15 aug 2010 21:02
16 aug 2010 18:35
16 aug 2010 18:45
jeroenoop schreef:Voordat ik gek word![]()
Duurt even ,maar ook hier kom ik wel weer over.
16 aug 2010 21:03
jeroenoop schreef:70 % kans dat het inderdaad een gescheurde cilinder is .
Heb inmiddels afstand van de auto gedaan , dus ben nu officieel Porscheloos .
16 aug 2010 23:32
17 aug 2010 0:13
17 aug 2010 10:53
17 aug 2010 16:33
Jasje Dasje schreef:Lekkende koelvloeistof via cilinderkop/scheur soms te herkennen via witte heel licht blauw achtige rook uit uitlaat.
17 aug 2010 18:23
17 aug 2010 22:49
gast schreef:Mij bekruipt het gevoel dat Jeroen de auto te vroeg heeft weggedaan. Gezien zijn km stand is een gescheurde wand minder aannemelijk dan bijvoorbeeld een lekkende radiateur. En om je auto dan weg te doen voor (w.s.) een afbraakprijs.
gast schreef:Don't look back Jeroen. Genoeg ge pb-t de laatste tijdRegeren is vooruit zien. Zonder porsche kun je sneller sparen
17 aug 2010 22:57
jeroenoop schreef:70 % kans dat het inderdaad een gescheurde cilinder is .
Heb inmiddels afstand van de auto gedaan
17 aug 2010 23:44
17 aug 2010 23:52
18 aug 2010 18:36
18 aug 2010 18:39
18 aug 2010 19:30
18 aug 2010 19:34
gast schreef:18k is in die staat een (zeer) mooie verkoopprijs denk ik.. 2,5jaar geleden kocht ik voor 19k ook een gevoelige IMS Lager en dat was echt 2,5 jaar geleden..
18 aug 2010 22:53
18 aug 2010 23:15
Het heeft inderdaad alle schijn van een gevoelige IMS Lager helaas!jeroenoop schreef:Er zat olie bij de koelvloeistof , en vice versa .![]()
Onder de doppen van beide reservoirs zat een lichtbruine smurrie .
En niet zo'n beetje ook .![]()
Het koelvloeistofpeil daalde en het oliepeil ging omhoog .
![]()
jeroenoop schreef:Om erachter te komen wat het 100% is ,
moet het blok eruit , en bij een revisatiebedrijf worden afgeperst .
Dit zou rond de 3000 euro kosten .![]()
Dan ligt ook de motor eruit , en MOET de reparatie bijna wel volgen .
En 70 % kans dat het rond de 17000 euro gaat kosten .![]()
19 aug 2010 7:15
Rob Herfst schreef:De prijzen die jij noemt zijn voor een nieuwe motor bij de dealer.
gast schreef:Door het scheuren vd wand drukt de olie zich in het koelwater, niet het koelwater in de olie zover ik weet..
19 aug 2010 20:47
EN zo is het!gast schreef:Maar goed, de auto is helaas al verkocht dus achteraf praten doet weinig goeds is deze.. Op naar de toekomst Jeroen..!
19 aug 2010 22:35
19 aug 2010 23:27
20 aug 2010 0:01