Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 13:53

3.2 ; super auto; een van de weinige die opschrijving heeft... :wink:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 14:32

Een grote beurt voor een 964 of 993 voor 6k? :shock: Heb ik nooit gehad...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 14:37

maurice schreef:De problemen die er meet 964'ers en 993'en zijn daar wil niemand van weten. Ook die auto's hebben enorm veel problemen gekend (krukaslagers, kettingspanners, cylindertapeinden, olielekkages etc etc). En nog steeds is de achterwiel ophanging van een 993 bijvoorbeeld een zorgenkindje. Maar ja, daar mag niet over gesproken worden.


gast schreef:..... dat bedrag is dan ongeveer hetzelfde als 1 grote beurt aan een iets oudere luchtgekoelde ( laat ik me steeds weer vertellen door eigenaren die hun spaarpot hebben moeten omkeren voor een onderhoudsbeurt aan hun superieur aan de 996 geachte 964/993 ed.) Dus het is maar hoe je het wilt zien.

6K Voor 1 grote beurt aan een 964/993? :shock:

Zoals EriC4C al schreef:Ieder heeft recht op zijn mening over de 996 3.4 en moet voor zichzelf uitmaken of hij het risico wil lopen :res: .....

Verwijt echter niet een ander dat ze onjuiste argumenten gebruiken of hypen om vervolgens zelf met drogredenen te komen :roll: .

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 14:53

MS964 schreef:Een grote beurt voor een 964 of 993 voor 6k? :shock: Heb ik nooit gehad...


Dan heb je wel een goeie beurt gehad ja :shock:

Marco schreef:zoek het lekker zelf uit :lol:

959,000 hits. Is dat een teken :res:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:20

:silent: Reactie overbodig...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:24

$TEEF schreef:3.2 ; super auto; een van de weinige die opschrijving heeft... :wink:


Schijnen toch ernstige problemen te kunnen hebben met een roestige carrosserie. Ik heb er al een aantal gezien met vuistdikke gaten. Verder kunnen ze allemaal problemen krijgen met gebroken tapeinden in de motor. Dure reparaties.

:wink: :wink:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:38

klopt ! de nette exemplaren zijn echter flink gestegen in waarde de afgelopen 3-5 jaar,, grapppig om te zien..

onderhoudskosten zijn zeer wisselend qua omvang, moet je een beetje mazzel mee hebben ...

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 16:40

gast schreef:
Tuurlijk is een dergelijk bedrag een uitwas, weet ik ook wel, maar dat is een plofmotor ook. :idea:

De vraag is dus wanneer een uitwas geen uitwas meer is 8)

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 18:13

jervanwee schreef:mijn dank is groot.

Ik ga eens goed nadenken en mijn centjes tellen


Kijk en dit herken ik heel goed .
In mijn geval , wilde zeker een 911 en een modern interieur .
Blijft alleen de 996 over , en toen was een 3.4 financieel de max voor mij ,omdat mijn 3.2 uit ´83 na 2 maanden een motorschade had van 25.000 (toen nog guldens). :flush:
Dus als de centjes niet verder gaan dan een 3.4 , kan je bij een a.k.k. specifiek vragen stellen (bij de porschespecialist) over het plofrisico van desbetreffende auto. :idea:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 19:02

gast schreef:Eric is goed in zoeken op dit forum dus die zou best eens met wat bedragen op de proppen kunnen komen.

Tuurlijk is een dergelijk bedrag een uitwas, weet ik ook wel, maar dat is een plofmotor ook. :idea:

..... maar hoe goed ik ook zou zoeken, het aantal grote beurten bij een 964/994 van ± €6K zal nooit in de buurt komen van ±18% (bijna 1 op 5) van alle uitgevoerde grote beurten ;).

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 19:48

jervanwee schreef:mijn dank is groot.

Ik ga eens goed nadenken en mijn centjes tellen


Sorry dat ik het nogmaals moest quoten , maar vind persoonlijk dat meningsverschillen per P.B. moeten gaan :idea: En niet OFF TOPIC in een topic .
SORRY.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

03 apr 2009 20:40

:?: :?: :?:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 9:54

Reputaties zijn soms vreemd. Nu zijn er mensen die ruim 10K extra willen betalen voor een 3.6 omdat deze niet ploft. Terwijl je voor dat geld een nieuwe motor in je 996 legt...

en tot op heden het probleem niet is opgelost (dus ook niet bij de 997), ook al is het minder slecht dan bij de 3.4.

Verder moet iedereen de auto kopen die hij wil.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 10:19

Devils son schreef:Reputaties zijn soms vreemd. Nu zijn er mensen die ruim 10K extra willen betalen voor een 3.6 omdat deze niet ploft. Terwijl je voor dat geld een nieuwe motor in je 996 legt...


Voor die 10k krijg je niet alleen een motor die minder snel ploft, maar ook een later bouwjaar en vaak (dus) ook een lagere km-stand. De waarde van de hele auto die je koopt ligt dus een stuk hoger. Je kunt dus beter 10k meer aan een auto uitgeven die 10k meer waard is dan aan een te vervangen motor. :idea: My 2 cents.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 10:24

MS964 schreef:Voor die 10k krijg je niet alleen een motor die minder snel ploft, maar ook een later bouwjaar en vaak (dus) ook een lagere km-stand. De waarde van de hele auto die je koopt ligt dus een stuk hoger. Je kunt dus beter 10k meer aan een auto uitgeven die 10k meer waard is dan aan een te vervangen motor


Volgens mij bedoelt DS te zeggen dat die 3.6 dan niet 10k meer waard is. [s]Devils son is ook niet van gisteren[/s]

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 11:00

gast schreef:
MS964 schreef:Een grote beurt voor een 964 of 993 voor 6k? :shock: Heb ik nooit gehad...


