Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

15 okt 2008 22:57

Hoezo... waarom moest de 964 zo nodig opgevolgd worden eigenlijk.. 8)

15 okt 2008 23:14

na de 3.2 is het nooit meer goed gekomen.
vadsige karren met 4wd en cupholders. electronische ingrijptrucs voor matige bestuurders. billenheizung en interdepartementale airco. nutteloze spoilertjes die omhoog komen bij wel 80 km het uur. launch control voor als je niet met je koppeling kunt omgaan. knopjes om je uitlaatgeluid te versterken. hyperbekrachtigde remmen en idem sturen, voor 't vrouwtje. ontploffende waterkokers en lekkende krukassen. navis, ipods, stereo's en andere junk. file's en koos spee.

had je vroeger allemaal niet. je reed met al je zintuigen. lekker. doe het nog steeds.

8)

16 okt 2008 7:35

goed verhaal wolfman. trek je berenvel aan, jaag een mammoet en sleep een vrouw aan haar haren naar je grot. Leve de vooruitgang! :mrgreen:

16 okt 2008 12:24

change is good.

no change is better.

:twisted:

17 okt 2008 0:00

wolf schreef:na de 3.2 is het nooit meer goed gekomen.
vadsige karren met 4wd en cupholders. electronische ingrijptrucs voor matige bestuurders. billenheizung en interdepartementale airco. nutteloze spoilertjes die omhoog komen bij wel 80 km het uur. launch control voor als je niet met je koppeling kunt omgaan. knopjes om je uitlaatgeluid te versterken. hyperbekrachtigde remmen en idem sturen, voor 't vrouwtje. ontploffende waterkokers en lekkende krukassen. navis, ipods, stereo's en andere junk. file's en koos spee.

had je vroeger allemaal niet. je reed met al je zintuigen. lekker. doe het nog steeds.

8)


Beesten zijn het die luchtgekoelde jongens. Jij opereert, na de patient eerst k.o. te hebben gerost, met een gekartelde vuursteen of zo

17 okt 2008 8:29

Na vele jaren eindelijk gisteren (donderdag 16 okt) een eind met een 997 S coupé kunnen rijden :!:
Moet wel toegeven, het maakt de keuze zeker niet makkelijker :oops:
Een kennis kwam langs en had zich verwend, na de verkoop van zijn bedrijf had hij een nieuwe 911 gekocht :idea:
Zelf opgehaald uit Stuttgart en met zeer veel optie''s erop, ook een motor erin met meer vermogen (400 pk :shock: )
Ga maar rijden, onderweg hem op "sportstand" gezet heel apart :wink:
Wat een perfectie zo'n auto, in elk toerenbereik een enorm vermogen en geen enkel trillinkje.
Hij zette zijn uitlaat op sport via een knopje en hup meer geluid.

Werkelijk niet te vergelijken met mijn dikke 993, wat ze me al vertelde het zit dicht tegen een BMW en Audi aan.
Dik 25 jaar terug reed ik voor het eerst in een 911, dit was een 2,7 van 1974 met 150 pk en ging toen echt uit mijn dak en moest er één hebben :?
Heb ik toch (nog) niet met de 997 :cry:

17 okt 2008 8:34

molen934 schreef:Hij zette zijn uitlaat op sport via een knopje en hup meer geluid.

Er zijn dingen die ik niet zou vertellen. :? :twisted:

17 okt 2008 8:55

molen934 schreef:Na vele jaren eindelijk gisteren (donderdag 16 okt) een eind met een 997 S coupé kunnen rijden :!:
Moet wel toegeven, het maakt de keuze zeker niet makkelijker :oops:
Een kennis kwam langs en had zich verwend, na de verkoop van zijn bedrijf had hij een nieuwe 911 gekocht :idea:
Zelf opgehaald uit Stuttgart en met zeer veel optie''s erop, ook een motor erin met meer vermogen (400 pk :shock: )
Ga maar rijden, onderweg hem op "sportstand" gezet heel apart :wink:
Wat een perfectie zo'n auto, in elk toerenbereik een enorm vermogen en geen enkel trillinkje.
Hij zette zijn uitlaat op sport via een knopje en hup meer geluid.

Werkelijk niet te vergelijken met mijn dikke 993, wat ze me al vertelde het zit dicht tegen een BMW en Audi aan.
Dik 25 jaar terug reed ik voor het eerst in een 911, dit was een 2,7 van 1974 met 150 pk en ging toen echt uit mijn dak en moest er één hebben :?
Heb ik toch (nog) niet met de 997 :cry:


Ik had hetzelfde probleem, hoewel luxe probleem, de keus was na verkoop van mijn 964 een nieuwe 997 of iets anders. Aangezien ik de 997 voor mij persoonlijk wat minder opwindend vind heb ik gekozen voor een andere droom van mij een ferrari 360 f1 spider. Ik meen mij te herrineren dat je een ferrari ook een gave auto vind, dus is dat dan niets voor je?

Afbeelding

17 okt 2008 9:07

Robert,

Een stapje te hoog :oops: denk ik

gekartelde vuursteen

17 okt 2008 11:04

Jij opereert, na de patient eerst k.o. te hebben gerost, met een gekartelde vuursteen of zo


Wat is daar mis mee, moet toch allemaal goedkoper en efficienter.



wel lastig voor mij om hele kleine vuursteentjes te vinden.

17 okt 2008 11:58

horn schreef:goed verhaal wolfman. trek je berenvel aan, jaag een mammoet en sleep een vrouw aan haar haren naar je grot. Leve de vooruitgang! :mrgreen:


Nou, als de beurs door blijft zakken en het monetaire stelsel onderuit klapt komt hij misschien nog wel aan zijn trekken.

