Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

25 okt 2008 10:17

Paul van Engelen schreef:@Don en anderen: lees dit draadje in het Naslagwerk eens 8)

Ben ik op de vroege zaterdagochtend eindelijk wat wijzer geworden. Dank :!: :cheers:

Re: 993 2S vs. 4S

25 okt 2008 10:28

Cuprohr schreef:Hoe verhoudt het weggedrag van een 993 2S t.o.v. een 4S?


Ga eens een middagje driften...............kom je er na 5 min wel achter :mrgreen:

25 okt 2008 11:43

Nog een kleine aanvulling op de informatie.

De 4S heeft de zogenaamde Turbo Look velgen. Deze lijken heel erg op die van de TT maar hebben geen holle spaken en daardoor lager gewicht. Het zijn niet die dure, want kostbaar te produceren, versie's dus. Let op het ventiel...

25 okt 2008 11:45

Paul van Engelen schreef: Let op het ventiel...
:?: :roll: Ventiel :?:

25 okt 2008 12:06

Dat nippeltje waardoor je lucht in je band pompt. :lol:


rob964c4 die hier http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 039#352039 schreef:idd er zijn holle en niet holle turbo's

-de holle zijn de spaken glad aan de achter zijde
-is het ventiel gat niet volledig rond maar is er een platte kant aan
-stalen ventillen
-bijde ander zitten er twee groeven per spaak dit voor gewichts besparing denk ik

en bij de turbo's staat er geen et waarde naast het ventiel

25 okt 2008 12:19

Klopt allemaal, ik heb de holle spaken er vandaag onder laten zetten!

Een 4S is over het algemeen t.o.v. de 2S een stukje luxer uitgerust. Denk aan een vol leder interieur, betere stereo etc.

Voor wat betreft het rijdgedrag merkte ik wel dat een 4 wiel aangedreven meer grip heeft, zeker als je de bocht uitkomt. De auto zet zich goed. De turbo remmen en onderstel zijn echt goed!

Wil je driften en veel uitbreken (wat natuurlijk leuk is) dan kan je beter naar een 2S kijken en houd je 10.000 euro in je zak.

25 okt 2008 12:25

Met een 4S kun je ook reuze driften, geloof me! :wink:

25 okt 2008 12:34

Met die van mij lukte het niet, zelfs niet toen een kampioen het in mijn auto probeerde.

25 okt 2008 12:42

Met die van mij wel. En ik ben geen kampioen. Althans, niet in driften :mrgreen:

25 okt 2008 12:42

En als een 4w gaat dan zijn er maar weinig die dat kunnen opvangen.
Op circuit meegemaakt, kort voor me, gleed over 4 wielen onhoudbaar weg en niet met (alleen) een zwaaiende kont zoals met een 2w.
Laatst bijgewerkt door Paul II op 25 okt 2008 12:43, in totaal 2 keer bewerkt.

25 okt 2008 12:43

Lydia schreef:Met een 4S kun je ook reuze driften, geloof me! :wink:
Vind ik knap,maar geloof je :!:

25 okt 2008 12:45

Op de Jubi rit op de parkeerplaats nog wat gedrift. Ook op Zandvoort met Dillon Koster, toen ik het circuit een middag voor me alleen had.

En wat Paul zegt klopt: als een 4 gaat, dan gaat-ie en is het (voor mij) niet meer op te vangen!

25 okt 2008 13:17

Don schreef:
Paul van Engelen schreef:@Don en anderen: lees dit draadje in het Naslagwerk eens 8)

Ben ik op de vroege zaterdagochtend eindelijk wat wijzer geworden. Dank :!: :cheers:

Wat? Dat de zoekfunctie erg handig is om iets te weten te komen? :idea: :wink:

Teun schreef:Met die van mij lukte het niet, zelfs niet toen een kampioen het in mijn auto probeerde.

Idem. Ik heb geen 4S, maar een C4. Daarmee lukte het echter zelfs Remmo Niezen niet tijdens deRenntech cursus wagenbeheersing 6-4-'08 :idea:

Lydia schreef:Met een 4S kun je ook reuze driften, geloof me! :wink: ..... Op de Jubi rit op de parkeerplaats nog wat gedrift.

