Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

01 jun 2008 23:28

Vrees dat daar meer mensen last van hebben Lydia :wink:

Alleen het contact slot omdraaien zonder te starten vind ik al mooi. Hoor je voor en achter van alles ontwaken. :wink:

02 jun 2008 0:03

Ik begrijp dat 'gewend aan de kick raken' maar al te goed eerlijk gezegd. Tuurlijk, met 250 over de snelweg of over het circuit blijft boeien, maar voor dagelijks gebruik... :roll: (Natuurlijk blijft het wel leuk, maar een kick..mwah). Misschien niet de heersende opinie hier, maar dat zij maar zo.

02 jun 2008 4:20

renetrzes schreef:Enorm brute auto. Zal nog even doorsparen voor 4 S maar dan wel cabrio in mijn geval.


Ben bang dat je voor een 993 4S, wat je volgens mij bedoeld, Heeeeeel lang moet sparen :wink:

On topic.

Het is toch wel een dilemma. Een tijd/jaren wachten en dan voor de Porsche te gaan die je wil of nu een consessie doen en toch voor een open Porsche die misschien niet helemaal aansluit aan je wensenlijstje.
Het feit is wel dat je over een tijdje relatief best veel zal afschrijven op het boxstertje en dat niet te goede komt aan spaargeld. Maar daarintegen kun je wel lekker in een open Porsche rijden. Als de auto waar je in hebt gereden je daadwerkelijk veel plezier gaf, ook nadat je dus ook in 911's hebt gereden, dan zal het wel zo te horen een auto zijn die best wel een tijdje plezier kan gaan bieden.

Ik heb zelf een tijdje geleden ook eens een boxster geprobeerd en ik vond het inderdaad ook niet tegenvallen. Maar ik mis een 911 tot in mijn tenen en ga liever niet de consessie doen om eerst nog een tijdje een boxster te gaan rijden.

Veel succes met je beslissing.

02 jun 2008 10:08

RobbertR schreef:Voor wat betreft de kick die je beschrijft; die is er zo vanaf.
Inmiddels heb ik een paar maanden mijn Boxstertje (ook 2.5) en ben daar nog steeds ontzettend blij mee. Rijdt super en blijft leuk met het kapje open.

Echter vorige week in een BoxsterS van van forumlid gereden en dat was wel echt een wereld van verschil. Stiekum ben ik nu toch aan het kijken voor een opvolger voor mijn 2.5je. Qua vermogen is een 2.5 namelijk niet echt schokkend.

En vergis je niet. Een niet al te dure 2.5 wordt uiteindelijk ook een geldverslindend project. Als je hem hebt wil je toch meer zoals (dikke velgen, andere lampen, misschien een hardtop, sportuitlaat etc, etc, etc) dit soort dingen loop je helemaal op leeg.
Als je dit allemaal optelt, dan kom je uiteindelijk heel dicht in de buurt van een veel brutere Porsche.
Je kan het ook andersom zien.
Ik heb juist mijn pa geadviseerd om een Boxster (s) te kopen om hem voorzichtig kennis te laten maken met het rijden in P. Dit was voor hem toch best een grote stap, straks als hij gewend is, aan het rijden en het onderhoud kan er altijd nog over gestapt worden naar een 911...
... ieder zijn eigen aanpak :wink:

02 jun 2008 14:18

RobbertR schreef:Als je hem hebt wil je toch meer zoals (dikke velgen, andere lampen, misschien een hardtop, sportuitlaat etc, etc, etc)


Niks d'r van, hou 'm orgineel!

02 jun 2008 14:23

koop nou maar gewoon die Boxster, heb je tenminste nog iets om naar uit te kijken, terwijl je wel al helemaal de Porsche-koorts te pakken hebt.

OK, ik heb een S, maar de sensatie is elke keer (elke dag) weer top, ook nu ik al in allerlei ander Porsche-spul heb mogen rijden. Het blijft JOUW auto, JOUW Porsche, en een échte Porsche, waar de kleine jochies in de buurt (en de oudere buurman waarschijnlijk ook) het kwijl van in de mond loopt. :D

Maar let wel op met die eerste serie 986, vanaf bjr. 1998/99 schijnen pas echt de kinderziektes eruit te zijn.

02 jun 2008 16:47

Waarom geen 964 cabrio :roll: :idea:

Best of both world, duurder dan een boxster, (nog steeds) goedkoper dan een 993 cabrio.

En geloof me, de kicks tussen een 964 versus 993 cabrio verschillen weinig, tenzij je vanwege het laatste luchtgekoelde concept een 993 wilt hebben.

02 jun 2008 16:49

je stopt em toch niet in een 964 zeg :lol:

gewoon gaan voor die boxster....

02 jun 2008 20:49

haha jongens leuke discussie. Wordt er niet makkelijker op temeer daar de dealer de 964 cabrio die ik ook op het oog heb een akk gaat geven en mij daarvan deze week de uitslag van gaat geven.Tevens wil hij nog eens kritisch naar de tr 6 kijken voor beter inruil.
Tja het kopen van een leuk stukje speelgoed gaat niet over een nacht ijs. :roll:

02 jun 2008 21:52

De prestaties van een 993 en een 964 liggen aardig op één lijn. De looks zijn echter wel behoorlijk verschillend.

