Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

beste wegligging ???

911
32
37%
912
1
1%
914
3
3%
924
3
3%
944
11
13%
956
15
17%
968
18
21%
356
3
3%
 
Totaal aantal stemmen : 86

13 maart 2008 14:11

plh schreef:Wss. met opzet Boxster en Cayman er niet bij gezet... 8)

a ja natuurlijk met opzet ze er niet bijgezet, ze komen toch niet in aanmerking, als je eerlijk bent, dan komen er slechts 2 in aanmerking : de 956 en de 914 , en aangezien de 956 enkel voor het circuit bedoelt is ...... :twisted: :twisted:
jeroen heeft gelijk......

13 maart 2008 16:29

Veel stemmers, maar wie heeft er al met al die modellen gereden ?

En wat is de 911 ? Er is al een behoorlijk verschil tussen een 997 en een 996, wat dan tegeover een 993, 964, enz ?

:roll:

Ik houd het op de 955 :wink:

13 maart 2008 16:34

gast schreef:Vraag ik me alleen af hoe het ze dan in hemelsnaam ook gelukt is om dan tegelijkertijd met afstand de meest LELIJKE Porsche ooit te ontwerpen :ass: :ba: :wink:

altijd nog beter dan zo'n zetpil op wielen Afbeelding

13 maart 2008 16:56

968 .. 50 - 50 gewichtsverdeling en de snelste van het rijtje.

Tenzij 911 ook de andere types vertegenwoordigd.

L..



* Edit: Ik zie nu 956 staan (Dan is die de snelste).. maar waarom staat die in het rijtje?

En oke hij staat ertussen, waar is de 917 dan? en de 908?

13 maart 2008 17:03

gaan we weer van voor af aan beginnen?

13 maart 2008 18:01

Wel grappig dat hier gedacht wordt dat de juiste gewichtsverdeling alleen bepalend is voor het weggedrag in bochten.

13 maart 2008 18:49

:popcorn:

13 maart 2008 19:19

Gert schreef:Wel grappig dat hier gedacht wordt dat de juiste gewichtsverdeling alleen bepalend is voor het weggedrag in bochten.

verklaart u nader :uh:

13 maart 2008 19:30

heb jij dan een 914 Jeroen? 8)

13 maart 2008 23:09

Jeroen914 schreef:verklaart u nader :uh:


Er zijn veel meer factoren die een zorgen voor een goed weggedracht in bochten, natuurlijk is een middenmotor wel gunstig voor de gewichtsverhouding van de auto.
Laatst bijgewerkt door Gert op 13 maart 2008 23:10, in totaal 1 keer bewerkt.

13 maart 2008 23:10

Jeroen914 schreef:gaan we weer van voor af aan beginnen?


Als we weer van voor af aan beginnen slinger ik de opmerking toch nog maar eens aan dat wegligging en handelbaarheid niet met elkaar verward moeten worden.

14 maart 2008 3:09

Gert schreef:Er zijn veel meer factoren die een zorgen voor een goed weggedracht in bochten
wat had je in gedachten?

maurice schreef:wegligging en handelbaarheid niet met elkaar verward moeten worden.
en het verschil is...?

14 maart 2008 13:37

Da's ook maar een flauwe hoor ...

14 maart 2008 13:41

Jeroen914 schreef:
Gert schreef:Er zijn veel meer factoren die een zorgen voor een goed weggedracht in bochten
wat had je in gedachten?


o.a. onderstel en banden, maar als jij vindt dat alleen de plek van de motor belangrijk is vind ik het prima!

14 maart 2008 16:07

gast schreef:Nou, gisteren eens langs de dealer geweest voor een 914.
Niet bluffen! Bij de dealer zouden ze nog geen 914 herkennen als ze er door werden aangereden :mrgreen:

Gert schreef:o.a. onderstel en banden, maar als jij vindt dat alleen de plek van de motor belangrijk is vind ik het prima!
ik geloof dat je nog even op pagina 1 van dit draadje moet gaan beginnen en opnieuw lezen :idea:

14 maart 2008 20:00

Jeroen914 schreef:ik geloof dat je nog even op pagina 1 van dit draadje moet gaan beginnen en opnieuw lezen :idea:


Ja en dan...