:scratch:

25 okt 2008 13:20

Hele grote parkeerplaats en daar door de bocht gedrift.

25 okt 2008 15:07

Lydia schreef:Op de Jubi rit op de parkeerplaats nog wat gedrift.



Owh, bedoel je dat.
Ja als je dat driften noemt kun jij idd. driften. :shock: :D

Ik stond toen met een paar anderen vol verbazing te kijken. Waar is zij dan mee bezig hoorde ik iemand zeggen.


We waren het er unaniem over eens dat dat een mooie demo was hoe makkelijk je onderstuur kunt krijgen als je ineens het veel te ver instuurd en daarna te veel gas geeft. :lol:

Eh, driften is een beetje het zelfde maar dan anders, ziet er in ieder geval anders uit. :mrgreen:


Voorbeeld driften met de voorkant :
Afbeelding
( door sommigen onderstuur genoemd)






Poging driften met de achterkant:
Afbeelding



Moet je maar eens proberen met een 4S :roll:

25 okt 2008 20:02

:lol: :cry: :cry: :cry: :wink: :? :) :o nu ben ik benieuwd, vind je antwoord wel goed en eerlijk....

25 okt 2008 21:32

Renntech schreef:Afbeelding
( door sommigen onderstuur genoemd)


Renntech schreef:Understeer is when the driver is scared! Oversteer is when the passenger is scared!


Dit lijkt mij zeker geen onderstuur. De driver is zo te zien niet scared! :o

25 okt 2008 21:35

Aan de stand van de auto en voorbanden icm rijrichting denk ik dat Erwin een punt heeft. Daarnaast geloof ik hem sowieso wel als het over driften gaat, dusseh... :wink:

26 okt 2008 9:22

ach wat dan ook, het ziet er toch gewoon lekker uit..... :wink:

26 okt 2008 11:14

Is driften met een 4WD juist niet extreem moeilijk doordat de tractie automatisch naar de voorwielen wordt verplaatst zodra achter grip verdwijnt. Door visco koppeling (993) en lamellenkoppeling(??) (964)?

26 okt 2008 11:41

Ja, jij snapt hem. :lol:

Dat is de reden waarom je een een C4 bijna niet in een drift krijgt op asfalt. Tenminste , mij lukt het niet. Wel met een 993 / 996 Turbo op een natte parkeerplaats, maar dan nog zeer moeilijk.

Een C4 kun je nauwelijks in een overstuur ( en dat is een eerste vereiste als je wilt gaan driften) situatie krijgen. Die auto's hebben gewoonweg veels te onderstuurd karakter.
En als je hem al in overstuur hebt, moet je gas geven om een drift te krijgen, want alleen een beetje overstuur is nog geen driften.
En juist met dat gasgeven trek je hem meteen weer recht, omdat de aandrijving meteen naar voren gaat.

Met een C4 kun je wel op gladde, besneeuwde ondergrond heel mooi spelen.

Driften is natuurlijk met een gecontroleerde achterwielslip verder rijden, en een drift kan soms al 100 meter voor de bocht ingezet worden zoals gebruikt voor de foto van de 944 Turbo. De snelheid lag tijdens de foto op 110 km/h en de drift duurde in totaal meer dan 200 meter.


.

26 okt 2008 13:27

Dit verhaal klopt als een bus.

De bovenstaande foto's laten mooi het verschil tussen onderstuur en overstuur zien.

Nogmaals het feit dat een kampioen driften het in mijn 4S niet voor elkaar kreeg zegt denk ik wel voldoende. Ik vraag me zelfs af of het op een glad wegdek lukt.

26 okt 2008 15:35

Een porsche met 4 wheel aandrijving , schande , moeten ze verbieden :twisted:

26 okt 2008 16:33

:ass: :wink:

26 okt 2008 16:37

arenarood schreef::ass: :wink:


Hij was leuk he :?:
Plaats een reactie