Koste wat euries maar dan heb je ook wat :cheesy: )

De Tiptronic gaat wel heel erg smooth naar de volgende versnelling 8)

05 maart 2008 16:12

Van harte proficiat met jullie keuze John (je moet het vrouwtje altijd tevreden houden :wink: ).

En je weet : het cabrioweer komt er beslist weer aan !

06 maart 2008 21:44

Jimmy & Wanda, welkom hier, (beetje laat maar was op vakantie) :wink:

mmm... winkel in huidverzorging en ontharing... :?:
da's leuk om over te hebben op de volgende meeting @Luna's... :D
Plaats een reactie