Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

23 sep 2008 14:09

Ja..want voor je het weet beginnen er ook weer mensen te blaten over het C2 (997) vs C4 (996T) gedram.. 8)

23 sep 2008 14:24

brian951 schreef:Ja..want voor je het weet beginnen er ook weer mensen te blaten over het C2 (997) vs C4 (996T) gedram.. 8)


Klopt! :bounce:

23 sep 2008 15:59

Ik zou ook voor de 997S kiezen. Redenen te over, zoals hierboven blijkt.

23 sep 2008 17:36

ASW schreef:
brian951 schreef:Ja..want voor je het weet beginnen er ook weer mensen te blaten over het C2 (997) vs C4 (996T) gedram.. 8)

Klopt! :bounce:

Heb me toch keurig ingehouden in mijn advies helemaal aan het begin :?: :shock:
:wink:

23 sep 2008 17:57

en dan hebben we het nog niet eens gehad over de plofmotoren tot 10de maand 2005 :shock: :cry:

23 sep 2008 18:03

Oh... vertel eens! :wink: :lol:

23 sep 2008 19:13

Zelf eigenaar geweest van een 996 R , snelle auto en ook een fijne auto. Geen ervaringen met de 996 turbo. Nu eigenaar van een 997S , net rondje Duitsland/Zwitserland en Italie aan gedaan met de 997 S . Kan je vertellen dat deze werkelijk fenomenaal rijd , echt weer een aantal trede hoger dan de 996 . Misschien heb je er wat aan maar ik zou je echt adviseren de 997 te pakken ..... :D

23 sep 2008 19:45

drknauf schreef:en dan hebben we het nog niet eens gehad over de plofmotoren tot 10de maand 2005 :shock: :cry:

Knaufie je hebt meer verstand van gekleurde - of kleurloze :mrgreen: - Porsches dan van de techniek :!: :lol:

De Turbo heeft de motor op basis van die vreselijk slechte 964 motoren, en dus ook die van de 993 :twisted: :P :idea:

23 sep 2008 20:47

ff de tijden op de Nurburgring opgezocht voor beide auto's met dezelfde rijder:

7:56 Porsche 911 Turbo Horst von Saurma Sport Auto (06/2000)

7:50 2009 Porsche 911 Carrera S Horst von Saurma Sport Auto (08/2008), PCCB, PDK, Sport Chrono Plus, Michelin Cup tires

Dit zijn ongetwijfeld niet de snelste tijden voor deze auto's maar omdat het dezelfde coureur betreft geven ze wel een goede indicatie denk ik.

Meer rondetijden vind je HIER

23 sep 2008 21:05

Paul van Engelen schreef:
ASW schreef:
brian951 schreef:Ja..want voor je het weet beginnen er ook weer mensen te blaten over het C2 (997) vs C4 (996T) gedram.. 8)

Klopt! :bounce:

Heb me toch keurig ingehouden in mijn advies helemaal aan het begin :?: :shock:
:wink:


Ik niet maar ik snap dat smaak kan verschillen. Wel heb ik goed naar de beginpost gekeken waarin Big Ben toch echt onze mening vraagt. Hierbij :D

23 sep 2008 21:10

997s...what a beauty.. :wink:

23 sep 2008 21:12

BOTH Beauty's :shock: :shock:

24 sep 2008 9:25

997S absoluut!

24 sep 2008 11:31

Paul van Engelen schreef:
drknauf schreef:en dan hebben we het nog niet eens gehad over de plofmotoren tot 10de maand 2005 :shock: :cry:

Knaufie je hebt meer verstand van gekleurde - of kleurloze :mrgreen: - Porsches dan van de techniek :!: :lol:

De Turbo heeft de motor op basis van die vreselijk slechte 964 motoren, en dus ook die van de 993 :twisted: :P :idea:



effe reply van deze kleurloze :D


net of de turbo 996 tot 2005 gebouwd is jongens :roll:


ik doelde op de 997 tot de 10de maand 2005 :wink: het word angstvallig stilgehouden maar toch ook al enkele hebben een atm heb ik vernomen :?


vandaar ik grapte plofmotoren :cry:



dussssssssssssssss dikke kusssssssssssss :wink:


dat zeg ik 996 turbo zou ik kiezen ivm praktisch bullit proof motahhhhh en volgens mij uiteindelijk meer restwaarde.


maarja dat zijn mijn 2 pennies (zoals jullie zo mooi kunnen zeggen)


ik ben nu tocg wel benieuwd wat het gaat worden :?:

24 sep 2008 11:57

Ik betwijfel of de 996 T meet geld waard zal zijn op de lange termijn. In mijn optiek , zie je nu al aan het prijzen beleid en is tersprake in de wandelgangen , is 996 in de toekomst de minst populaire porsche voor de 2e hands markt, zie je nu al met de 993 die 2e hands praktisch terecht meer geld waard is tov de 993. Probleem blijft de typische koplampen die eigenlijk alleen op de boxter thuis horen.

