Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:51

2 bougies per cilinder, is dat waar Heb totaal geen verstand van de moderne techniek


Voor het eerst gebruikt in een Alfa Romeo GP racer in 1914 :!:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:53

Zal me er beetje in verdiepen Wim, als ik tijd heb, maar nu eerst die ouwe Targa van 80 in orde maken :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:56

Voor het eerst gebruikt in een Alfa Romeo GP racer in 1914


Heb het begrepen jongens, had beter mijn B....... gehouden :pale:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:58

:lol:

VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4

11 jan 2010 21:58

HEREN,

Ik wilde alleen maar weten welk van de twee er kwalitatief beter van af komt. Ik ben geen mega hardrijdendeglijder die driftend door het leven gaat. graag uw mening!

Groet Edwin
:lol:

Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4

11 jan 2010 22:01

C2

Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4

11 jan 2010 22:04

zoekfunctie. en niet schreeuwen :wink:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

11 jan 2010 22:07

Topics samen gevoegd :idea:

Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4

11 jan 2010 22:58

lovivo schreef:HEREN,
Ik wilde alleen maar weten welk van de twee er kwalitatief beter van af komt. Ik ben geen mega hardrijdendeglijder die driftend door het leven gaat. graag uw mening!


Er kan aan een C4 iets meer kapot gaan dan een C2 dus in dat geval is het antwoord C2. Maar ik krijg sterk de indruk dat je zelf niet echt een duidelijke voorkeur hebt dus zou ik gewoon op zoek gaan naar een goede 964 C2 of C4. Maakt de zoektocht naar een goed exemplaar in dit geval alleen maar een stukje makkelijker.

Re: Praktische/technische vraag

11 jan 2010 23:32

rob964.c4 schreef:with their four valve per cylinder heads allows the spark plug to be located at the optimum central position between all four valves, no longer necessitating the need for twin plugs.


:scratch: je kunt de bougie toch ook in het midden plaatsen bij 2 kleppen per cylinder? Het lijkt me eerder dat er gewoon geen plek meer was voor 2 bougies toen er ook nog 2 kleppen bij moesten. Raar verhaal :?

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

11 jan 2010 23:37

Kan je maar één advies geven :arrow: RIJDEN :!:

Ga met zowel een C2 als een C4 eens rijden. Zijn allebei geweldige auto's maar hebben ook een compleet ander weggedrag. Een C2 heeft een lekker eigenwijs achterwiel aangedreven karakter terwijl een mooi uitgewogen C4 rijdt alsof het op rails loopt (ook in de bochten). Met beiden kun je hard rijden, driften, het circuit op etc etc.
Wat je zelf het meest prettige vindt en bij jou past kun je alleen zelf bepalen.

diggler_911 schreef: :scratch: je kunt de bougie toch ook in het midden plaatsen bij 2 kleppen per cylinder? Het lijkt me eerder dat er gewoon geen plek meer was voor 2 bougies toen er ook nog 2 kleppen bij moesten. Raar verhaal :?

Heeft alles te maken met de verdeling van het brandstofmengsel in de cylinder.
Bij 2 inlaatkleppen onstaat een betere werveling en dus verdeling zodat je ook met één bougie al een veel gelijkmatiger verbranding krijgt. Bij één inlaatklep blijft het mengsel zeg maar wat meer in rust en kun je door op meerdere plaatsen een vonk aan te bieden een gelijkmatiger verbranding krijgen.
Zijn genoeg motoren met één inlaatklep en één bougie maar ook twee of zelfs drie inlaatkleppen en toch twee bougies. Dus het hangt een beetje af van wat de knappe koppen hebben weten te bereiken met de afmetingen en vorm van de cylinder en cyinderruimte om een optimale verbranding te krijgen.
Laatst bijgewerkt door maurice op 11 jan 2010 23:44, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

11 jan 2010 23:39

Is volgens mij idd onzin :scratch: Waarom zou Alfa anders wel een 16v twin spark hebben ontwikkeld... :?:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 1:20

Hebben we ook 2 bobines in 964 zitten? Weet wel in ieder geval 2 verdelers. Maar als er 2 bobines inzitten moeten deze ook identiek stroompjes geven(nagenoeg exact in snelheid/frequentie). Hebben we ook 2 bobines?(net terug van dagje Renntech, weer heel wat bijgeleerd alleen dit is mij even ontschoten ben ik bang gelieve te antwoorden als je weet hoe het zit)

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 2:05

Heb van Rob Goossen gehoord dat de C4 eigelijk een 'onzin auto' is want die dingen willen alleen maar rechtdoor in de bocht! :roll: is dit ook zo?

