Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Re: Porsche Amsterdam

17 sep 2009 19:13

Gerco schreef: Bedoel je dat als ik in mijn 993 turbo kom aangereden, ik als dertiger in t-shirt en spijkerbroek 5 minuten door de showroom loop dat ik dan niet wordt aangesproken door een van de vele medewerkers omdat ik de "verkeerde" houding heb ?


Niet persoonlijk maken Gerco. Ik ken je niet, en ken je houding ook niet.
Nee, het ligt i.e.g. niet aan een T-shirt / spijkerbroek. Die heb ik ook altijd aan. Leeftijd ? 30-ers zijn een groep die nog lang Porsche zou kunnen rijden, en potentieel lang klant kunnen zijn.
Maar 5 minuten... Dat zijn toch geen zaken waarop je een dealer gaat afbranden. Mijn klanten zitten wel eens 15 hele minuten in de wachtkamer.
Het gaat om de kwaliteit en service. En die is voor mij daar al jarenlang OK.
Moeite heb ik met het voluit noemen van namen, en een negatief beeld schetsen op basis van ( inmiddels gewiste ) topics/reacties elders op het net. Aston's link naar mevr. "H" is overigens evenmin netjes.

Re: Porsche Amsterdam

17 sep 2009 19:20

LeoH schreef:Mijn klanten zitten wel eens 15 hele minuten in de wachtkamer.

In t-shirt of die in 3-delige pakken? :lol: verder eens.

Re: Porsche Amsterdam

17 sep 2009 19:21

3 maanden geleden was ik nog nooit bij PCA geweest.
Begin juli langs geweest met m'n ex uit 1996. TOTMBO erbij, beide in ons kloffie want we gingen naar een buitenconcert in het Westerpark in 020.
Perfect te woord gestaan, 's avonds na concert was via email beloofde informatie al binnen. Paar dagen later huidige P. daar gekocht :!:
993 voor de vakantie alvast ingeleverd, toen netjes naar huis gebracht in een KJN diesel (rijdt lekker trouwens).
Geen slecht woord over PCA (ai, ik kan het bijna niet uit mijn toetsenbord krijgen als geboren 010-er :wink: )

Re: Porsche Amsterdam

17 sep 2009 19:22

@harald : De "smokings" mogen meteen doorlopen :mrgreen:

Re: Porsche Amsterdam

17 sep 2009 19:31

turbocruiser schreef:Wie schrijft die blijft!


U bent belegger en leest veel van Sem van Berkel?

Re: Porsche Amsterdam

17 sep 2009 19:49

Moest bij dit topic ineens hier aan denken:

http://www.dumpert.nl/mediabase/474201/947db7f1/we_didn_t_start_the_flame_war.html

Re: Porsche Amsterdam

17 sep 2009 21:18

Wij hebben er na een grondige beurt een leesbare discussie van gemaakt...het moddergooien gewist

Re: Porsche Amsterdam

28 sep 2009 22:39

Maat van mij bezit een Boxster en een Kjenne, beide meegenomen na een verblijf van een paar jaar in de USA.
Komt regelmatig bij PCA voor wat reparatie's en ten volle tevredenheid :lol:
Hij was er kort geleden met zijn Boxster om deze in te ruilen op een 996 cabrio en de verkoper moest het ff met zijn chef overleggen :twisted:
Buiten het kantoor kon hij al horen wat die zei, "een Amerikaanse komt niet in de showroom" :oops:
Zal maar niet zeggen wat de verkoper voor bod gaf :flush:
Hij heeft nu een afspraak gemaakt bij PCG, mag daar gewoon op afspraak in de avond komen :res:
En let op die gaat daar een 911 kopen :mrgreen:

PS
Een smetteloze Boxster

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 8:06

@Hans : vaag. Wacht eerst maar af of PCG een deal krijgt. En dan nog, wat is nu het probleem ? Jouw koper wil meer
voor z'n USA-Boxster vangen ? Tja wie niet..... :roll: Hij is vrij dat overal te proberen. Verschil in inruiprijs heeft niets met je kwaliteiten als dealer van doen.

