Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Buitenstalling in sneeuw

08 nov 2010 12:10

Om die reden gebruik ik voor mijn winterwielen achter 7J velgen, dan kunnen er altijd nog de kettingen op.

Mijn ervaring is overigens dat je met het hoge gewicht op de achterwielen een heel eind komt met alleen winterbanden; maar met echt ijs op de weg red je het niet.

08 nov 2010 12:21

gaat het voor niet alle kanten uit dan?

08 nov 2010 18:25

Devils son schreef:Afbeelding

Ski's kunnen mee...

En met de juiste kettingen is het ook in een minuut gepiept om er kettingen om te leggen. Heb ze de afgelopen jaren meermaals nodig gehad, zonder enig probleem.

de 911 zou eigenlijk dezelfde oplossing als Lotus moeten hebben.
Afbeelding
Dat vind ik veel mooier 8)

08 nov 2010 19:49

De 356 en de oude 911's hadden die oplossing. Maar bedenk je eens hoe dit gaat bij 240 km/u... :wink:

08 nov 2010 19:56

Vanaf de 964 gaat het al fout bij de 80 km p/u. :mrgreen:

08 nov 2010 20:37

Franz schreef:Vanaf de 964 gaat het al fout bij de 80 km p/u. :mrgreen:

skietjes zien er dan uit als turkse slofjes. prachtig omhoog gekruld.
maar
ik kan me herinneren dat ik de meeste sacharijn had van de belabberde kachel, ontwaseming
voor mij een reden om niet met de luchtkoeler te gaan.
rens

08 nov 2010 20:39

Ga hier niet alles quoten enz. maar met sneeuwbanden op de auto rij je zonder problemen overal naar boven zonder kettingen! Discusieren niet mogenlijk :wink: Ervaring genoeg met werken in wintersportplaatsen, en in de winter natuurlijk!

08 nov 2010 21:51

Devils son schreef:De 356 en de oude 911's hadden die oplossing. Maar bedenk je eens hoe dit gaat bij 240 km/u... :wink:

Kwart slagje draaien dan die skietjes, en het tippie naar beneden, zou moeten werken toch?

08 nov 2010 22:09

rens914 schreef:ik kan me herinneren dat ik de meeste sacharijn had van de belabberde kachel, ontwaseming

Met de 964 geen centje pijn. Maar dat is dan ook een fatsoenlijke luchtkoeler. :twisted:

08 nov 2010 22:11

JMS schreef:maar met sneeuwbanden op de auto rij je zonder problemen overal naar boven zonder kettingen!

Op ijs heeft een winterband (zonder spikes) net zo goed geen grip.

08 nov 2010 22:13

911gt2 schreef:Kwart slagje draaien dan die skietjes, en het tippie naar beneden, zou moeten werken toch?

Dat mag jij dan proberen... :wink:

08 nov 2010 22:18

911gt2 schreef:de 911 zou eigenlijk dezelfde oplossing als Lotus moeten hebben.
Dat vind ik veel mooier 8)

Afbeelding

08 nov 2010 22:24

:lol: :lol: zo kan je het ook oplossen natuurlijk.

08 nov 2010 23:11

Snowboard meenemen die kiep je gewoon op de achterbank. :mrgreen:

09 nov 2010 12:36

Bedankt voor het advies iedereen, ik ga het idd proberen met enkel winterbanden. Ben vorig jaar in Feldberg aan een besneeuwde helling van +10% opgereden met enkel winterbandjes, dus dat gewicht op die achteras doet toch echt wel wat. Again, de Merc had hier geen schijn van kans, dus daar ben ik helemaal niks mee :flush:

het wordt héééérlijk :ba:

09 nov 2010 14:56

Jouw feestje, maar als je in de problemen komt omdat je geen kettingen bij je hebt dan baal je wel. Neem dan gewoon een set goedkope kettingen van 50 euro. Alsof je dat geld ooit gaat missen...

