Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

23 dec 2008 21:58

MichM3 schreef:staat verankerd met zwaar slot dat pas eind maart open komt....I swear!!! :wink:


Heb ze gisteren kunnen (blijven) bewonderen... Mich liegt niet, zelf de motor start hij niet :( Rare kerel met zen principes 8)

Nogmaals proficiat hé makker!!!!

24 dec 2008 10:29

Bovenmenselijk. Arme auto tot april in zijn hok laten :-)

24 dec 2008 11:28

geduld is een schone deugd 8)

01 jan 2009 14:19

erg gaaf ! gefeli !

super collectie heb je zo Mich

succes met wachten

01 jan 2009 19:33

Echt zeer leuk om te lezen! Hartstikke gefeliciteerd met deze sublieme bak! ;)

Kan je niet alvast een fotootje maken als ze gebroederlijk naast elkaar staan? :roll:

19 jan 2009 16:55

iemand ervaring met Intrax op de 996 GT3??...iemand al goeie/minder goeie reacties van gehoord?

19 jan 2009 17:05

De eigenaar van Intrax heeft met zijn 997GT3RS afgelopen seizoen de Dutch Supercar Challenge gewonnen.

Afbeelding


Persoonlijk geen ervaring mee, weet wel dat ze veel gebruikt worden op het circuit. Onder andere 944 basic cup en de V8 serie in de DNRT. (raceklassen hier in NL)

19 jan 2009 17:12

Ik heb Henk al een paar keer aan de lijn gehad en overweeg om op termijn de 1k2 kit van Intrax te laten installeren, inclusief camberplaten...de wagen wordt dan meteen ook uitgewogen en afgesteld. Heb een beetje links en rechts geïnformeerd (Moton, Bilstein) maar het Intrax verhaal lijkt me voor mij (autosnelweg, trackdays) het beste compromis en de prijs valt aardig mee.

Momenteel zit er een KW VarIII onder de auto en naar mijn gevoel zijn de veren vrij zacht...vooral vooraan dan en je merkt het echt wanneer je op autosnelweg dwarsrichels van bruggen kruist...enorme klap vooraan en de wielen raken de plastic kuipen...ook durven de plastic kuipen ( die onderaan ver doorlopen en het laagste punt van de auto vormen) de grond raken wanneer er stevig doorgeveerd wordt. De KW veren zinn vooraan nauwelijks harder dan standaard, achter aan dan weer wel. De Intraxen zijn een pak solider en volgens dan ook beter opgewassen tegen het track werk...ik hou wel van een stevig opgehangen auto.

Gert jij rijdt nog met de standaard ophanging? voldoet dat op circuit?

19 jan 2009 17:22

nadeel van vakantie met de kerst. topic helemaal gemist. Gaaf Mitch, van harte man. Mooie verzameling bouw je zo op. Wat rij je nu als daily driver? Dat wás toch je Z4? :?

19 jan 2009 17:31

MichM3 schreef:Gert jij rijdt nog met de standaard ophanging? voldoet dat op circuit?


Tot nu toe wel, hoewel het plastick van de skirts nogal eens het asfalt/kerbs raken.
Ook ben ik nog niet tevreden over de camber afstelling, staat niet helemaal goed voor het circuit.

19 jan 2009 17:34

@Horn: thnx man :wink: ..."mijn echte" daily is in principe een Citroen Berlingo lichte vracht (= grijs kenteken in NL). Ik zit de laatste 2j dagelijks voor 90% van de tijd in Brussel en het gaf me teveel stress en tijdverlies met de Z4 om steeds geschikte en veilige parkings te vinden. Dus sinds meer dan een jaar is de Berlingo m'n woon-werk auto waardoor de Z4 meer en meer een weekend/fun auto werd...vandaar dat de overstap naar 996RS kon gemaakt worden.
Laatst bijgewerkt door MichM3 op 15 feb 2009 12:36, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jan 2009 17:46

@Gert: te weinig camber vooraan? zit je al aan de aanslagpunten? Mijne heeft vooraan 2°30' per wiel en achteraan 1°. Naar mijn gevoel een beetje weinig achteraan maar moet me nog wat verdiepen in de gegevens van andere GT3 rijders.

19 jan 2009 19:22

MichM3 schreef:@Gert: te weinig camber vooraan? zit je al aan de aanslagpunten? Mijne heeft vooraan 2°30' per wiel en achteraan 1°.

Standaard GT3 onderstel kan tot -5°. Ben ook wel benieuwd naar wat de af-fabriek instelling precies is, vlgs mij rij ik daar mee, en dat rijdt eigenlijk wel goed. Maar ja, zit niet veel op het circuit met de GT3, paar maal tot nu toe, en zeker niet de grenzen opgezocht. :roll:

19 jan 2009 22:18

Had dit topic al een tijdje niet meer bekeken. Maar...... wat moet jij een gelukkig man zijn met zo'n wagen. Geweldig :lol:

20 jan 2009 10:11

Mich; is misschien het onderstel van manthey een optie?. Ik zit er zelf wel aan te denken.