Op het moment dat PCA bereid zou zijn mee te werken aan evenementen die niet npc-gerelateerd zijn, komt dit
topic, waarin op basis van zeer zwakke en vergezochte argumenten een overwegend negatief beeld ontstaat. Ik was al redelijk ver met bespreken van enkele leuke mogelijkheden, met de nieuwe locatie als uitvalsbasis. Jammer....

Kritiek ? OK. Dan gefundeerd, en zeker niet als evt. problemen netjes met een dealer konden worden opgelost. En dan hebben we het toch niet over een inruilprijs, een lampje of een paar min. wachten in de showroom. mho.

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 8:34

Ik zou het erg vreemd vinden als PCA op basis van dit topic de aspirant-samenwerking afbreekt.
Mijn motto: wees blij dat mensen klagen en doe er wat mee. Een klacht is naast een schreeuw om aandacht vooral een mogelijkheid bieden om te verbeteren. Een bedrijf dat dat door heeft oogst al deze punten en gaat er mee verder groeien.
Jammer dat zo weinig mensen tegen kritiek kunnen. Kijk naar het gevoelige IMS Lager en het PSL topic.
Niet alles is 100% ok. Dat zou ook niet best zijn. Maar streef er als leverancier wel naar.
Om ook die laatste procentjes te pakken moet je alle kritiek ombuigen tot kansen.

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 8:42

Mogge LeoH,

Ben toch een andere mening toegedaan, vasthouden zo'n klant heb ik geleerd :!:
Wist dat hij gewoon in de markt was en het bod wat gedaan werd :ass: , nou ik zal het maar niet zeggen (zet er maar 10 neer)
Maar geef toe dit is een persoonlijke mening :salut:

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 9:22

US modellen zijn gewoon lastig te verkopen. En al helemaal in deze markt. Ik denk dat ik ook gezegd zou hebben dat ik geen interesse had. De 996 cabrio gaat er wellicht toch wel binnen een paar weken uit en dan zitten ze met een 'onverkoopbare' US Boxster (onverkoopbaar als in lastig te verkopen).
Ik denk dat als PCG het wel doet, ze vooraf een handelaar hebben die die US Boxster voor een bepaald bedrag wil overnemen. Dat bedrag geven ze dan ook als inruil... Zo gaat het tenminste overal. En de dealer die de beste/meeste contacten met handelaars heeft, kan het meeste inruilen.

Ik denk ook dat we in dit topic objectief moeten blijven. Zoals vaker geschreven: eerst proberen er samen uit te komen en als dat echt niet gelukt is, dan hier zo objectief mogelijk je verhaal posten.

@ LeoH - een topic op een openbaar forum mag wat mij betreft nooit de reden zijn om een dergelijke samenwerking niet door te zetten, al zijn ze daar natuurlijk zelf de beslisser in. Doe wat met de kritiek, post hier dat je het gelezen hebt en dat je er wat mee zal doen en all is well. Niet reageren is in mijn ogen altijd slecht. Maar ook dat moeten ze zelf weten. Ik ga iig voor sponsoring geen topic vegen. Ik zal wel vegen of becommentarieren als ik het ergens niet mee eens ben. Zoals ik idd begrip heb voor de reactie van PCA over inruil van een US Boxster. Hoe vervelend ook voor de eigenaar van de betreffende auto. Ik weet hoe het voelt - heb recentelijk ook van twee specialisten te horen gekregen dat ze mijn auto niet in wilden ruilen, ook niet als ik een 993 zou kopen... doet pijn. Maar wie betaalt bepaalt.

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 10:41

Ben afgelopen donderdag in nieuwe vestiging geweest , kwam in gesprek met de vestigings chef . Van het een kwam het andere en medegedeeld datPCA op het PF over de tong ging , geadviseerd te reageren en het voorbeeld aangehaald van Dell dat zij dat ook hadden gedaan hetgeen de redding was van Dell ( bron: wat zou google doen), de chef zou per direct reageren op het PF ............. :roll:


vreemd bedrijf .....

