Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

19 maart 2009 11:09

Mijn remschijven waren ook wat verroest. Als ik de auto gewassen heb, zet ik haar altijd zo de garage in. PCG vertelde mij dat ik dan even moet gaan rijden en het liefst op een traject met wat bochten zodat je veel moet remmen. Dan staan de schijven niet nat in de garage.

De P staat zowiezo te kort stil om waar dan ook ergens vast te gaan zitten! :lol: :mrgreen:

19 maart 2009 11:19

PeterDorr schreef:En het is nou precies die "knak" die net even teveel was voor mijn remschijven...


... ze waren dus sowieso aan vervanging toe :idea: :wink:

19 maart 2009 11:57

om die reden zit de handrem niet op de schijven maar is volgens mij een trommel rem in de naaf (bij 964 tenminste)

19 maart 2009 12:34

dat dacht ik ook,


robert

19 maart 2009 13:00

markk schreef:5 weken met natte schijven wegzetten is niet echt bevorderlijk idd...


Ik föhn mn remschijven altijd droog als ik thuis kom (!?)

Ik snap dit soort dingen niet hoor, wat maakt een Porsche op dit vlak nou anders dan iedere gehannes kadett of golf die soms langdurig stilstaat in weer en wind, ook na een ritje in een regenbui.

Na langer stilstaan tijdens vakantie zit er ook vliegroest op de schijven van mn lease-Audi en lopen blokken en schijven aan; dat slijpt er echter rap van af.

Ik kan me niet voorstellen dat je hiervoor echt aan nieuwe schijven toe was.
Kosten lijken me heel erg stevig, gelet op kosten materiaal en een redelijk uurtarief: zou er een hele dag arbeid in zitten !?

19 maart 2009 13:26

:thumleft: kan het niet beter verwoorden, snap dit dus ook niet. :roll:
of bedrijf wilde in crisistijd wat extra geld binnenhalen. :mrgreen:

19 maart 2009 13:29

Volgende keer eerst maar eens meerdere stevige remacties van 120 -> 80 km/u. Dan kan het zomaar helemaal over zijn.
Misschien wel wat roest 'patroontjes' van een blok op de schijf. Als je daar bezwaar tegen hebt dan kun je ze altijd nog vernieuwen :P

Droogremmen helpt wel tegen dit probleem, maar niet 100%.
Optie is ook om laatste stuk niet de voetrem maar de handrem te gebruiken. Door het lichte slingeren van de schijf komen de blokken dan iets meer op afstand van de schijf te staan en treedt het probleem dus minder sterk op. (Voetrem is de schijrem, handrem is aparte trommelrem!)

Gebruik van de handrem heeft hier (dus ook) niets mee te maken, zoals al gezegd.

19 maart 2009 15:31

Ik heb geen idee of de schijven wel of niet vervangen hadden moeten worden. Blijkbaar andere mensen wel, dat is knap op basis van dit draadje. En dan lees ik ook nog tussen de regels door dat het veel te duur is.

De topic starter blijft dus zitten met het gevoel dat hij te veel betaald heeft voor onnodig werk. Op basis waarvan???
:roll: :roll:

19 maart 2009 15:39

Idem (of +1) :thumleft:

Het is zó makkelijk om te (ver)oordelen zonder de feiten te kennen :roll: .

19 maart 2009 15:45

Je hebt een punt Peter 993

Ach what's new hier............... :bang:

19 maart 2009 15:49

Nou, ik moet zeggen dat ik Euro 1500,- ook erg veel geld vind.






.

19 maart 2009 16:40

ik vind het maar een raar verhaal.er staan zoveel auto's maanden buiten zonder dat ze rijden.volgens mij hebben ze je goed bij de neus gehad.
heb je nog foto's van de oude schijven gemaakt?

gr anton964

19 maart 2009 16:47

Normaal worden de vervangen stukken toch in de auto gelegd, zodat je kunt zien dat het werkelijk vervangen is en niet alleen op factuur staat. :idea:

19 maart 2009 16:49

Renntech schreef:Nou, ik moet zeggen dat ik Euro 1500,- ook erg veel geld vind.






.


