Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

02 feb 2005 1:37

Eigenlijk klopt dan het verhaal van de Nater GT3RS niet.
Zij beweren een vermogenwinst te creëren op hun omgebouwde GT door middel van het Ram air systeem.
Nu heeft de GT3 en de GT3RS hetzelfde vermogen en blijken deze al voorzien te zijn van een soort ram-air systeem.
Men kan toch moeilijk 2X hetzelfde trukje toepassen, of vergis ik mij hier :? :?:

02 feb 2005 13:53

ppp356, de auto die'wit'-gekleefd werd waaarbij men die naters ram airtruuk toegepast heeft, heeft niets te maken met de cargraphic waar ik het over had.
Dat is een heel ander verhaal (zie hoger), als ze in FLAT6 iets schrijven, dan klopt het meestal wel. Door de opmerkingen die flat6 gemaakt heeft ivm de sporen van de GT3 (2eversie) circuleert nu een rondschrijven bij de dealers ivm de oplossing van dat probleem.

02 feb 2005 18:09

Ik denk toch dat het over dezelfde wagen gaat. Alleen schijnt de info van de 2 tijdschriften niet overeen te komen.

In de Porsche scene life spreekt met toch duidelijk van de Cargraphic-Ster. Ik ga voor alle zekerheid toch ff proberen om nog een flat-six op de kop te tikken.

Als vermogen geven ze daar 404pk op
BMC-luchtfilter.
Speciaal gevorms uitlaatspruitstuk.
Aangepaste digitale regeleenheid.
E-gas????,

02 feb 2005 20:32

ppp 356 schreef:Ik denk toch dat het over dezelfde wagen gaat. Alleen schijnt de info van de 2 tijdschriften niet overeen te komen.

In de Porsche scene life spreekt met toch duidelijk van de Cargraphic-Ster. Ik ga voor alle zekerheid toch ff proberen om nog een flat-six op de kop te tikken.

Als vermogen geven ze daar 404pk op
BMC-luchtfilter.
Speciaal gevorms uitlaatspruitstuk.
Aangepaste digitale regeleenheid.
E-gas????,


Echt , het gaat bij porschescene live (nr6/2004) over een getransformeerde GT3 uit 2003 , deze uit flat6 is een andere: vergelijk de foto's (de striping is anders, maar dat zegt natuurlijk niets) : vb de cargraphic heeft geen koplampsproeiers en die in porschescene live wel

ook de nr-platen zijn anders Gö JI 1 en de andere LD C996
ook de uitlaten zijn verschillend
bij de overkleefde is de binnenkant van de motorkap nog sealgrau en bij de andere wit
Laatst bijgewerkt door Beltar op 02 feb 2005 20:59, in totaal 2 keer bewerkt.

02 feb 2005 20:50

Ik ken het fenomeen RAM air van motoren (Kawasaki) en heb er een goed stuk over gevonden onderbouwd met metingen en cijfers. Grappig is het stukje wat zegt dat "at lower speeds (under 120mph)" het nog niet echt werkt (gaat het toch over dik 190 km/u)
Afijn hier dus een linkje met wat metingen etc, meten=weten :)

http://sportrider.com/tech/146_9508_ram/

02 feb 2005 21:06

Beltar schreef:
ppp 356 schreef:Ik denk toch dat het over dezelfde wagen gaat. Alleen schijnt de info van de 2 tijdschriften niet overeen te komen.

In de Porsche scene life spreekt met toch duidelijk van de Cargraphic-Ster. Ik ga voor alle zekerheid toch ff proberen om nog een flat-six op de kop te tikken.

Als vermogen geven ze daar 404pk op
BMC-luchtfilter.
Speciaal gevorms uitlaatspruitstuk.
Aangepaste digitale regeleenheid.
E-gas????,


Echt , het gaat bij porschescene live (nr6/2004) over een getransformeerde GT3 uit 2003 , deze uit flat6 is een andere: vergelijk de foto's (de striping is anders, maar dat zegt natuurlijk niets) : vb de cargraphic heeft geen koplampsproeiers en die in porschescene live wel

ook de nr-platen zijn anders Gö JI 1 en de andere LD C996
ook de uitlaten zijn verschillend
bij de overkleefde is de binnenkant van de motorkap nog sealgrau en bij de andere wit


@Beltar,

Je hebt me overtuigd, nu de Flat-six nog vinden :scratch:

02 feb 2005 21:45

@ppp356
als je de flat6 niet meer vindt, stuur mij een pbtje met je adres en dan kopieer ik het artikel, ik denk echt dat na wat ik hier van jou op t forum gelezen heb dat die conversie je kan interesseren

02 feb 2005 22:17

Jeroen914 schreef:Hier ter vergelijk het systeem van de GT3

je ziet dat de lengtes van A, B en C verschillend zijn....

Afbeelding

Maar doen ze het in de moderne 911's dan niet meer hetzelfde als in de oude 911's? Want daar was zo'n spruitstuk toch wel netjes geproportioneerd?
(ah nee, zit ff plaatjes terug te kijken, DAT was de kracht van het SSI ;) )

Afbeelding
tov.
Afbeelding

02 feb 2005 23:45

:cry: :cry:

03 feb 2005 1:32

paSCal schreef:Maar doen ze het in de moderne 911's dan niet meer hetzelfde als in de oude 911's? Want daar was zo'n spruitstuk toch wel netjes geproportioneerd?
(ah nee, zit ff plaatjes terug te kijken, DAT was de kracht van het SSI ;) )


t/m '73 zaten er "gelijke lengte" spruitstukken onder de 911
Vanaf 74 moest er een tussendemper/kat tussen gepropt worden en zijn ze over gestapt naar het systeem zoals in het onderste plaatje hierboven...

