Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 18:18

Voor beiden begrip (en toch stem ik geen D'66 :lol: ). Het zou eigenlijk normaal moeten zijn. Dat is het hedentendage echter niet meer, waardoor een dergelijk gebaar tóch opvalt. Bedrijven worden steeds 'professioneler' gerund waardoor voorraadsystemen sluitend zijn en magazijnmedewerkers daar ook op afgerekend worden. Ook buiten de auto-bizznizz. Dat maakt dat mensen de gewone 'klantvriendelijkheid en klantgerichtheid' uit het oog verliezen. Hierdoor kunnen hele volksstammen consultants hun brood verdienen door bedrijven te trainen in klantgerichtheid.

Ik geloof heilig in 'meer dan service'. Daar wordt veel en positief over gepraat. Mensen zijn daar nl verbaasd over. Zie dit topic. Dus inderdaad dé manier om te scoren. Wittebrug goed gedaan, voor de kritische gebruiker niet meer dan logisch, in de praktijk tóch bijzonder!

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 18:20

+1

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 19:02

Marcel schreef:
begrijp me niet verkeerd, ik heb niks met of tegen Wittebrug, ben er nog nooit binnen geweest. Ik was alleen verbaasd hoe we tegen sommigen dingen aankijken die mi eigenlijk heel normaal zouden moeten zijn....


Ik ben het met jou eens , maar waar ligt de grens . :?: En is jou grens mischien totaal anders dan die van jou buurman . :?:

Leusden heeft bij mij ook eens een verbazende big smile op mijn gezicht gebracht . :!:
Even voor sluitingstijd een kofferdeksellogo aanschaffen en na afgerekent te hebben vragen of zij hem ook konden monteren . :!:
Geef uw sleutels maar . :roll: :lol:
En binnen 1 kwartier sleutels terug , en kostenloos . :shock: :drive: :res:

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 19:53

Eens met Harald, inclusief het D66 verhaal :wink:

Mijn mening kort samengevat:

Netjes geholpen worden = vanzelfsprekend
Het litertje koelvloestof er even voor je in doen = Customer Satisfaction
Het litertje vervolgens ook niet af hoeven te rekenen = Customer Delight (Customer Satisfaction +1)

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 21:08

HenkC2C schreef:Netjes geholpen worden = vanzelfsprekend
Het litertje koelvloestof er even voor je in doen = Customer Satisfaction
Het litertje vervolgens ook niet af hoeven te rekenen = Customer Delight (Customer Satisfaction +1)


Mee eens :-)

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 21:28

HenkC2C schreef:Marcel, heb jij wel eens een litertje olie gratis gekregen bij het pompstation waar je al 10 jaar tankt?

Volgens mij ging het hier om een litertje water.
Bij een liter motorolie had waarschijnlijk wel de bekende factuur gezeten (?).
:wink:

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 21:33

Het ging bij Wittebrug om een liter koelvloeistof.
Het vergelijk met het litertje olie kwam omdat dit beter uit kwam in het voorbeeld met het pompstation... :mrgreen:

Re: Complimenten aan Wittebrug...

12 apr 2009 23:01

HenkC2C schreef:Marcel, heb jij wel eens een litertje olie gratis gekregen bij het pompstation waar je al 10 jaar tankt?


Ja, wel iets in die richting. Kwam vorige week met de audi bij de spuiter om een typisch putje uit de deur te laten lepel die er een of andere klojo in had gegooid. Ik vraag kan je die er uit lepelen, ja dat zal wel gaan. Wat gaat dat kosten....Voor jou...helemaal niks...Ok, dank je wel, kom van de week wel even langs als ik ook de spiegels, deurklinken en achterspoiler van de porsche kom brengen om te spuiten....

Dus dat vond ik ook wel een mooi gebaar, en nou kost het spuiten van wat onderdeeltjes de werled ook niet (75 euro), dus daar loopt ie niet top binnen....

Re: Complimenten aan Wittebrug...

14 apr 2009 17:46

Vind het toch netjes zo'n service! Ze bestaan in iedergeval nog. Ik ben 2 jaar geleden met de Passat W8 op zaterdag naar de garage gereden omdat 1 xenon lamp scheef stond... deze is toen goed gezet voor mij met de computer en koste... 0,0! Hoort bij de Services van VW Maas! Vind ik toch netjes!

Re: Complimenten aan Wittebrug...

14 apr 2009 18:41

Service wordt zeldzaam. Maar ook node gemist. Deze week komt de fabrikant van onze tafel (2 jaar oud @1300 E) een nieuw blad brengen omdat het oude na 2x repareren weer loslaat aan de rand. Ik was echt verbaasd dat ze het zonder moeilijk doen zelf voorstellen eerlijk gezegd.

Re: Complimenten aan Wittebrug...

14 apr 2009 22:30

Dat service gewaardeerd wordt door iedereen hier mag duidelijk zijn. Aan de andere kant zijn er ook steeds meer Nederlanders die het als hun recht zien. Heb daar helaas veel me te maken gehad en dan heeft het ook niks meer met service te maken. Zoals HenkC2C al schreef is netjes geholpen worden vanzelfsprekend en hoort bij de service. Net even iets verder je nek voor de klant uitsteken en met hem meedenken is ook service die een ondernemer onderscheid van zijn concollegas. Een litertje koelvloeistof gewoon zonder factuur bijvullen is niet alleen service maar ook nog eens een royaal gebaar naar een klant toe.
Alleen weer heel vervelend als de klanten er voortaan vanuit gaan dat ze bij zo'n dealer de koelvloeistof wel gratis krijgen onder het mom van service. En als ze dan wel moeten afrekenen geeft het bedrijf een slechte service. :lol:

Re: Complimenten aan Wittebrug...

