Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 0:44

bully schreef:jij hebt ook de overstap gemaakt naar een niet gevoelige IMS Lager...was jij overgestapt naar de 996 [plofuitvoering] als jou budget niet toerijkent was geweest [bv als je prodeo zaken deed :D ] of had je dan nu nog in je oude liefde gereden en gewacht.... :D


Ik sluit dat niet uit. Maar het heeft nooit gespeeld.

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 0:47

geluksvogel :D

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 1:04

Vleming schreef: Ik heb nu een 3 l sc uit '82


Tijd voor een andere en de SC verkopen. als je dochter het er tenminste mee eens is.... :wink:

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 1:17

boxi schreef:Wat een gezeur weer... Ik heb nooit problemen gehad en 3 Porsche's met de M96 motor vele duizenden kilometers gereden... Nouja, het zal... :twisted:


Vele duizenden kilometers :shock: Dat is een geruststelling! Ik ben nu overtuigd dat een 996 3.4 vele duizenden kilometers kan rijden.

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 9:02

Het voordeel van deze hetze is wel dat ik er straks één voor heel weinig kan kopen.
En nu weet ik dat dit weer heel veel reactie op gaat roepen, maar ik zou zeggen : doe je best. :thumleft:

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 19:10

Is er een kritische kilometerstand? Een bepaalde grens waarna vrijwel zeker is dat je geen plof-motor aangeschaft hebt?

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 19:25

M96 = POS by design :mrgreen:

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 19:27

Men zegt dat als'ie de 150 Dkm gehaald heeft - de kans op (alsnog) gevoelige IMS Lager klein(er) is :|

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 19:29

PCJ schreef:Is er een kritische kilometerstand? Een bepaalde grens waarna vrijwel zeker is dat je geen plof-motor aangeschaft hebt?

Afbeelding.....als deze sticker [met plofdatum] niet meer op de motor zit, tja dan is het afwachten 8)

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 20:07

Afbeelding

Goeiemoggel

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

20 mei 2009 22:58

Men zegt ook dat 1/3e het probleem zou hebben... je moet niet alles geloven wat "men zegt" :roll:

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

21 mei 2009 0:14

Is voor de dealer te controleren of het gaat om een mogelijk plof-motor? En zijn er oplossingen om het te voorkomen?

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

21 mei 2009 0:16

bully schreef:hoorde zefs al dat de helft ploft en de rest een kloon is :D

en dat is meer dan 1/3 :D ps gast dat was mazzel dat je em verkocht hebt voor de ploftermijn :D

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

21 mei 2009 0:23

PCJ schreef:Is voor de dealer te controleren of het gaat om een mogelijk plof-motor? En zijn er oplossingen om het te voorkomen?
...nogmaals als de sticker verwijdert is weet de dealer ook niet hoe hij het moet controleren....en om het te voorkomen zou je als je in de buurt komt van die 150.000km misschien wat vaker achteruit kunnen rijden...bij sommige heeft dat geresulteerd in een latere plof... :D

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

21 mei 2009 9:57

M96 motoren hebben een aantal zwakheden. Dit geldt voor alle types, van de 2.7 tot de 3.6.

1. Rear Main Sail (RMS) failure.
Lekkage van de krukas olie keering aan de zijde van de versnellingsbak. Als een nieuwe keering het oplost kost het je circa 1000 euri aan arbeidsloon. Niet echt een groot probleem. Door de jaren heen zijn er steeds andere keeringen/modificaties door Porsche uitgebracht.

Echter als de reden van de lekkende keering is dat de krukas niet helemaal centrisch in het blok ligt heb je een probleem. Nieuw blok is dan het enige wat je kunt doen.

2. InterMediate Shaft (IMS) failure
Lager van de IMS wil er wel eens mee ophouden. Schijnt niet zo sterk te zijn. IMS drijft je nokkenassen as. IMS failure is meestal einde blok.

3. D-chunk failure
Er breek een stuk (in de vorm van een D) van je cylinderbus af.


Over de statistieken zul je veel spookverhalen horen. Wie het werkelijk weet mag het zeggen. 996 / 3.4's schijnen het meest last te hebben van D-chunk failure.

Goed onderhouden, goed warmrijden, goed laten afkoelen en genieten ("a redline a day keeps the bugs away" :-)

Zie ook http://flat6innovations.com/
Staat veel info op voor geinteresseerden


Mark.

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

22 mei 2009 22:47

Maarten schreef:2 weken weg geweest. Niets veranderd....... :mrgreen:


Hier nog één, twee weken even niet op het forum geweest, ruim 2500 km met de 996 3.4 gemaakt, geen plof gehad en nog steeds zie ik hier dezelfde berichten langs komen. :mrgreen: :popcorn:

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

22 mei 2009 23:04

Idem hier, 5 dagen uit de lucht geweest, oude wijn, nieuwe zakken. :wink:

@DS: denk je dat Vaantje zou willen? Zou mooi zijn! Dan hébben we tenminste iemand... :twisted:

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

22 mei 2009 23:21

kijk maurice hier geef je toe wat jij gebruikt om die plof uit te stellen dus je hebt mazzel gehad in die 2 weken :D

Re: Motor 996 3,4 l uit 2000

22 mei 2009 23:42

SSSST niet verder vertellen :!:
Die orginele Zuid-Zwitserse precisie bougievonken zijn heel schaars namenlijk en straks wil iedere 996 rijder ze mee hebben in de auto

:mrgreen:
Plaats een reactie