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 11:41

@Hans : toen ik m'n vorige 996 C2 wilde inruilen bij PCA schrok ik ook van de lage inruilprijs.
Daarom naar Luitink gebracht, die uiteindelijk hetzelfde ving na aftrek van zijn bonus.... That's life. :evil:

@Horn : Of ze samenwerking/sponsoring afbreken is niet gezegd. Maar blijer zullen ze er niet van worden.
Ik blijf zeggen dat ik in dit topic niet veel realistische cq gegronde klachten lees. Was dat wel zo, had ik bovenstaande posts niet gedaan. Ik heb ook een enkele mindere ervaring, maar kon dat uitstekend met ze oplossen.
Daarom die ervaringen hier niet gepost. En daar gaat het om ! Ben met jou eens dat reageren op jouw mail ( al is het maar via PB of mail persoonlijk ) wel zo netjes was geweest, maar dat kan nog best komen. :wink:

@Amandus : PCA moet door PF gered worden ? waarvan dan ? :scratch:

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 11:51

LeoH schreef:Ik heb ook een enkele mindere ervaring, maar kon dat uitstekend met ze oplossen.
Daarom die ervaringen hier niet gepost. En daar gaat het om !

Misschien juist goed om jouw positieve ervaringen wel te melden.

Volgens mij is het reageren op en oplossen van een klacht betere reclame dan het altijd vanaf het begin goed doen. Natuurlijk streef je er als bedrijf naar om je clièntele niet teleur te stellen. Mocht dat onverhoopt toch een keer gebeuren en je lost dat naar tevredenheid op, zal dat vaker doorverteld worden dan ervaringen die vanaf moment 1 goed gingen.
Ik zag laatst bij een bedrijf nog een leuk bordje hangen: Bent u tevreden, zeg het anderen. Bent u ontevreden, zeg het ons.

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 12:51

Traveller69 schreef:Bent u tevreden, zeg het anderen. Bent u ontevreden, zeg het ons.


Staat bij ons zelfs in de schoolgids. Er is altijd wel iemand ergens niet tevreden over. Meld je dit niet bij de betreffende persoon/instantie, dan wordt het
a. niet opgelost
b. dan gaan de verhalen het "roddelcircuit" in en wordt het van kwaad tot erger.

Was zelf laatst bij garage X. Kwam binnen, stelde me voor en vroeg of ik een proefrit kon maken in een bepaalde auto. De reaktie die daar op kwam was wel zo onbeschoft dat ik eigenlijk weg had moeten lopen. Echter ken ik het bedrijf goed en ben naar de leidinggevende gestapt(want ik wilde die auto nou eenmaal graag). Heb daar de proefrit en uiteindelijke koop verder mee geregeld, maar ook verteld hoe ik behandeld ben door 1 van zijn personeelsleden. Of er iets mee gedaan wordt, weet ik natuurlijk nooit zeker. Wel heb ik aangegeven dat als ik het bedrijf niet ook van een andere kant had gekend, ik weg was gegaan en elders een auto had gekocht.

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 12:52

LeoH schreef:@Amandus : PCA moet door PF gered worden ? waarvan dan ? :scratch:


Denk dat zij zich kwetsbaar moeten opstellen door te stellen dat ze wat communicatieve / commerciele problemen hebben . Dell heeft indertijd dat ook gedaan en de vraag gesteld of de consument hen kon helpen in kaart te brengen waar het aan schortte. Bleek een zeer goede zet . Vind helemaal niet reageren slecht en getuige van onkunde wat het internet voor bedrijven zowel goed als slecht kan betekenen .