Gaat alleen wel druk worden in die paar grotten die Nederland heeft. Woningnood blijft dus bestaan: de waarde van een grot zal jaarlijks weer fiks toenemen. Goede investering dus!

18 okt 2008 10:35

Natuurlijk een beetje klassiek is mooi maar als we het over rijgedrag gaan hebben:
Een 997 rijdt beter dan een 996.
Een 996 rijdt beter dan een 993.
Een 993 rijdt beter dan een 964,
en om af te sluiten vind ik dat een 964 ook beter rijdt dan een 3.2 carrera maar kan me voorstellen dat met de laatste opmerking het niet iedereen eens is.

Met de eerste opmerkingen wel naar ik aanneem :lol: :ba:

18 okt 2008 10:51

tja. het wordt mij allemaal te gladjes. kan ik ook een S6 of een dure jap kopen. ik hou van lekker rauw met als bonus meer snelheidsbeleving. maar goed, ik rij 12-14K het jaar. en ieder zijn meug enzo.

18 okt 2008 12:10

996driver schreef:en om af te sluiten vind ik dat een 964 ook beter rijdt dan een 3.2 carrera maar kan me voorstellen dat met de laatste opmerking het niet iedereen eens is.


Daar is iedereen het mee eens hoor 8)

19 okt 2008 10:44

Ergens zit een overgang van modern en snel, naar klassiek en spartaans.
Toen ik mijn 3.2 kocht lag de grens ongeveer daar; momenteel ligt de grens ergens bij de 993. Tijden veranderen.

Re: Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!!

19 okt 2008 13:07

molen934 schreef:Joh wat was dat voorheen een stuk makkelijker, je had wat verdiend en kocht gewoon een wat jongere 911 :roll:
Maar deze stap is toch wel erruug groot, starte even later de "oude" 911 en snorde heerlijk naar huis :lol:


Juist de 996's en 997's dalen lekker in waarde als ze op de occassionmarkt komen, ze zijn relatief véél prijsvriendelijker dan welke 993 dan ook :) Juist tegenwoordig kun je prima zaken doen als je een jonggebruikte 911 wil kopen. Dat gold al voor de 997, en het wordt in deze kredietcrisistijden alleen maar beter. Snap het dus ook niet helemaal wat je zegt (en vraagprijzen zijn ook geen verkoopprijzen).

Re: Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!!

19 okt 2008 22:34

Piet schreef:Dat gold al voor de 997, en het wordt in deze kredietcrisistijden alleen maar beter. Snap het dus ook niet helemaal wat je zegt (en vraagprijzen zijn ook geen verkoopprijzen).


Piet,
Wat ik probeer te zeggen is de beleving van de waterkoker zo anders is als de luchtkoeler :oops:
Je mist het geluid en de (ouderwetse) ronde klokken die je al jaaaaaren voor je ziet :!:
Het is gewoon zo "gladjes" :wink:

19 okt 2008 23:39

Heb laatst ook in een 997 gereden. Prachtige auto. Rijdt fantastisch. Maar op de een of andere rare manier waardeer ik het rauwe van mijn eigen toch meer. Voor 10k km per jaar dan :mrgreen: Als daily drivert lag de keus wat moeilijker denk ik.

20 okt 2008 6:48

alles is gerelateerd aan money dus ook de keuze waarin jullie rijden! 8)

Re: Flink aantal Porsche's staan te koop bij Pon !!!

20 okt 2008 10:35

molen934 schreef:(..)Wat ik probeer te zeggen is de beleving van de waterkoker zo anders is als de luchtkoeler :oops:
Je mist het geluid en de (ouderwetse) ronde klokken die je al jaaaaaren voor je ziet :!:
Het is gewoon zo "gladjes" :wink:


En wat te denken van het geluid van een dichtslaande deur bij de 993 en de modellen daarvoor ... bijna kippenvel! Eenvoud trekt misschien wel meer na al het gepimp van de afgelopen jaren. Technologische hoogstandjes vervreemden wellicht van de werkelijke rijervaring en nostalgie speelt ons allemaal wel eens parten. Lekker houden Hans, die 993, je zou alleen die spiegels wel eens mogen aflakken 8)

20 okt 2008 10:44

zuugnap schreef:alles is gerelateerd aan money dus ook de keuze waarin jullie rijden! 8)


Klopt die nieuwe worden te goedkoop :ass: :lol:

20 okt 2008 13:31

Gelukkig wel.Laat ze nog maar lekker ff zakken die prijzen.ik ben standby..... 8) :wink:

20 okt 2008 13:34

... 't geld jeukt in je zak :mrgreen:

20 okt 2008 13:35

2000 gtv schreef:Gelukkig wel.Laat ze nog maar lekker ff zakken die prijzen.ik ben standby..... 8) :wink:


Verkocht :?: , nog geen spijt van :?:

20 okt 2008 15:04

molen934 schreef:
2000 gtv schreef:Gelukkig wel.Laat ze nog maar lekker ff zakken die prijzen.ik ben standby..... 8) :wink:


Verkocht :?: , nog geen spijt van :?:
yep verkocht aan Wolbert.
Jij belde hem op het moment dat hij wat"handel"aan het bekijken was vorige week dinsdag :lol: :lol: :wink:

Spijt?Ja maar ik liep er al een jaar mee en de onderbuik gevoelens vertelden me dat het tijd was 8) :wink:
@ olaf...Ja het fikt als de pleuris... ik ga denk maar snel die CLS kopen :twisted: :wink:
Plaats een reactie