Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Ben ik verstandig om in slecht weer mijn tempo aan te passen??

Verstandig
26
93%
Mietje
2
7%
 
Totaal aantal stemmen : 28

28 dec 2004 20:14

Naar mijn idee ben je gewoon verstandig ik zou onder dezelfde omstandigheden hetzelfde hebben gereden.
Veel mensen weten niet dat je heel weinig grip hebt bij lage temperaturen en nat weer.

28 dec 2004 20:24

verstandig.................er hoeft maar een ijzige plaat tussen te zitten en ook met alle electronica aan boord ga je eraf.
John..............met stip gestegen!!!


Peter-bij wie beun de haas toch niet hoog stond-3.2

28 dec 2004 20:24

Een wijze man/vrouw stelt (zichzelf) niet deze vraag :!: :roll: :wink:

Re: Verstandig

28 dec 2004 20:48

horn schreef:
paSCal schreef:Even voor horn: uit mijn eigen ervaring weet ik, dat het niet geheel waar is wat je zegt...

En wat is nou niet waar wat ik zeg? :?
Het enige dat ik bedoel is dat je ook té voorzichtig kan zijn. Die ben ik vandaag ook tegengekomen. 60 km/u op de snelweg waar iedereen 90-110 reed. Levensgevaarlijk.

Da's waar, je hebt gelijk...

(overigens bedoelde ik, dat onder gelijke omstandigheden, met gelijke snelheden een paar cm blijkbaar een flink verschil kan betekenen! ;) Natuurlijk heb jij gelijk :mrgreen:)

28 dec 2004 20:49

EriC4C schreef:Een wijze man/vrouw stelt (zichzelf) niet deze vraag :!: :roll: :wink:


Was ook bedoeld om inzicht te krijgen in de gemiddelde Porsche rijder, gelukkig ben ik niet de slimme rakker die je wellicht dacht. :wink:

Ik kom uit het westen, en de wijze komen "uut osten". :lol:

28 dec 2004 21:34

John,

Het is altijd erg eenvoudig om hard te knarren in het bisje van de baas. Zet je hem tgen de vangrail dan is het gewoon "sorry baas" kon er ook niets aan doen, zet jij je 4S tegen de leuning en niet hard genoeg zit jij met een schadebak van jewelste.

Het feit dat jezelf de vraag al stelt zegt al genoeg

28 dec 2004 21:50

WIJZE MAN !!!!
Laat ze die beunbusjes maar op een knap rijden die zijn toch van de baas,klinkt hard maar zo is de realiteit.

En de P is van jou/van ons en daar moeten we zuinig op zijn.
Normaal scheuren/vliegen wij langs die busjes en nou hebben ze eens de kans om er langs te komen en in te halen en doen dat ook lache :D :D

Dus John,dat höbste good gedoon jong !!!!veer zien gruuts op diech

Dave ,die ook nog wat anders spreekt :lol: :lol: :lol:

28 dec 2004 23:38

Je moet het noodlot niet tarten: quattro, 4S, 4 motion, X, 4 matic, ESP, ASR, MSR, EDS, EBV etc., etc.: de natuurkundige krachten zijn echt niet te overwinnen. Je moet de grenzen opzoeken op een circuit, maar niet op de openbare weg. Alle electronische hulpmiddelen zijn erop gericht een ongeval te voorkomen, niet om roekelozer/harder te gaan rijden...............

28 dec 2004 23:41

Mijn mening is ook nog steeds, dat ESP levensgevaarlijk is... Waar je vroeger nog ietsjes begon met schuiven, grijpt nu je ESP in... Als je dat niet doorhebt, of wel grappig vindt, komt er een moment waarop die ESP NIET meer in kan grijpen en dan ben je het haasje...

(waar je vroeger van schrik je gas gewoon losliet, en je met je voorwielaandrijver weer netjes recht trok, maar dat even terzijde!)

29 dec 2004 0:16

hoi John,

de al eerder genoemde electronica "quattro, 4S, 4 motion, X, 4 matic, ESP, ASR, MSR, EDS, EBV" kan het nooit winnen tegen ggvs, Gewoon Gezond VerStand. Ook ik erger me helemaal kapot aan die stomme busjes (in engeland "The white Van Man" genoemd). De laatste jaren door de positieve ontwikkelingen in de diesel sfeer zijn daar ook de TDI en de CDI en weet ik al niet meer aan toe gevoegd waardoor de busjes het kennelijk nodig vinden zich met een gangetje van 160 op je af te torpederen en met een ruime afstand van toch wel 1.5 meter je lekker op te duwen. Nee wat mij betreft mogen ze daar weer de al oude 50PK VW motor in stoppen hoor. Wat die lui zich kennelijk nooit realiseren is dat ze toch wel ff wat zwaarder zijn dan een normale personen auto en die snelheden erg onverantwoordelijk zijn waardoor ze mij en mijn gezin onderweg onnodig in gevaar brengen.

Kreeg van de zomer een verschrikkelijke hardverzakking toen ik een stilstaande file met een gangetje van 70 voorbij reed (mocht daar, was namelijk splitsing van een snelweg) en zo'n stomme bus ineens besloot uit te voegen en de andere baan (mijn baan) te nemen. Ik remde zo hard dat ik de klappen van het pedaal (ABS) me niet meer herhinner en ook helemaal los van m'n stoel kwam. Ik dacht even het niet meer te redden. (godzijdank een tdi bus)

Zo, lekker. ben het eindelijk ff kwijt.