Dus ? Omdat jij die niet gehad hebt......


Ik zie dit Porscheforum als een forum waar betrokken Porsche rijders (of wannabees) ervaringen, meningen en observaties kunnen uitwisselen; het is nog verdraaid leuk en leerzaam ook.

Daarbij vind ik het teleurstellend dat sommigen enerzijds aanspraak maken op hun vrijheid van meningsuiting, maar tegelijkertijd anderen die oprecht ook hun bijdrijge leveren vrij aggressief van repliek dienen omdat dat niet HUN mening representeert. Daarmee kom je in een soort "vrijheid van meningsuiting zolang het maar mijn mening betreft" . Dat is misschien erg "in" in sommige kringen maar dat moeten we hier niet laten gebeuren mannen en vrouwen.

@ 3.2/964/993/996/997:
Statistiek gaat om analyse op grote getallen.
Uit een grote bak met auto's gaan er sommigen kapot, anderen houden het lang vol. Als je een goeie hebt ben je blij, als je een foute hebt dan baal je. Dat is op individueel auto nivo. Maar het zijn vooral de handelaren en onderhoudsbedrijven die al die auto's voorbij zien komen en dus gevoel krijgen voor verhoudingen.

Stel je hebt een heel slecht ontwerp waarvan 1 op de 4 voortijdig ploft. Het is voor een handelaar niet te doen om bij 25% van de verkochte auto's de motor te moeten wisselen onder garantie; dat snapt iedereen. Tegelijkertijd rijdt toch 75% van de eigenaren happy rond.
Ik bedoel maar: het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 17:17

Naar aanleiding van deze discussie het volgende: de 996 3.4 motor koste vroeger slechts €6.500,- inmiddels €13.000,- ter vergelijking de 997 motor kost slechts €8.500,- wij verlenen geen garantie op deze 2 996's niet omdat de auto's slecht zijn maar om een scherpe aanbieding te kunnen doen. Inmiddels hebben wij de prijs wat verhoogt en verlenen wij er gewoon weer garantie op. Als een 964 of 993 uit elkaar moet dan is dat meestal vanwege olielekkage en zijn de kosten nog enigzins in de hand te houden. Echter een 996 blok kun je niet reviseren dus ben je gehouden aan een ruilblok. Voor de dealer was dat altijd makkelijk omdat die de auto's altijd in de fabrieksgarantie konden onder brengen tot een leeftijd van 9 jaar. Dus die liepen veel minder risico. Denk hierbij ook aan de (lekkende) 964's als die door de dealer verkocht werden voor garantie verpakt dan wel gemodificeerd werden, maar als ze door de specialist of handelaar verkocht werden kon die zelf voor de kosten opdraaien. Naar mijn mening had de fabriek in beide gevallen de verantwoording op zich moeten nemen en alle 964's moeten reviseren en elke 996 motor die ploft moeten voorzien (wellicht tegen een gereduceerd tarief) van een ander blok. Het is inderdaad zo dat de meeste wel heel blijven, maar het risico van €13.000,- aan garantie staat in geen verhouding tot de winst marge. Overigens hebben wij voor garantie ook al 2 maal een 996 3.6 motor en al 3 maal een 997 blok moeten vervangen. In het geval van de 997 kregen wij uit coulance een ruilmotor zonder daar kosten aan verbonden waren. Verders vind ik dat iedereen een beetje gelijk heeft en zonder geluk vaart niemand wel.

Prettig weekend!

Theo Jansen
Laatst bijgewerkt door Theo Jansen op 04 apr 2009 21:11, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 19:12

Verhelderend! :thumleft:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 19:24

Vraag is nog wel waarom 996 motoren niet gereviseerd kunnen worden. Onderdelen niet leverbaar?

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 20:23

En de vraag wat het kost om een 997 motor in een 996 te zetten.
Of kan dat uberhaupt niet ?

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 20:35

Niet makkelijk dacht ik.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 21:00

Tja ondertussen dankzij de zoveelste discussie over de 3,4 motoren een prijsverhoging van € 3.000 voor een grijze 996 bij TJ. Het zijn mooie en dure auto's waar kopers niet alleen moeten denken aan de aanschaf maar ook aan mogelijke reparaties. Zullen we de motoren met een gevoelige IMS lager en kappers auto's een keer laten rusten. Ieder moet gewoon genoeg lezen over de auto die hij wil hebben en afwegen wat dit mogelijk kan kosten(incl. mogelijke seperts). Ik sluit mij aan bij Devils son. Koop de auto die je wilt en bij je past ook qua budget.

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 21:36

Dankzij? Dat staat nergens geloof ik....

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 21:42

Wist je dat niet ? Iedere keer als TJ hier een berichtje plaatst gaat een 996 3.4 drie ruggen omhoog. :mrgreen:

Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper

04 apr 2009 22:30

Met zo'n topic titel als waarom zijn ze relatief goedkoper breng je wel e.e.a in beweging. De zilvergrijze 996 uit 1999 stond zonder garantie te koop voor € 32.500 tot ik dacht 2 dagen geleden. Vandaar mijn gedachte dankzij.
Plaats een reactie