14 maart 2008 20:15

als je per sé in herhaling wilt vallen:

Jeroen914 schreef:een 968 of 964 zijn bv qua onderstel nog behoorlijk "ouderwets" en zeker niet moderner/geavanceerder dan een 914 (of vroege 911)

en een boxster/cayman is qua onderstel ontwerp ook al geen technologisch hoogstandje

de 993 en 996/7 mogen dan een knappe multilink achterwiel ophanging hebben, maar die is nog altijd niet goed genoeg (en wordt dat ook nooit) om de slechte gewichtsverdeling te compenseren...


;)

14 maart 2008 22:19

Blijf vooral in je eigen verhaal geloven Jeroen, refereren naar iets wat je zelf geschreven hebt en dat als de waarheid verkondigen. :lol: :lol: :lol:
Wil het graag een keer in het echt meemaken! 8)
Voorlopig heb ik op diverse trackdagen waar één of meerdere 914's aanwezig waren nooit gemerkt dat ze de allesoverwinnende eigenschappen hadden die jij het model toedicht.

14 maart 2008 22:37

Gert schreef:Blijf vooral in je eigen verhaal geloven Jeroen, refereren naar iets wat je zelf geschreven hebt en dat als de waarheid verkondigen. :lol: :lol: :lol:

weer leg het dan :idea:
tot nog toe heb ik hier van NIEMAND een onderbouwd tegen argument gelezen, jou incluis...
Komt misschien ook omdat je totaal geen idee hebt waar je over praat

Wil het graag een keer in het echt meemaken! 8)

slechts een kwestie van tijd :mrgreen:

Voorlopig heb ik op diverse trackdagen waar één of meerdere 914's aanwezig waren nooit gemerkt dat ze de allesoverwinnende eigenschappen hadden die jij het model toedicht.

kan het ook niet helpen dat anderen de potentie niet uit hun 914 kunnen halen :uh:

15 maart 2008 0:16

ligt er ook aan welke haumau achter welk stuur zit natuurlijk he jongens :shock: :mrgreen: :wink:

hier denken ze dat ze allemaal michael schumacher zijn :wink:

ik persoonlijk zou vd 914 middenmotor gaan mochten de autoos 911/964/914 dezelfde pk krachtbron aan boord hebben :wink:

als ik het goed begrijp is menig 944 al sneller in de bochten dan een 911/964/993/996 dus dan zou een middenmotor nog sneller moeten kunnen


veel plzr hier nog met blaffen naar elkaar :mrgreen:

15 maart 2008 0:24

precies, dat een GT3 een sneller rondje doet komt puur door het vermogen waardoor ze op de rechte stukken zo snel zijn.... in het bochtenwerk is een 911 natuurlijk niet heer en meester ;) Het gaat hier niet om de snelheid maar om de WEGLIGGING toch?

15 maart 2008 1:10

doet u mij voor en goeie wegligging dan maar een bentley continentel gt :shock: :mrgreen: :wink:

15 maart 2008 11:10

Denniz C2 schreef:precies, dat een GT3 een sneller rondje doet komt puur door het vermogen waardoor ze op de rechte stukken zo snel zijn.... in het bochtenwerk is een 911 natuurlijk niet heer en meester ;) Het gaat hier niet om de snelheid maar om de WEGLIGGING toch?


Jep jep
http://www.youtube.com/watch?v=rYpz2iOOE-4

15 maart 2008 12:29

Tsja.. om nog wat meer olie op het vuur te gooien: Hebben we het over computergestuurde wegligging of gewoon ouderwetse grip? Tegenwoordig ligt de grens van de meeste auto's ver weg door allerlei computersystemen zoals psm/esp etc. Valt dit onder goede wegligging of is dit vals spelerij :twisted: ?

15 maart 2008 14:58

roenkie schreef:Tegenwoordig ligt de grens van de meeste auto's ver weg door allerlei computersystemen zoals psm/esp etc. Valt dit onder goede wegligging of is dit vals spelerij :twisted: ?

de grens ligt niet verder... alleen doet een kompjoeter nu wat de bestuurder zou moeten doen ;)
Plaats een reactie