Hij is nu Amsterdam in (tja, als je dan toch vlakbij Amsterdam -Abcoude- bent...) en ik ga vanavond even ergens lekker met 'm uit eten; op mijn kosten uiteraard, want hoewel ik ervoor heb moeten betalen, beschouw ik het toch als een giga-cadeau.
Dan zal ik eens een balletje opgooien wat de groupbuy betreft...
Ik denk alleen niet dat het erin zal zitten...
Apart is wel dat je de knoppen van de stopwatch niet zomaar kunt bedienen. Die knoppen (op 2 en 4 uur) zijn ook geschroefd. Om ze te (kunnen) bedienen moet je ze eerst losschroeven. Ook is wel mooi dat het een geschroefde kroon betreft die, als je deze vast draait, precies dan vastzit als het logo dat op de kroon zit, precies recht zit.
Hoewel het een titanium kast betreft, kun je het niet bepaald een licht horloge noemen; het is zwaarder dan m'n Fortis.
Ik vind de zwarte kast erg fraai. Ik heb al eerder een horloge met een PVD-laag
gehad en daar was ik niet erg blij mee. Het betrof een -toentertijd best duur- BMW M-sport horloge (ja, ja, ook ik heb zo m'n jeugdzonden): dat was een hoefijzervormig zwart horloge met een witte wijzerplaat met onderin een digitaal venster met een countdown-, een alarm- en een stopwatchfunctie (te bedienen met 1 kroon) en een piquot-uurwerk (ik kan daar geen plaatje van op internet vinden)...
Door beschadigingen aan/in de zwarte coating werd dat horloge er niet fraaier op; met name door beschadigingen van de zwarte stalen band...
Bij de Heuer schijnt het 'zwart maken' via een nieuw procedé te zijn gebeurd, zodat krassen nauwelijks nog mogelijk is; al heb ik daar zo m'n twijfels over, nu er in de achterkant al een kras(je) zit.