20 jan 2009 12:03

Heb een paar weken terug een beetje onderzoek gedaan naar veerstijfheden (V/A in lbs/inch):

standaard GT3 (MkI, kon de RS specs ni vinden) => 200/370 (ook vond ik 260/385)
KW Var3 => 230/970
Bilstein PSS10 => 260/370
Moton => 450/700

...zoals je ziet zit daar aardig wat verschil op...Intrax werkt met veren waarbij de stijfheid in 4 niveaus kan ingesteld worden. Lijkt me logisch dus dat de range van stijfheid ergens tussen de standaard waarde en die van Moton (=> dedicated track use) ligt.
Wat me opvalt aan de KW waarden, een groot verschil tussen V/A!!! De Bilsteins lijken me overigens ook aan de zachte kant.

Manthey wou de veerstijfheden niet vrijgeven (was te denken) maar hun kit is alleszinds gebaseerd op KW. Zij veranderen daarbij ook het "Domlager", da's het bovenste ophangingspunt van de veerpoot vooraan. Ik denk voor betere caster en camber regeling. Verder raadt Manthey ook aan de ophangingsogen door uniballs te vervangen waardoor het geheel van ophanging minder "beweegt" en de auto eigenlijk stabieler wordt...na een dagje tracken en intensief cerbstones nemen zal de geometrie ook nog beter intact zijn dan wanneer je met de originele
rubber ophangingspunten rijdt.

Ik heb van Manthey al veel goeie dingen gehoord en ken 1 iemand die zeer intensief getracked heeft met die ophanging op een MkI CS. Hij was er super tevreden over!! Doch, dit geheel is niet goedkoop en de materialen zijn niet echt state of the art. Ik ken niet de exacte prijs van de Manthey ophanging (aankoop, inbouw, afstelling) maar ik denk toch dat je gauw de prijs van de Intrax (4000 eur) overstijgt.

Daarenboven vraagt Manthey alvorens te installeren waar je het meeste trackt (Nordschleife, Spa, Hockenheim,...) om de ophanging daarop in te stellen. Allemaal goed en wel, maar ik heb liever een all-round setup. Aangezien Manthey op KW Var III gebaseerd is, zit je met een afzonderlijk te regelen ingaande slag en rebound op de demper...op die manier wordt het al gauw complex om zelf de ophanging te gaan regelen...als je dan es een trackday doet, rij je toch liever ipv de eerste 2 uur op en onder je auto te liggen om 'm hier en daar wat harder of zachter te zetten.

Het Intrax systeem is 3-weg en je hoeft per wiel maar aan één knop te draaien (ingaande slag)...de rebound wordt automatisch mee aangepast hetgeen het allemaal wat eenvoudiger maakt. Volgens mij is dit de ideale kit voor de occasionele tracker, zeker als je rekening houdt met de prijs. De materialen en technieken zijn echt top van dit systeem...mooi agfgewerkt in black titanium en je kan kiezen tussen verschillende diktes van demper enzo!

Moton is ook een super produkt, doch een pak duurder (6000-7000eur) en ook complexer in gebruik...bovendien kost een revisie 3 keer zoveel als de revisie van een Intrax kitje...Moton lijkt me meer iets voor professioneel of intensief circuit gebruik.

voila...my 2cnts :wink:

07 feb 2009 21:43

MichM3 schreef:staat verankerd met zwaar slot dat pas eind maart open komt....I swear!!! :wink:


Mich :? :lol: :evil:

Het circuitseizoen komt dichterbij...

08 feb 2009 8:25

Ook ik heb het topic gemist :oops: Prachtige auto, Michael. Veel plezier ermee.

08 feb 2009 23:11

Ook gemist - GOED ZEG Mich. Gefeliciteerd !

09 feb 2009 11:52

rafv schreef:
MichM3 schreef:staat verankerd met zwaar slot dat pas eind maart open komt....I swear!!! :wink:


Mich :? :lol: :evil:

Het circuitseizoen komt dichterbij...


I know...maar heeft niet echt prioriteit nu :wink:

09 feb 2009 12:19

Hoe gaat het met de M3 :?:

09 feb 2009 13:08

de roll-out van de ///M3 is gepland op 22 maart aanstaande...Pistenclub event op Spa :D

09 feb 2009 20:48

BookaTrack bedoel je? Vandaag nog zien staan, jouw M3... mooi mooi mooi, zal absoluut een aandachtstrekker zijn op 22 maart. En ook erg benieuwd hoe hij gaat rijden... ik trek wel een nummertje voor een ritje op de passagierstoel.

Re: circuit: 996 RS vs 997 GT3 CS (=> 996 RS geworden)

08 apr 2009 13:08

up and running... 8)

Afbeelding Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding Afbeelding

Re: circuit: 996 RS vs 997 GT3 CS (=> 996 RS geworden)

08 apr 2009 13:13

...next...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Plaats een reactie