Nee john je bent zeker geen mietje.

29 dec 2004 0:25

plh schreef:Je moet het noodlot niet tarten: quattro, 4S, 4 motion, X, 4 matic, ESP, ASR, MSR, EDS, EBV etc., etc.: de natuurkundige krachten zijn echt niet te overwinnen.


Hé, Quattro?

Ik heb nu 19 jaar het rijbewijs en heb nu 18 winters echt veel in de sneeuw gereden. Als een ander niet meer ging rijden omdat het te glad was ging ik tot 's avonds laat op industrietereinen en op buitenwegen rijden en glijden en 's ochtends vroeger op om voor het werken eerst even met mijn altijd achterwiel aangedreven auto's te leren rijden.
Ik heb dus, naast het hebben van een racelicentie en ervaring met wedstijdrijden in regenraces bovengemiddelde ervaring.

Toch wordt ik ook ingehaald door die busjes :cry:
Soms terwijl ik al op de hoogst verantwoordelijke snelheid zit voor op de openbare weg.
Niet als er sneeuw ligt, dan ben ik niet te stoppen. Anderen zien dan de sneeuw en denken 'oeps glad' !
Maar sneeuw geeft juist een fijn soort gladheid. Het is te zien en geeft veel grip als je weet hoever je kunt gaan. Je kunt sneeuwrijden langzaam opbouwen en er vertrouwd mee raken. Maar het valt mij ook vaak op dat veel mensen bij gladheid roekeloos hard rijden, zij hebben dan volgens mij nog nooit gegeleden en weten de grens dan ook niet. :x

Quattro, voor het eerst heb ik deze winter ook zo'n ding.
Wat en gevaarlijke auto's!
Niet bij regen ofzo, dan is het perfect.
Deze week 4x geprobeerd een bocht te nemen zoals ik gewend was in de sneeuw. Voor de bocht de auto uit balans brengen, een beetje zetten en het gas erop. Een 911 komt dan heel gecontroleerd de bocht door en houd op de voorwielen de belangrijke grip. Altijd leuk en spectucalair.
Maar nu de Quattro, bah wat een log bakbeest. Zo gauw als je glijd gaat het mis. Ik ben al met 4 ratelende (Abs) wielen net voor een boom tot stilstand gekomen en heb de auto al 2X uit een plantsoen moeten sturen.
Om van de zijdelings geraakte stoepranden maar te zwijgen. Als een Quattro glijd houdt je er niks meer aan, de grens ligt een ietsje hoger maar dan....niet te stoppen.
Toch vanmiddag maar even winterbanden gemonteerd. Daarna getest op ons industrieterrein. En warempel er is redelijk gecontroleerd mee te glijden. Lekker dwars de bocht door. Niet zo leuk als met een Porsche maar toch! Omdat ook voor de auto wegglijd heb je een grotere radius die de auto maakt. Overigens rijdt een C4 wel leuk in de sneeuw omdat daar meer vermogen naar de achterwielen gaat. Rijdt dus als een achterwielaandrijver in de sneeuw. Lekker de neus van de auto naar binnen en met het gas sturen.
Volgend jaar voor mij weer een achterwielaandrijver! :lol:

29 dec 2004 0:41

Erwin schreef:Volgend jaar voor mij weer een achterwielaandrijver! :lol:


Uit München mag ik hopen 8)

Naast de pretmobiel uit Zuffenhausen natuurlijk.

Re: Verstandig of een mietje

29 dec 2004 0:50

John4S schreef:met een goed glas wijn en een bak chips voor me...

Geen mietje, ook niet verstandig, gewoon nen Ollander :wink:

29 dec 2004 1:06

Ik heb vandaag mijn porkertje ook eens laten spelen in de sneeuw (naar Belgie heen en terug).
Omdat ik wel winterbandjes heb laten monteren, heb ik goed kunnen doorrijden. Het was wel ff vervelend als ik die sneeuwhoopjes door moest die naast de rijsporen liggen. Dan "bewoog" de auto wel wat, maar nooit echt vervelend. Alleszins niet zo vervelend traag rijden als de voorliggers deden.
Vergeet niet John dat je brede zomerbanden hebt. Dat rijdt gewoon niet zo lekker in deze omstandigheden. Smalle banden rijden dan een stuk rustiger volgens mij. Zolang er maar geen ijs aan te pas komt kunnen die zich dan redelijk handhaven.
En ja, mijn PSM lampje is wel eens gaan flikkeren, maar alleen op brede weggedeelten, geen tegenliggers, en aan lage snelheid. Dan wil ik wel eens kijken waar de limieten liggen. Bij de nachtrally is dat ook enkele keren gebeurd.
Wijs is degene die voelt c.q. weet tot hoe ver hij kan gaan en die grens niet overschrijdt , ook niet als er zich uitdagende situaties voordoen! Kijk maar naar Paul, idem dito verhaal.

13 jan 2005 22:35

Als het glad is of het sneeuwt !!! Deze dame gaat dan met de tjoeke tjoeke (trein !!!).... Ik zie me al in de greppel liggen...
Plaats een reactie