09 nov 2010 16:07

Afbeelding

09 nov 2010 20:16

JMS schreef:
maar met sneeuwbanden op de auto rij je zonder problemen overal naar boven zonder kettingen!

Devils Son schreef:Op ijs heeft een winterband (zonder spikes) net zo goed geen grip.

Niet mee eens DS, de mijne zijn net schuurpapier, en snelwegen doe je er ook gewoon mee, moet wel toegeven dat de grip zeer snel achteruit gaat als je er een paar duizend km mee gereden hebt. (BLIZZAK-W800 BRIDGESTONE)

Afbeelding

10 nov 2010 0:13

Ik zou eerlijk gezegd niks tegen hebben op kettingen, maar ik zou niet weten hoe ik ze erop moet krijgen met zo een kleine speling in de wielkast. Zijn er misschien extra dunne ofzo ? 50€ is idd peanuts vergeleken met het risico vast te zitten, maar ik heb ook geen zin om mijn wielkasten uit te frezen :mrgreen:

10 nov 2010 0:25

Afbeelding 8)

10 nov 2010 0:50

Koen De Moortel schreef:maar ik zou niet weten hoe ik ze erop moet krijgen met zo een kleine speling in de wielkast.

Even googlen op sneeuwsokken, they will do the trick. klikhier

10 nov 2010 1:16

JMS schreef:Niet mee eens DS, de mijne zijn net schuurpapier, en snelwegen doe je er ook gewoon mee, moet wel toegeven dat de grip zeer snel achteruit gaat als je er een paar duizend km mee gereden hebt. (BLIZZAK-W800 BRIDGESTONE)

Dan vrees ik dat je niet op echt ijs hebt gereden. Dan kun je gewoon geen grip hebben zonder spikes of kettingen.

10 nov 2010 1:21

Koen De Moortel schreef:Ik zou eerlijk gezegd niks tegen hebben op kettingen, maar ik zou niet weten hoe ik ze erop moet krijgen met zo een kleine speling in de wielkast. Zijn er misschien extra dunne ofzo ? 50€ is idd peanuts vergeleken met het risico vast te zitten, maar ik heb ook geen zin om mijn wielkasten uit te frezen :mrgreen:

Mijn kettingen zijn heel makkelijk en je hebt geen speling nodig aan de binnenkant. Die zijn echter weer wat duurder...

Maar ik weet dat men bij de ANWB ook kettingen heeft met dunne schakels, dus dat is een goedkoper alternatief.

Ik zou dezelfde aanraden als die ik heb, maar ik maak ook de simpele afweging dat ik die 300 euro (zoiets was het) niet mis, maar als ik met de auto de mist in ga ik wellicht een vakantie naar de klote heb geholpen.

En ik heb ze ook al weer voor het 5e jaar mee in januari, dus per vakantie valt dan ook 300 euro in het niet.

10 nov 2010 1:23

He Bassen da's mijne oude Opel Kaptain dieje witte met de rooi dak.
Sterk of nie?

10 nov 2010 6:16

Koen De Moortel schreef:Heeft iemand van jullie tips voor een gepaste afdekking en andere voorzorgsmaatregelen bij buitenstalling in sneeuw ?

:idea: Rubbers van portieren e.d. behandelen tegen vastvriezen
:idea: Slotspray voor als je c.v. het niet meer doet
:idea: Extra ruitensproeier antivries
:idea: Verwarmde ruitensproeier kopjes, niets is vervelender als je niet meer kunt sproeien

Lijkt mij overigens wel cool 8) om met de P op wintersport te gaan, maar ik zou het zonde vinden (pekel . . . :evil: :cry: ). Mijn 993 komt met pekel echt niet buiten.

Had ooit in mijn GTI (voor het petjes tijdperk) een 2 ltr Oettingerblok met alle toeters en bellen (ca. 200 pk) vlak voor de wintersport gemonteerd, als je zag hoe deze na een wintersportvakantie (en vreselijk veel pekel op de Autobahn) er ondanks het afspuiten uit zag :pale:

Ik zou lekker gaan vliegen :thumleft:
Plaats een reactie