Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

22 apr 2008 1:21

GhostRider schreef:997S...
Idd mooier vinnik... :roll:


Tja, daar gaan we weer: de eeuwige discussie over mooier. Een 996 is een volbloed Porsche en een 997 niet minder. Over de komplampunits kan je van mening verschillen evenals de retro-neiging van sommige Porschisten. Dat Porsche AG toegeeft aan de wil van Porsche rijders om toch iets 964/993 -achtigs aan de 997 te geven is te billijken. De strakkere vormen van de 997 zijn mooi en breder dan die van de 996, maar om de 997 nou mooier te noemen. Het ellips vormige concept dat, tot de deurgrepen toe, is doorgevoerd is in de 996 geeft blijk van gevoel voor modern design en niet altijd het koppie laten hangen naar de consument die in het geval van Porsche rijders uiterst conservatief is. Die 5 PK meer? Hangt van de (lef van de ) rijder af. Heb op Zandvoort meerdere 997 GT3 rijders uiterst voorzichtig zien rijden. Veel geld waarschijnlijk maar geen talent.

22 apr 2008 6:50

smaak smaak smaak - typisch een topic waarin iedereen kan zeggen wat hij/zij het liefste zou hebben. per definitie dus een smaak topic. en over smaak....

22 apr 2008 9:25

996 Turbo. 8)

22 apr 2008 9:32

Douwe Minkema schreef:Veel geld waarschijnlijk maar geen talent.



Bij jouw beide niet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: zag je over een paar dijkjes knallen afgelopen NPC rit, en dacht bovenstaand :lol: :lol: :lol: :lol:





FF serieus....

In deze topic vind ik de onderschrift van Douwe een zeer toepasselijke.




There are no old Porsches, only new owners.

22 apr 2008 10:30

997S of doorsparen voor een 997 Turbo.

22 apr 2008 12:05

Douwe Minkema schreef:Hangt van de (lef van de ) rijder af. Heb op Zandvoort meerdere 997 GT3 rijders uiterst voorzichtig zien rijden. Veel geld waarschijnlijk maar geen talent.


Uhhh je snapt het niet helemaal hoor, talentloze rijders die heel voorzichtig zijn kiezen voor een 4 of 4s!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

22 apr 2008 20:40

(edit: DOUWE, JE HOEFT DE BOVENSTAANDE POST NIET GEHEEL TE QUOTEN, DA'S NIE HANDIG (maar even hoofdletters, misschien dat je het dan wel leest)

Je voelt je blijkbaar aangesproken en je leest niet goed: ik zei meerdere dus niet allemaal.

22 apr 2008 21:02

Ik voel me niet aangesproken want ik heb geen 997.
De reden waarom ik reageerde is dat het wat raar overkomt om anderen een gebrek aan talent of lef toe te dichten (het neigt meer naar afgunst).
Tenzij je zelf zo'n talentvol coureur bent die zoiets goed kan inschatten...

22 apr 2008 21:17

Gert schreef:Tenzij je zelf zo'n talentvol coureur bent die zoiets goed kan inschatten...


Tja, dat laat ik graag aan anderen over om dat over mij te roepen. Tip: bel eens met Paul Veens, Porsche specialist in Soest, zelf ook niet onverdienstelijk Porsche coureur geweest.
Btw: Ik zou inderdaad best een 997 GT3 willen hebben en afgunst is wat anders dan jaloezie. Ik gun iedereen zijn GT3.

22 apr 2008 21:54

Douwe Minkema schreef:
GhostRider schreef:997S...
Idd mooier vinnik... :roll:


Tja, daar gaan we weer: de eeuwige discussie over mooier. Een 996 is een volbloed Porsche en een 997 niet minder. Over de komplampunits kan je van mening verschillen evenals de retro-neiging van sommige Porschisten. Dat Porsche AG toegeeft aan de wil van Porsche rijders om toch iets 964/993 -achtigs aan de 997 te geven is te billijken. De strakkere vormen van de 997 zijn mooi en breder dan die van de 996, maar om de 997 nou mooier te noemen. Het ellips vormige concept dat, tot de deurgrepen toe, is doorgevoerd is in de 996 geeft blijk van gevoel voor modern design en niet altijd het koppie laten hangen naar de consument die in het geval van Porsche rijders uiterst conservatief is. Die 5 PK meer? Hangt van de (lef van de ) rijder af. Heb op Zandvoort meerdere 997 GT3 rijders uiterst voorzichtig zien rijden. Veel geld waarschijnlijk maar geen talent.


De vraag is redelijk algemeen gesteld, dus kun je zo'n antwoord verwachten.
Als hij had gevraagd naar de keuze met oog op kwaliteit of techniek, had ik niet eens gereageerd, want daar heb ik met die nieuwe P's toch de ballen verstand van...
Dus de 996 of de 997....
Dan inderdaad de 997, omdat die de lijnen meer benaderd van de oude oerporsche en niet meer van die druppelvormige lampen heeft. Maar dat is mijn estetische mening. Dat ik niet vies ben van een dik gevulde stal onder de kap kun je van me aannemen. Een 996 turbo zou je mij echt niet mee straffen :wink: .

22 apr 2008 22:31

997S 8)

....of doorsparen voor 997 Turbo :idea: :wink:

Succes met keuze!

22 apr 2008 23:07

doe mij dan maar een witte! so 8) 8) 8) 8)

Re: 996 turbo vs 997 s

23 apr 2008 2:07

Ik zou er vooral zelf eens mee gaan rijden en kijken hoe ze bevallen.

Niet dat daar het schoentje zal wringen, maar de Turbo zal in onderhoud e.d. waarschijnlijk duurder uitvallen dan de 997.
Als ik uit mijn nek jippie wijst iemand er ons wel op :mrgreen:

En over smaken. Kan je inderdaad nog boeken over vullen.
Zélf vind ik de 997 koplampen niet geslaagd. Het modern ogend snuitje van de 996 kan mij véél meer bekoren.
Van binnenuit zie ik daar dan ook echter weer niks van, tenzij ik telkens naar eenzelfde winkel die in een flauw bochtje licht zou kunnen rijden ... :roll:
Anders is het weer als hij geparkeerd staat.

Maar eh, een 997 zou ik niet afslaan.
Zelf kopen? Nah, laat iemand anders de afschrijving maar doen. Da's dan weer een ander verhaal :)
Plaats een reactie