Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 10:51

Ik neem aan dat je zijn woorden in de juiste (bredere) context moet plaatsen, anders :pukel:

Ja, ik heb een C4, maar was dat niet zo dan zou ik er hetzelfde over denken.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 12:03

Olaf schreef:Grappig dat Porsche z'n marktaandeel heeft gered met het introduceren van 'n onzin-auto ... en pas later met de C2 is gekomen :mrgreen:


Olaf, dat kun je op verschillende manieren interpreteren hoor. :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 12:08

Dat (potentieel)brandgrage riempje zit dus om de 2 bobines? Gaan we maar eens even checken dan

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 12:19

nee het riempje zit niet om de bobine`s.

dit riempje zit in het dubbelen verdeler huis.

tussen de 2 rotors in.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 12:51

ok bedankt!

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 12:56

het probleem zit toch in de ozon ontwikkeling waardoor riempje breekt en bougies blijven vuren waarna gat in cylinder, leidende tot bezoek aan de bank?

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 13:39

uit droging riempje breekt

bobine blijft gewoon vonken.

rotor draait niet meer

een vonk tijdens een inlaatslag en dan zegt die plof in de inlaat of erger :bang:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 13:55

Wolf geeft het echte probleem goed weer.
Alleen is dat ozon verhaal nu niet meer aan de orde door de ventilatiemodificatie die in alle 964 nu wel moet zijn aangebracht.

Nu dus alleen veroudering van het riempje.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 15:43

Jasje Dasje schreef:Hebben we ook 2 bobines in 964 zitten? Weet wel in ieder geval 2 verdelers. Maar als er 2 bobines inzitten moeten deze ook identiek stroompjes geven(nagenoeg exact in snelheid/frequentie). Hebben we ook 2 bobines?(net terug van dagje Renntech, weer heel wat bijgeleerd alleen dit is mij even ontschoten ben ik bang gelieve te antwoorden als je weet hoe het zit)



Yep 2 bobines.

En vwb topic: ik wilde perse een C2, vanwege te verwachten circuitgebruik. Kocht echter een zeer goede C4 die na nieuw Bilstein onderstel prima over het circuit gaat. Is echter nog steeds geen circuitauto net zoals een c2 dat IMO niet is. Probeer maar eens de veel beter uitgebalanceerde 944 of 968! Of een donkervoort :mrgreen: hoef je ook niet zoveel gewicht te verplaatsen...

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 17:42

Hebben we het nu over een riempje die de 2 bobines vastzet, een riempje die 2 verdelers vastzet of een riempje in de verdelers die ervoor zorgt dat de rotor goed ronddraait. Het probleem met inbranden van de rotoren is mij bekend. Echter niet dat het riempje die de bobine of rotor bevestigt in de brand vliegt(klinkt niet gek als je weet hoe warm dit wordt).

Dus het is een extern riempje(niet in de verdelers zelf) dat de verdelers op zijn plek houdt?

Edit: sorry voor topic vervuiling

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 17:44

het is het riempje in de verdelers,
een van de verdelers heeft een as het blok in de ander word aangedreven door het riempje.
Afbeelding

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 17:50

Afbeelding

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

18 jan 2010 22:50

Mijn ervaringen met de 964C4 zijn idem.
Veels te veel last van onderstuur.
Meer lol met achterwiel aangedreven Porsche's.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

19 jan 2010 10:56

Bedankt! :mrgreen: (rob, donkey, bassie, wolf)
Is die riem zo te wisselen zonder de verdelers uit het blok te trekken(kan me voorstellen dat je die anders weer goed moet zetten met ontsteking eerste cilinder op bdp)? M.a.w. kan je verdelerkappen er zo afpakken, rotors eruit halen en de riem vervangen, rotoren er weer in, verdeler kappen erop, klaar is kees/justin?