En het zijn letterlijk zijn worden :wink: :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 9:53

Een C4 is wel onderstuurd en wil dus eerder over de voorwielen glijden dan over de achter wielen,
met wat veranderingen aan het onderstel word het al een stuk minder, laten uitwegen was bij mij ook een hele verbetering.
Tevens is het moment van gas geven in een bocht ook belangrijk, ga je te vroeg op het gas (of te veel) zal je onderstuur hebben,
ga je op het juiste moment op het gas kan je ontzettend hard de bocht uit komen :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 10:37

Persoonlijk denk ik dat je van zowel een C2 als een C4 erg veel lol kan hebben.
Voor mij gold destijds een beetje hetzelfde als de topicstarter, ik had ook niet de intentie om de auto regelmatig "op de grens" te rijden.
Je kunt met beide modellen hard gaan.
Als de topicstarter niet regelmatig het circuit gaat bezoeken zou ik in zijn geval in eerste instantie op zoek gaan naar een goed exemplaar, en de beslissing C2/C4 daar vanaf laten hangen.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 13:07

Iemand idee? hebben we met de 963 ook 2 bobines of enkel 2 verdelers?

Denk dat verschil C2 of C4 niet bijzonder veel uitmaakt. Zijn diverse tests op het net te vinden waar ze tegen elkaar worden getest. Op circuit maakt het qua tijden niet veel uit, rijgedrag scheelt wel wat maar ligt ook niet heel erg ver van elkaar. Zou zoals andere forummers zeggen eerst naar een goede(of een paar goede zoeken) en op basis van de P('s) waar jij tevreden mee kan zijn, een beslissing maken.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 14:36

is natuurlijk ook een beetje imagokwestie. sportwagen met 4wd is toch beetje gek :mrgreen: . meer voor de coiffeur ofzo.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 14:43

Daarom zijn alle boxsters ook 4wd :lol:

Re: VOOR IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT OP C2 OF C4

17 jan 2010 14:47

lovivo schreef:Ik ben geen mega hardrijdendeglijder die driftend door het leven gaat.

Dan ga jij het verschil tussen een C2 en een C4 never nooit merken. Zoek een goede en laat C2 en C4 daaraan ondergeschikt zijn. Onderhoudsverschil is verwaarloosbaar. Het zijn auto's van 17 tot 20 jaar oud. Zorg gewoon dat je een goede vindt die aan je eisen voldoet. Dat is al moeilijk genoeg... :idea:

PS Heb je de zoekfunctie gebruikt, er is nl nogal wat over geschreven in het verleden...

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 14:48

nee boxers zijn nat gekoeld. is ook tikje gay :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 14:49

Dimitri-Turbo schreef:Heb van Rob Goossen gehoord dat de C4 eigelijk een 'onzin auto' is

Nou, daar zal ik dus met mijn onzinauto niet snel langs gaan voor onderhoud :bang:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

17 jan 2010 22:49

Grappig dat Porsche z'n marktaandeel heeft gered met het introduceren van 'n onzin-auto ... en pas later met de C2 is gekomen :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 0:31

horn schreef:Nou, daar zal ik dus met mijn onzinauto niet snel langs gaan voor onderhoud :bang:


Het waren/zijn de woorden van de specialist.... en ik heb best vertrouwen in Rob :!:
Niet de mijne dus.... :|

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 10:51

Ik neem aan dat je zijn woorden in de juiste (bredere) context moet plaatsen, anders :pukel:

Ja, ik heb een C4, maar was dat niet zo dan zou ik er hetzelfde over denken.
Plaats een reactie