24 sep 2008 15:09

Die koplampen waarover je hebt hebt amandus staan énkel op de MK I.
Er is ook nog zoiets als een MK II, met de koplampen van...de Turbo :roll:

Dat de 993 hoge prijzen haalt, heeft eerder met emotie & kleinere productie aantallen te maken.
De 997 Mk I is ook al bezig met een mooie terugval in prijs.

24 sep 2008 15:31

torig schreef:...

Dat de 993 hoge prijzen haalt, heeft eerder met emotie & kleinere productie aantallen te maken.
.


Kul.

De 993 is relatief veel waard vanwege de zeer betrouwbare luchtgekoelde motor en mooie, tijdloze maar o zo krachtige uitstraling. De 996 heeft technisch tegen: de RMS-lekkage, de plofmotoren en de saaie uitstraling. Het is een wijven-auto.

Nu ga ik voor de nieuwste Carrera 4S met PDK en hopelijk een betrouwbare waterkoeler. :lol:

24 sep 2008 15:40

(Her)Lees eens wat je schrijft man.

Je gaat een wagen met een interieur en electronica van het stenen tijdperk de hemel in prijzen -letterlijk én figuurlijk- omdat "er bij de 996 wat lekkages optreden en motoren gevoelige IMS Lager". "De laatste luchtgekoelde" ?!
DAN nog beweren dat het niet met emotie te maken heeft ?

Ik ken méér 996'en die *niet* gevoelige IMS Lager dan omgekeerd. Misschien had de 993 globaal genomen minder problemen, maar of dat het een betere auto maakt betwijfel ik.

Zet een goede 993 en een goede 996 naast elkaar en probeer dan maar je punt te maken.

Indien je een 996 hebt gereden en die is vroegtijdig toe aan een revisie -dan en enkel dan- gaat je punt volledig op.
Voor de volledigheid, ik heb nog nooit 993 gereden. Het zal wel fantastisch zijn, maar ik wil meer comfort, meer "luxe", een recenter gevoel, tijdens het autorijden. Verder geen kwaad woord over de 993 :)

Jij vindt dat de lijn saai is; ik vind ze prachtig. De koplampen op de 996 "zijn helemaal mijn stijl" terwijl ik gruwel bij die retro prul op de 997. Elk zijn meug. En dat je de 996 een wijvenauto vindt, duidt er gewoon op dat je nog nooit achter me gereden hebt :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door torig op 24 sep 2008 15:43, in totaal 1 keer bewerkt.

24 sep 2008 15:42

Het antwoord van torig is zéker geen kul ;) .

Een 993 brengt meer emotie met zich mee dan een 996 (de normale versies dan). Dat komt gewoon door het meer typerende geluid en het spartaansere interieur :idea:

24 sep 2008 15:48

Boosten, geluid is een factor die je kan beïnvloeden (Techart, PSE, Kreissieg!), maar waarschijnlijk niet tot op het niveau van de luchtgekoelde. Dat geef ik toe ;)
Over dat interieur is het toch echt maar wat je zelf wil :)

24 sep 2008 15:48

R.M.Boosten schreef:Een 993 brengt meer emotie met zich mee dan een 996 (de normale versies dan).


Ik vind torig anders ook aardig emotioneel. En hij rijdt een 996! :roll:

:lol:

24 sep 2008 15:53

:oops: Klopt Mark!
Ik zat even op mijn 320 paarden :mrgreen:

24 sep 2008 15:59

Ja was duidelijk dat je even op je MkII zat. :wink:

24 sep 2008 17:02

Correct wat de koplampen betreft zaten alleen op de MK1 , Porsche moest ook wel onderscheid maken met de MK2 omdat iedereen dacht dat de 996 een kopie van de boxter was ......nogmaals wat de waardevastheid betreft , de 993 die ik ook heb mogen bezitten was een auto met inderdaad emotie en dat heerlijke snerpende motot geluid. Had de 996 echt niet voor mij. Zeker de emotie ontbrak voor mij persoonlijk. De emotie en persoonlijkheid heeft de 997S absoluut herwonnen. Nogmaals na eigenlijk alle 911en te hebben mogen bezitten vind ik de 997 de meest pure 911 met alle gadgets en elektronica en retro ( wat dat ook moge zijn ) vandien

24 sep 2008 17:17

torig schreef::oops: Klopt Mark!
Ik zat even op mijn 320 paarden :mrgreen:


320 maar :wink:

On topic,

997S for sure.
Plaats een reactie