Ontopic: Heb bij mijn C4 wel al paar keer onderstuur gevoeld, maar met beetje gas bij werd dit zonder probleem overstuur :mrgreen: Zal ook met je ophanging/hoogte/uitlijning te maken hebben. Een C4 gaat ook prima door de bocht en kan ook prima op/over de grens op overstuur de bocht doorgaan vermoed ik, zit voornamelijk in afstellingen van het onderstel. Met standaard setup(C4) is hij wel eerst geneigd tot onderstuur waarna overstuur direct volgt(wordt over het algemeen bij auto's gedaan omdat men dit veiliger vindt toch :roll: )

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

19 jan 2010 13:45

@ Jasje Dasje: Ik heb bij mij een paar weken geleden een ruilstroomverdeler en nieuwe verdelerkappen incl. de rotors laten vervangen. Ze waren er niet zo heel lang mee bezig maar alles werd uiteindelijk wel op een kast aangesloten en gecheckt.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

19 jan 2010 16:21

Jasje Dasje schreef:Bedankt! :mrgreen: (rob, donkey, bassie, wolf)
Is die riem zo te wisselen zonder de verdelers uit het blok te trekken(kan me voorstellen dat je die anders weer goed moet zetten met ontsteking eerste cilinder op bdp)? M.a.w. kan je verdelerkappen er zo afpakken, rotors eruit halen en de riem vervangen, rotoren er weer in, verdeler kappen erop, klaar is kees/justin?

)


Helaas, was het maar zo eenvoudig. Probleem is dat het riempje niet te monteren is zonder speciaal gereedschap. Bijna iedereen levert daarom een ruilverdeler. ALs je goed zoekt kun je ze (in steenwijk) vinden voor ca 400 euro. Anders kosten zze het dubbele.

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

19 jan 2010 17:49

400 euro voor een gereviseerde stroomverdeler?

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

19 jan 2010 18:02

Keine correctie, de verdeler kost 255 zie: de 200 erbij was voor het omruilen

http://www.renntech.info/product_info.php?cPath=31_38_47_1145&products_id=113

tsja en t blijft wel porsche he, vraag maar eens rond, bijna overal anders kosten ze veel meer!!

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

19 jan 2010 23:54

Als ik het goed begrijp moet je der verdeler er dus uit kunnen trekken(nadatverdeelkappen eraf zijn en rotor eraf). Als je onthoudt waar de rotor exact stond in de verdelers moet het naderhand zo weer te monteren zijn(dus nieuwe verdelers, nieuwe rotors en verdeelkappen toch). En anders kan je hem bij de koelfan op bdp zetten en dan moeten de rotors staan op cilinder 1 toch?

voor topic starter: Dit is overigens hetzelfde voor de C2 en C4 :roll:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

21 jan 2010 22:25

Ja, ik word ook helemaal gek van dat onderstuur van een C4..... :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=QqnZBT9L-0g

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

22 jan 2010 18:54

Heb het filmpjes bekeken en als ik dat zo zie wil die gewoon rechtdoor.... zoals mijn specialist zei! :mrgreen:
Gelukkig is ie niet gek dus :cheers: :mrgreen: :ba:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

22 jan 2010 20:57

waarom is het dat veel mensen denken dat je een onderstuurde auto niet in een drift kan krijgen ?

en als ze een onderstuurde auto zien driften dat verwarren met overstuur ?

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

22 jan 2010 21:09

:lol:
Ik moest meteen hier aan denken :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

23 jan 2010 23:59

zo vandaag waren wij aan de beurt.was een leuke en leerzamedag.
maar natuurlijk is 1 dag tekort om alles uitteleggen en tedoen.
heb toch weer wat meer achtergrond info hoe de dingen werken en waarom het zo werkt,dan onthoud je het ook beter.

we konden de heledag oefenen op een Coralrode 964 cabrio van een klant,die stond toch tekoop.lag op het laast helemaal uit elkaar en niemand wist meer hoe het terug
moest :mrgreen:

gr anton964

Re: Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

24 jan 2010 0:03

anton964 schreef:we konden de heledag oefenen op een Coralrode 964 cabrio van een klant,die stond toch tekoop.lag op het laast helemaal uit elkaar en niemand wist meer hoe het terug
moest :mrgreen:




:lol: :lol:
Plaats een reactie