13 aug 2009 17:41
Rodger that! schreef:Sorry D S , Ik moet 't volgens Ferdinand
13 aug 2009 18:48
13 aug 2009 20:27
Lydia schreef:Texaco hier om de hoek heeft al een jaar geen 98 meer. Rij liever om zodat ik 98 kan tanken (BP en soms Q8)
17 aug 2009 7:45
17 aug 2009 9:17
Marco 3.2 schreef:texaco in almere nog steeds 98 (het kan in almere)
17 aug 2009 10:25
Devils son schreef:mivali schreef:uit de Nederlandse 'schappen' zal verdwijnen
Wat is eigenlijk de reden dat dit in Nederland gebeurt. Het is nl. alleen in NL (althans, ik ken geen ander land waar het ook zo is). Is dit weer onze geweldige overheid die om de een of andere reden wil negeren dat er steeds meer motoren komen die op 98 het meest efficiënt lopen, of is het gewoon de kneiterigheid van de hollander die altijd de goedkoopste benzine erin mikt en dus 95?
17 aug 2009 11:34
17 aug 2009 11:50
coolfan schreef:Nu ben ik het dus wel met je eens!Ik had het hier pas over met een pomphouder. Feit is dat het niet alleen de oudere auto's of wagens met hoogpresterende motoren zijn die 98 nodig hebben. Ook vele van de FSI motoren van VAG die in Golfjes, Passats etc liggen hebben het nodig maar de pomphouder zei dat in tegenstelling tot bv Duitsland er door Nederlanders vaak gewoon 95 in wordt gegooid......
25 nov 2009 12:55
25 nov 2009 13:04
HenkjanS2 schreef:
PS: ik had een keer een FSI Golf als huurauto, en die verbruikte op 95 dik 15% meer dan op 98...
25 nov 2009 16:22
25 nov 2009 17:23
25 nov 2009 18:24
26 nov 2009 14:36
wolf schreef:tja ben geen techneut, maar passen moderne motoren echt hun timing aan tot vlak voor kloppen?
26 nov 2009 14:45
26 nov 2009 15:30
maurice schreef: O ja Esso Supreme is in Nederland gewoon RON95 maar ook dat verschilt per land. In Canada is het bijvoorbeeld RON91
27 nov 2009 13:35
27 nov 2009 21:39