De prestaties van een 2.5 boxster zijn minder, maar wordt behoorlijk gecompenseerd in de bochten waar een boxster de lakens uitdeelt.

Heb je, buiten de prestaties om, geen voorkeur voor het uiterlijk van een model?

02 jun 2008 21:59

renetrzes schreef:de dealer de 964 cabrio die ik ook op het oog heb een akk gaat geven en mij daarvan deze week de uitslag van gaat geven.
Tevens wil hij nog eens kritisch naar de tr 6 kijken voor beter inruil.

Misschien dat ik het niet goed lees, maar gaat de verkopende dealer de 964 zelf een AKK geven..... :? :roll: :lol: :lol: :lol:

02 jun 2008 21:59

En ter aanvulling ,op ruud964
het interieur :!:
Is n.l. een groot verschil .

02 jun 2008 22:03

ruud964 schreef:...maar wordt behoorlijk gecompenseerd in de bochten waar een boxster de lakens uitdeelt...



Die uitbrekende billen zijn juist zó lekker :lol: :wink:

02 jun 2008 22:03

Rob Herfst schreef:
renetrzes schreef:de dealer de 964 cabrio die ik ook op het oog heb een akk gaat geven en mij daarvan deze week de uitslag van gaat geven.
Tevens wil hij nog eens kritisch naar de tr 6 kijken voor beter inruil.

Misschien dat ik het niet goed lees, maar gaat de verkopende dealer de 964 zelf een AKK geven..... :? :roll: :lol: :lol: :lol:


Jouw oogjes, alhoewel mij dat verbaasd :) , lijken mij prima

Dan denk ik dat ik weet wat de uitslag gaat worden :twisted: :)

@lydia: okee, ik bedoel dan vlot (zonder veel drama) de bochten nemen. :wink:
Laatst bijgewerkt door ruud964 op 02 jun 2008 22:16, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jun 2008 22:11

Wij van WC Eend adviseren...WC Eend! :lol:

02 jun 2008 22:32

nee de akk wordt door ander bedrijf uitgevoerd!!

02 jun 2008 22:33

Tja lydia ik geloof dat ik daar eigenlijk ook wel van hou :oops:

02 jun 2008 22:35

ruud964 schreef:
Rob Herfst schreef:
renetrzes schreef:de dealer de 964 cabrio die ik ook op het oog heb een akk gaat geven en mij daarvan deze week de uitslag van gaat geven.
Tevens wil hij nog eens kritisch naar de tr 6 kijken voor beter inruil.

Misschien dat ik het niet goed lees, maar gaat de verkopende dealer de 964 zelf een AKK geven..... :? :roll: :lol: :lol: :lol:


Jouw oogjes, alhoewel mij dat verbaasd :) , lijken mij prima

Dan denk ik dat ik weet wat de uitslag gaat worden :twisted: :)
Ja diep in mijn hart de 964 !!!!!!!!! :roll:

@lydia: okee, ik bedoel dan vlot (zonder veel drama) de bochten nemen. :wink:

02 jun 2008 22:38

ruud964 schreef:@lydia: okee, ik bedoel dan vlot (zonder veel drama) de bochten nemen. :wink:


Tja, daar help je juist de kick mee op zeep. Enneuh ... je kunt zó lekker driften zonder drama!

02 jun 2008 22:41

Lydia schreef:
ruud964 schreef:@lydia: okee, ik bedoel dan vlot (zonder veel drama) de bochten nemen. :wink:


Tja, daar help je juist de kick mee op zeep. Enneuh ... je kunt zó lekker driften zonder drama!


Kan je eigenlijk driften met een 4 S ??? is toch 4 wiel aangedreven??

02 jun 2008 22:44

Jip, dat kan. Ik heb wat rubber versleten met deze kikker! Toen ik haar net had, zei een kennis van mij dat een 4S niet uit kan breken. Dus ik knalhard de afrit af. Dus wel, hè? Vlak langs de lantaarnpaal. Áls een 4S uitbreekt, is er bijna geen houden meer aan. Donuts draaien kost echter wel héél erg veel moeite, is niet te doen!

02 jun 2008 22:46

Lydia schreef:Jip, dat kan. Ik heb wat rubber versleten met deze kikker! Toen ik haar net had, zei een kennis van mij dat een 4S niet uit kan breken. Dus ik knalhard de afrit af. Dus wel, hè? Vlak langs de lantaarnpaal. Áls een 4S uitbreekt, is er bijna geen houden meer aan. Donuts draaien kost echter wel héél erg veel moeite, is niet te doen!


Gaaf zeg woon je toevallig in de buurt van Den Haag?? Zou dat wel eens mee willen maken.Als ik mijn P eindelijk heb mag je me dat even leren haha :P

02 jun 2008 22:50

Als ik het goed heb heeft zij het van de toppers in deze wereld geleerd , o.a. Walter Rohrl . :?: :!:

02 jun 2008 22:52

="Lydia"]Donuts draaien kost echter wel héél erg veel moeite


Kikkers lusten dan ook geen donuts :twisted:
Laatst bijgewerkt door Porsche Tattoo op 02 jun 2008 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jun 2008 22:52

jeroenoop schreef:Als ik het goed heb heeft zij het van de toppers in deze wereld geleerd , o.a. Walter Rohrl . :?: :!:


Des te beter mocht ze mij misschien uitnodigen voor een ritje haha :lol:
Plaats een reactie