Ik ook :mrgreen: :mrgreen: :wink:

19 maart 2009 17:30

cabrio wim schreef:Normaal worden de vervangen stukken toch in de auto gelegd

bij mij zuigen ze de auto juist altijd ff uit :scratch:
ik zou niet willen dat ze er nog meer rotzooi in gooiden :lol: :wink:

19 maart 2009 17:32

Dito, ik zou die onderdelen nooit meer terugvinden en me na een jaar bij de wasstraat afvragen hoe die geroeste vette stukken metaal nou tussen de blikjes en McD-zakken terecht zijn gekomen :roll: :cheesy:

19 maart 2009 17:50

Marco schreef:
cabrio wim schreef:Normaal worden de vervangen stukken toch in de auto gelegd

bij mij zuigen ze de auto juist altijd ff uit :scratch:
ik zou niet willen dat ze er nog meer rotzooi in gooiden :lol: :wink:



@ cabrio wim zo verminder je ook je dure bedrijfsafval.

@ marco die van mij is ook altijd uit gestofzogen maar ze laten wel zien wat er vervangen is.
dit niet omdat ik het niet vertrouw maar omdat ik het interressant vind om te zien wat er allemaal vervangen is.

wat betreft het vertrouwen een garage kan wel en kast vol oude rommel hebben.
Ik denk dat hier echter de vraag was of het noodzakelijk was, ik denk van wel,schijven waren vast al al zijn eind.


robert

19 maart 2009 18:49

rob964.c4 schreef:...schijven waren vast al al zijn eind.


robert


Klopt helemaal :shock:




.

19 maart 2009 18:57

Renntech schreef:Nou, ik moet zeggen dat ik Euro 1500,- ook erg veel geld vind.
.


Ik ben ook wel blij dat jij dat erg veel geld vindt. Hou dit even in gedachten tot mijn volgende onderhoudsbeurt. :wink:

19 maart 2009 19:08

Marco schreef:bij mij zuigen ze de auto juist altijd ff uit :scratch:
ik zou niet willen dat ze er nog meer rotzooi in gooiden :lol: :wink:


Doen ze bij mij ook, en zelfs nog afwassen,en dat bij een jap. :Wink:


horn schreef:Dito, ik zou die onderdelen nooit meer terugvinden en me na een jaar bij de wasstraat afvragen hoe die geroeste vette stukken metaal nou tussen de blikjes en McD-zakken terecht zijn gekomen :roll: :cheesy:


Als ze al metaal gaan verwijderen, is dit geen normale beurt meer. :idea:


gast schreef:Zelfs levensgevaarlijk; 2 dikke remschijven los in een auto. In een bocht of bij hard remmen kom je linea recta in de ziektewet :jump:


Voor in de koffer wat extra gewicht, kan nooit geen kwaad. :twisted:



rob964.c4 schreef: cabrio wim zo verminder je ook je dure bedrijfsafval.
robert


Wij hebben alleen maar oud ijzer, dus levert geld op, krijgt de klant niet mee. :lol:

Dus daar letten jullie niet op, op wat er vervangen is. :roll:
Geloof is een mooi iets, terwijl er over andere altijd ongeloof is. :idea:

19 maart 2009 19:23

Ik zei eerder: "Valt me qua prijs ook nog tegen schijven + blokken"

Een specialist zei eerder tegen mij: "Het ziet er indrukwekkend uit die geperforeerde schijven, maar de kosten daarvan vallen mee."

Bij mij valt alles tot 1000 euro in de categorie, 'valt wel mee'. Dus 1500 valt dan automatisch tegen.

Mijn AMG heeft ook 3 weken stilgestaan met behoorlijk verroeste schijven, die maakten ook een mooi knak geluid. Ook bij het remmen voelde je de roest, maar na 140 km snelweg met de nodige rem acties was dit volledig verdwenen.

19 maart 2009 19:25

Ewout schreef:
Renntech schreef:Nou, ik moet zeggen dat ik Euro 1500,- ook erg veel geld vind.
.


Ik ben ook wel blij dat jij dat erg veel geld vindt. Hou dit even in gedachten tot mijn volgende onderhoudsbeurt. :wink:


We kunnen ook rechtstreeks reclame gaan maken :? :?

Mod????

19 maart 2009 19:30

Is dus duidelijk. :twisted:

19 maart 2009 19:33

cabrio wim schreef:Is dus duidelijk. :twisted:



????

Mij niet..

19 maart 2009 19:34

Reclame maken :?: :scratch: :uh:
Plaats een reactie