15 feb 2005 22:11
15 feb 2005 22:14
paSCal schreef:Nog even voor de duidelijkheid ..... het filmpje is HELEMAAL door ErikE gemaakt! Dank, hulde en perfect gedaan man!
15 feb 2005 22:32
15 feb 2005 22:37
15 feb 2005 23:27
ppp 356 schreef:Hij is wel erg smerig na dat ik dat druppelladertje ben gaan halen.
Koop van mijn leven. Transportkosten zeker 5X de prijs van de druppellader zelf![]()
15 feb 2005 23:49
RS-R schreef:Zou voor zeker niet dunner gaan met je stabi.
Porsche heeft niet voor niets gekozen voor deze maat.
Zijn verschillende maatregelen om het onderstuur karakter van je auto te veranderen.( lees meer overstuur)
o.a
1.Stabi's( achter een dikkere)
2.Camber achter iets minder dan voor
3.Uitspoor achter iets meer
4.Breedte van de banden, bij Porsche iets minder van toepassing.
5.bandenspanning
Maar dadelijk komt Jeroen dat nog eens haarscherp uitleggen.
16 feb 2005 0:03
Erwin schreef:
Dat hoeft Jeroen niet uit te leggen, want het onderstuur waar bijna iedereen last van had, lag niet aan de auto maar aan de rijders
16 feb 2005 0:04
16 feb 2005 0:26
16 feb 2005 1:02
16 feb 2005 1:03
16 feb 2005 7:53
16 feb 2005 9:43
16 feb 2005 9:54
16 feb 2005 10:13
Ik had al besloten om m'n oude banden te bewaren voor dit soort dingen.Evt. ook extra setje velgen,helemaal makkelijk.Jurgen schreef:Ook ik heb er wel oren naar, maar heb geen zin in 4 nieuwe banden (die ik wel moest kopen naar een trackday op Zandvoort, 3 maal 45"). Vandaar ook mijn twijfel..
16 feb 2005 13:34
Renntech schreef:Hoi Jurgen, Ik weet niet of je mij later hebt gezien met de C2 van Gizmo.
Het ligt hier echt aan de manier van rijden, ik forceerde even iets waardoor ik mega overstuur kreeg en met het gas de auto eenvoudig in overstuur kon houden.
Later hoorde ik van sommigen dat het gladder moest worden om overstuur te krijgen. Dat is niet waar, het was té glad. Daardoor was het op deze lage snelheid niet eenvoudig zonder forceren overstuur op te roepen.
Ik weet hoe die Joop kan rijden en dat is niet kinderachtig, wel vond ik zijn demo teleurstellend in een staartlastige 911. Het is dus een echte BMW rijder waar hij natuurlijk prima mee kan sturen. Die auto's hebben achter minder grip doordat de motor op de vooras drukt, hierdoor is een drift oproepen eenvoudiger.
Natuurlijk is een 911 niet zo onderstuurd als zij later als excuus hadden.
Stel dat je het advies van RSR zou opvolgen krijg je een auto die erg gevaarlijk wordt op de openbare weg op hogere snelheid.
Stel dat je echt een dikkere stabi zou monteren op de achteras en dan eens te hard een snelweg afrit zou nemen dan zou je echt verrast worden door het moeilijk te beheersen overstuur op een stuk weg waar je je geen fout kunt veroorloven.
Ik heb 15 jaar geleden een auto gehad waar ik achter een dubbele stabi onder had gemonteerd. Die auto was zo akelig fijn overstuurd dat ik niemand anders in die auto durfde te laten rijden. Als je een bocht op een provinciale weg met iets te hoge snelheid nam had je ALTIJD overstuur.
Voor de gemiddelde rijder niet aan te bevelen.
16 feb 2005 18:01
Ik had al besloten om m'n oude banden te bewaren voor dit soort dingen.Evt. ook extra setje velgen,helemaal makkelijk.
16 feb 2005 18:25
Nynkemichel schreef:snelheden? wel als 't meezit haal je op 't rechte eind in Z'voort 260
16 feb 2005 20:06
16 feb 2005 20:11
16 feb 2005 21:32
Ja hoor, 260 voor het ingaan van de Tarzan-bocht... En toen werd je wakker
't ging trouwens over bocht snelheden, niet over topsnelheid...
16 feb 2005 21:48
16 feb 2005 21:50
16 feb 2005 22:19
Jeroen914 schreef:Om e.e.a. kort te sluiten... eerst maar eens leren rijden voordat je je auto gaat aanpassen (niet jippie bedoeld)
Jeroen914 schreef:'k heb met grote verbazing naar het "drift" gedeelte van de video zitten kijken. Als je nou een achterwiel aangedreven auto met bijna 400pk niet meer dwars kan zetten, dan weet ik het ook niet meer. Misschien wordt het dan tijd voor een carrière-move: buschauffeur of zo...
Daar door is een 911 ook veel moeilijker in een drift te HOUDEN t.o.v. bv een BMW. Door het hogere gewicht boven de achterwielen zal de auto veel sneller z'n grip terug vinden.
19 feb 2005 20:38