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 12:55

Zie het toch iets anders :!:
Het gaat mij niet zozeer over het lage bod maar meer de manier waarop :twisted:
Heb altijd geleerd de klant vast te houden en in gesprek blijven zonder de auto naar beneden te halen :res:
Kijk als het allemaal "koekies" zijn kan een ieder wel in de showroom staan, dat is niet zo moeilijk.
Denk maar niet dat PCG hem laat lopen hoor, zijn vader bezit de Kjenne en wil ook wat anders (deze man gaf zijn 911 een weekend aan mij mee in 1982 en was gelijk verkocht) :cheers:
Het zit er dik in dat zij straks 2 vliegen in één klap slaan :idea:

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 13:17

Marcel,

Kijk bv wat voor impact de plofmotors kan hebben op een orienteerder welke Porsche hij moet aanschaffen , zal denk ik ook zo gaan naar welke dealer ga ik .

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 13:22

Of het zo ver gaat weet ik niet. Ik heb zelf ook al twee keer een fantastische vakantie gehad op locaties die op het internet slecht werden beoordeeld. Je moet soms een beetje tussen de regels door kunnen lezen en je eigen oordeel vellen.

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 13:31

Ik één vacantie gehad met een fantastische beoordeling waarvan ik dacht hoe is het mogelijk dit zo goed te beoordelen ,.........

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 13:34

Ik zou zelf gewoon bij PCA gaan kijken als er iets van mijn gading te vinden was.

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 13:37

Gek dat ik de vervelende ervaringen van Porsche Amsterdam alleen hier in de virtuele wereld hoor, en die zijn op 1 hand te tellen, in the real world hoor ik bitter weinig tot niks over Porsche Amsterdam, in de real world hoor ik wel weer veel klachten over enkele Porschespecialisten (en heb ook slechte ervaring bij een enkeling), welke ik weiger om hier neer te tikken.

Gezien het klantenaantal van PCA spreek je over promille ipv procenten.

De beslissing van PCA om een Amerikaanse Boxster niet in te ruilen kan ik me goed voorstellen, het is en blijft een fa. die geld moet verdienen, niet een verkoper zal een verlies op zijn boterham willen hebben, of aan het einde van het jaar van de baas op zijn donder krijgen dat die Boxster er nog staat.

Internet is afstraffend met negatieve commentaren....heb hem van Harald..

"reputatie komt te voet maar gaat te paard"............

@Marcel (gast) denk dat jij helemaal tureluurs wordt als over jouw bedrijf door scooterend en brommerend Nederland op al die fora slecht gesproken wordt, kan je vet inpakken...en dan niet de orders.



John

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 13:41

John schreef:Gek dat ik de vervelende ervaringen van Porsche Amsterdam alleen hier in de virtuele wereld hoor, en die zijn op 1 hand te tellen, in the real world hoor ik bitter weinig tot niks over Porsche Amsterdam, in de real world hoor ik wel weer veel klachten over enkele Porschespecialisten (en heb ook slechte ervaring bij een enkeling), welke ik weiger om hier neer te tikken.

Gezien het klantenaantal van PCA spreek je over promille ipv procenten.

De beslissing van PCA om een Amerikaanse Boxster niet in te ruilen kan ik me goed voorstellen, het is en blijft een fa. die geld moet verdienen, niet een verkoper zal een verlies op zijn boterham willen hebben, of aan het einde van het jaar van de baas op zijn donder krijgen dat die Boxster er nog staat.

Internet is afstraffend met negatieve commentaren....heb hem van Harald..

"reputatie komt te voet maar gaat te paard"............

@Marcel (gast) denk dat jij helemaal tureluurs wordt als over jouw bedrijf door scooterend en brommerend Nederland op al die fora slecht gesproken wordt, kan je vet inpakken...en dan niet de orders.



John


Dan ben ik waarschijnlijk die ene op die hand .......heeft ze toch 3 nieuwe auto's gekost en nog maar niet te spreken over mn kennissen met idem ervaringen die elders hun heil hebben gezocht .....

Re: Porsche Amsterdam

29 sep 2009 13:49

Denk dat je het boek " What would Google do " moet lezen :!:

Houden andere stellingen erop na
Gesloten onderwerp