Op de spruitstukken na, ziet het systeem van de GT3 er wel netjes uit...

03 feb 2005 23:09

Beltar schreef:@ppp356
als je de flat6 niet meer vindt, stuur mij een pbtje met je adres en dan kopieer ik het artikel, ik denk echt dat na wat ik hier van jou op t forum gelezen heb dat die conversie je kan interesseren


In de nieuwe flat6 van februari staat een erratum: het is niet de brugverhouding die veranderd werd, het zijn de 4.5.6e versnelling die verkort werden, samen met de veranderingen aan de motor maakt het van de GT3 RSC een "tueuse des chronos"

04 feb 2005 0:58

Beltar schreef:
Beltar schreef:@ppp356
als je de flat6 niet meer vindt, stuur mij een pbtje met je adres en dan kopieer ik het artikel, ik denk echt dat na wat ik hier van jou op t forum gelezen heb dat die conversie je kan interesseren


In de nieuwe flat6 van februari staat een erratum: het is niet de brugverhouding die veranderd werd, het zijn de 4.5.6e versnelling die verkort werden, samen met de veranderingen aan de motor maakt het van de GT3 RSC een "tueuse des chronos"


Dit is een standaard gegeven bij de Rs, de overbrenging van de 2e t/m de 6e versnelling is verwisselbaar. Ook de achterspoiler kan men verstellen onder 4° resp 8° door middel van stelspieën.

Ben wel benieuwd naar het artikel van de Flat-six.

23 feb 2005 9:59

Jeroen914 schreef:kwas het hele "ram air" geleuter al weer vergeten :mrgreen:
De term "ram air" betekent inderdaad dat de rij-wind er in ge-ramt wordt...
Dus dan ben je met een 911 al snel klaar, want waar het lucht filter in de 911 zit heb je geen onbelemmerde aanvoer van rij-wind :D
Dat soort sprookjes verkopen ze maar aan de Golf, Subaru en CRX vrienden :mrgreen: (van daar ook dat je het in Porsche Scene Live hebt gelezen = zelfde niveau)


Hé Jeroen, Je hebt er duidelijk verstand van meen ik te begrijpen. Nou, ik ben bepaald geen techneut, maar ik wil het volgende wel even kwijt. Met mijn 928GTS heb ik een aantal maanden rondgereden met een van MH geleende motorkap met 2 "luchthapgaten" die precies aansloten op de
air-intakebuizen. Zo kwam, in tegenstelling tot standaard, de rijwind rechtstreeks in de luchtinlaat terecht. Met name op snelheid was duidelijk te merken dat de reactiesnelheid van de motor hoger was, wanneer bij plankgas de kick-down deed terugschakelen en......you know what happens then!!

Wel lastig hè, zo'n motor voorin? ( :P )

23 feb 2005 10:08

928GTS schreef:Wel lastig hè, zo'n motor voorin? ( :P )


Leuke donor auto hoor, zo'n 928 :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

23 feb 2005 10:16

de forumeikel schreef:Leuke donor auto hoor, zo'n 928 :mrgreen:


Zullen we het even gezellig houden, of is dat gewoon jouw soort humor?

23 feb 2005 11:49

wel knap dat je dat in een 914 krijgt :shock:

23 feb 2005 11:57

928GTS schreef:Leuke donor auto hoor, zo'n 928 :mrgreen:

Zullen we het even gezellig houden, of is dat gewoon jouw soort humor?
Houd het maar op dat laatste..... :lol:

23 feb 2005 12:01

928GTS schreef:
Jeroen914 schreef:Leuke donor auto hoor, zo'n 928 :mrgreen:


Zullen we het even gezellig houden, of is dat gewoon jouw soort humor?


't is de humor van de Forum-eikel (en die van anderen) waar je even doorheen moet leren lezen op dit forum :wink:

Emoticons worden niet voor niks gebruikt :shock:

Olaf -dienietzozoureagerennazijninzijnderdebericht- 8)

23 feb 2005 21:00

928GTS schreef:
de forumeikel schreef:Leuke donor auto hoor, zo'n 928 :mrgreen:


Zullen we het even gezellig houden, of is dat gewoon jouw soort humor?


Ik vind het wel een goede bestemming voor een 928... :twisted: :wink:


happerdehapperdehap

23 feb 2005 23:44

horn schreef:
928GTS schreef:
de forumeikel schreef:Leuke donor auto hoor, zo'n 928 :mrgreen:


Zullen we het even gezellig houden, of is dat gewoon jouw soort humor?


Ik vind het wel een goede bestemming voor een 928... :twisted: :wink:


happerdehapperdehap


En wat doe je dan met het restafval :?: :wink:

24 feb 2005 1:57

ppp 356 schreef:En wat doe je dan met het restafval :?: :wink:


Oh, daar doen ze hele goeie dingen mee...

Kijk maar -> http://www.arn.nl

:D

24 feb 2005 7:15

Daar maken we inderdaad mooie dingen van...

Afbeelding :wink:

Re: Naters ram-air luchtinlaat

09 maart 2015 22:39

geestig, was even aan het zoeken. de mening hier op het forum in 2005 over ram air.. enorm scepticisme . inmiddels op de gt3 RS enorme happers en elke race specialist adviseert de happers omdat op hogere snelheid de motor duidelijke vermogenswinsten laten zien.
leuk om terug te lezen.
Plaats een reactie