03 maart 2008 0:50
03 maart 2008 8:08
03 maart 2008 16:21
03 maart 2008 16:28
03 maart 2008 17:05
03 maart 2008 17:15
Jimmie schreef: Tiptronic, het is net of ik motor rijd!
03 maart 2008 17:54
03 maart 2008 19:38
03 maart 2008 19:54
03 maart 2008 19:58
03 maart 2008 20:11
03 maart 2008 20:38
03 maart 2008 21:51
Jimmie schreef:Bert, stel je voor. Je hebt een flink stuk sportief gereden op de automaat. Het stoplicht gaat op rood, je laat je gas los. Achter je voel je de motor terugschakelen, je remt ook nog eens flink en staat stil. De automaat gaat in de 2. Je klikt even op het minnetje op het stuur en de versnelling gaat in de 1 (net alsof je op de motor met je voet de versnelling in startpositie zet ...tochHet ligt gaat op groen. Je trapt het gaspedaal helemaal in, als een razende gaat de Porsche vooruit. Je hebt er zelf ook zin in en vliegensvlug schakel je in 4 etappes naar de hoogste versnelling met het plusje op het stuur (alsof je met je voet omhoog schakelt op de motor). En dan komt een bocht...
03 maart 2008 21:53
03 maart 2008 22:51
Jimmie schreef:Hmmm... een beetje fantasie heb je wel nodig, ja![]()
03 maart 2008 23:23
04 maart 2008 8:46
plh schreef: de moderne automaten (tiptronics, S-tronics etc.) is niet tegen te schakelen, of je moet Walter Rohrl o.i.d. heten.
04 maart 2008 19:57
horn schreef:want?
04 maart 2008 21:57
PEF schreef:horn schreef:Ben het wel een beetje met je eens als je, zoals bij Jimmie, het hebt over moderne automaten. Maar no way dat je bij zo'n tiptronic vaak handmatig gaat schakelen. Het kan, maar je doet het gewoon niet. En als het mijn daily driver zou zijn, zou ik ook een automaat kiezen!
Met een turbo ben je verplicht handmatig te schakelen met je tiptronic
04 maart 2008 22:12
04 maart 2008 22:21
Jimmie schreef:... Toch even naar de fabriek in Stuttgart gereden om te kijken hoe een grijze softop en grijs interieur er in het echt uitzien ...
04 maart 2008 23:54
05 maart 2008 16:12
06 maart 2008 21:44