14 apr 2009 22:46

+1

Re: Complimenten aan Wittebrug...

20 apr 2009 23:12

In Leusden een Snowboarddrager gekocht. "Zullen we hem er even voor u opzetten".
Prima. Monteur had nog nooit een drager op een 911 gemonteerd. Verkracht ook nog even het schroefdraad van een steun. Uiteindelijk zit de drager op het dak.
Bij het afrekenen van de drager zat ook nog even 80,00 euro montage!!!!!!!!
Na veel discussie, altijd jammer, 80,00 euro weer van de factuur.

Re: Complimenten aan Wittebrug...

20 apr 2009 23:17

Henk schreef:Na veel discussie, altijd jammer, 80,00 euro weer van de factuur.

En wéér een ontevreden klant erbij... :? :cry:

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 8:57

Henk schreef:In Leusden een Snowboarddrager gekocht. "Zullen we hem er even voor u opzetten".


Maar had ook kunnen vragen of daar kosten aan waren verbonden

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 9:32

Inderdaad. Maar met de vraag 'zullen we hem er even voor u opzetten?' zou mijn eerste ingeving ook zijn 'goede service zeg!' :?

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 10:57

Ik werk in de autobranche en merk dat dit vaak een punt van discussie is. In Nederland denkt de gemiddelde klant blijkbaar steeds vaker 'service = gratis'. Ik denk juist dat een goede service betekent dat een een bedrijf goed met de klant meedenkt en oplossingen aandraagt die het 'probleem' van een klant op dat moment adequaat oplost. Dat betekent natuurlijk ook dat als er aangeboden wordt je dakdrager te monteren men ook moet communiceren dat daar kosten aan verbonden zijn... :arrow: de klant verwachtingen managen.

Heb de Dikke van Dale er nog eens op nageslagen, die zegt:

ser·vice [su:rves] de; m -s 1 de zorg waarmee een bedrijf haar klanten van dienst is 2 (sp, o.a. tennis, volleybal) het opslaan vd bal

Dan sluit ik me ook helemaal bij Maurice aan: als een goede oplossing ook nog eens kostenloos wordt aangeboden is dat een royaal gebaar.

Groet,

Stefan

PS: of zijn we nu off topic...?

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 11:36

amandus schreef:
Henk schreef:In Leusden een Snowboarddrager gekocht. "Zullen we hem er even voor u opzetten".


Maar had ook kunnen vragen of daar kosten aan waren verbonden


Tis goed met je. Als jij bij mij een nieuw deurtje af komt leveren (a in dit geval een paar honderd E) dan mag je hem er mooi in schroeven. Krijg je van mij als beloning een kopje koffie :mrgreen: Enne: 80E: hoe lang is die gast bezig geweest ???

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 12:41

Let even op mijn laatste zin in mijn vorige reply.

Heb er ook nog een discussie over gehad. Eerst met de baliemedewerker, daarna met haar chef.
Zelf zet ik hem er binnen 10 minuten op. "Dus haal hem er maar weer af, pak hem maar weer netjes in". Toen trok de chef zijn conclusie. Inderdaad nooit meer terug gegaan.

Er is keuze zat met betrekking tot adressen waar je je geld kunt besteden.

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 13:14

Maarten schreef:
amandus schreef:Maar had ook kunnen vragen of daar kosten aan waren verbonden


Tis goed met je. Als jij bij mij een nieuw deurtje af komt leveren (a in dit geval een paar honderd E) dan mag je hem er mooi in schroeven.


Als men een deurtje bij mij koopt communiceer ik direct dat monteren kosten met zich mee brengt , dit om het helder en transparant te houden en om dit soort gevallen te voorkomen ....Maar als het Maarten is , die waarschijnlijk mij eerste een poot heeft uitegdraaid :| , doe ik het helemaal gratis....... :scratch:

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 13:21

Ik neem in dit geval aan dat het poot uitdraaien eerst is gebeurd bij de aanschaf van die dakdragert. En dan nog: monteren voor 80E? Hoe lang is die gast bezig geweest?

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 13:56

EDIT: volledige onnodige quote van boevnstaande post verwijderd :idea: O.

Ik heb de drager er regelmatig zelf opgezet. 10 minuten werk.

(Zaterdag ga ik weer eens, achterbank plat en laden maar. Niks geen drager meer.)

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 14:55

Dat zou ik ook niet betalen! Ik zou ook denken dat deze actie onder een beetje service (dus gratis) valt...

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 19:53

Stefan 964C4 schreef:ser·vice [su:rves] de; m -s 1 de zorg waarmee een bedrijf haar klanten van dienst is 2 (sp, o.a. tennis, volleybal) het opslaan vd bal

...

PS: of zijn we nu off topic...?

Als je met service het opslaan van de bal bedoelt wel.... :mrgreen:

Re: Complimenten aan Wittebrug...

21 apr 2009 20:48

Henk schreef: Ik heb de drager er regelmatig zelf opgezet. 10 minuten werk.


Dus het uurtarief is 480E. Waarom zou je dan nog advocaat worden?
Plaats een reactie