Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: uitbreken

24 nov 2010 11:52

Goede aanpak inderdaad, en ook benieuwd naar de oorzaak :thumleft:

Re: uitbreken

24 nov 2010 13:37

wolf schreef:je suis benieuwd. waar heb je de vwatuur gebracht?


Iek pense chez le karasjist ? 8)

Re: uitbreken

24 nov 2010 14:16

peutetre le stealert? pour une totaal nouveau onderstel :mrgreen:

Re: uitbreken

26 nov 2010 15:51

maurice schreef:
Hansvgulik schreef:...Waarschijnlijk iet met de afstelling van achteras ? ! ?

Het is toch geen 993 :shock: :mrgreen:

Maar zoals Marino als schrijft, goede zaak dat je het op deze manier probeert te analyseren. Ben wel benieuwd wat daar nu uit komt. Zoals ik al schreef, een 996 C4 moet als een trein op rails op de weg liggen als je geen gekke dingen doet.


Banden! ... gewoon, banden..... winterbanden met een (N) volgens de monteur met te slappe wangen. Als ik dit nou samenvoeg met n beetje overmoed, beetje schrik, en het voor mij onbekende psm systeem denk ik en hoop ik dat het hier mee over is nu. Ik had die adviezen hier al langs zien komen, dus wist wat hij bedoelde. Bedankt allemaal voor jullie hulp. :drive:

Re: uitbreken

28 nov 2010 21:24

mooi! nu nog even onderschrift onder je naam aanpassen als tip.
Of je hebt een hele bijzondere P : 966 C4 :drive: 996 C4
(het is maar een tip)

Re: uitbreken

28 nov 2010 21:28

mmm waren wel N banden, graag nog een keer de bocht nemen en laten weten. non-randomized non-blind :roll:

Re: uitbreken

28 nov 2010 22:21

Ja, is wel héél vreemd als Porsche approved banden dergelijke effecten zouden geven :!:

Re: uitbreken

28 nov 2010 22:51

Nog een keertje die bocht rijden!!!!

Re: uitbreken

03 dec 2010 0:33

marino schreef:Nog een keertje die bocht rijden!!!!



Tuuuuuuuurlijk ....maar nu ff niet!! :popcorn:

Re: uitbreken

09 dec 2010 11:21

Ik kan een klein tipje van de sluier oplichten wat banden betreft. Helaas is het soms niet mogelijk om in de aftermarket precies de juiste band bij de juiste auto te krijgen... toen ik nog Vehicle dynamics engineer voor Volvo en Mitsubishi was, heb ik veel ontwikkelingswerk voor de eerste levering banden gedaan. Maar nu proberen de meest banden fabrikanten vaak extra onderstuur te genereren met hun aftermarket banden dan dat ze in hun 1e montage banden doen, om maar aan de veilige kant te zitten. Wat voor Porsche zeer belangrijk is, is dat de achterbanden genoeg stabiliteit hebben (wie bouwt de motor dan ook zover naar achter ;-) ) Verder moet de uitlijning perfect staan met genoeg toespoor, een halve mm fout kan al resulteren in een oversturende auto. Porsche lijn ik over het algemeen het liefst uit met mijn oude vertrouwde touwtje, waar ik andere auto's gewoon met mijn 3d bank aanpak. Dan pak ik ook ff de cornerweights mee...

Re: uitbreken

15 dec 2010 13:03

Snel Motorsport schreef:Ik kan een klein tipje van de sluier oplichten wat banden betreft. Helaas is het soms niet mogelijk om in de aftermarket precies de juiste band bij de juiste auto te krijgen... toen ik nog Vehicle dynamics engineer voor Volvo en Mitsubishi was, heb ik veel ontwikkelingswerk voor de eerste levering banden gedaan. Maar nu proberen de meest banden fabrikanten vaak extra onderstuur te genereren met hun aftermarket banden dan dat ze in hun 1e montage banden doen, om maar aan de veilige kant te zitten. Wat voor Porsche zeer belangrijk is, is dat de achterbanden genoeg stabiliteit hebben (wie bouwt de motor dan ook zover naar achter ;-) ) Verder moet de uitlijning perfect staan met genoeg toespoor, een halve mm fout kan al resulteren in een oversturende auto. Porsche lijn ik over het algemeen het liefst uit met mijn oude vertrouwde touwtje, waar ik andere auto's gewoon met mijn 3d bank aanpak. Dan pak ik ook ff de cornerweights mee...

Re: uitbreken

15 dec 2010 13:13

Hansvgulik schreef:
Snel Motorsport schreef:Ik kan een klein tipje van de sluier oplichten wat banden betreft. Helaas is het soms niet mogelijk om in de aftermarket precies de juiste band bij de juiste auto te krijgen... toen ik nog Vehicle dynamics engineer voor Volvo en Mitsubishi was, heb ik veel ontwikkelingswerk voor de eerste levering banden gedaan. Maar nu proberen de meest banden fabrikanten vaak extra onderstuur te genereren met hun aftermarket banden dan dat ze in hun 1e montage banden doen, om maar aan de veilige kant te zitten. Wat voor Porsche zeer belangrijk is, is dat de achterbanden genoeg stabiliteit hebben (wie bouwt de motor dan ook zover naar achter ;-) ) Verder moet de uitlijning perfect staan met genoeg toespoor, een halve mm fout kan al resulteren in een oversturende auto. Porsche lijn ik over het algemeen het liefst uit met mijn oude vertrouwde touwtje, waar ik andere auto's gewoon met mijn 3d bank aanpak. Dan pak ik ook ff de cornerweights mee...


Hallo en bedankt voor de reactie!

Wie is ik ?

Waar en wanneer zou je eens met mn auto willen sturen? Ik ben het vertrouwen helemaal kwijt......... :flush:

Groet Hans
Laatst bijgewerkt door Hansvgulik op 18 dec 2010 12:21, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: uitbreken

15 dec 2010 21:36

KLIK HIER voor meer info.

Is wel een uurtje of 2 rijden voor jou :salut:

Re: uitbreken

15 dec 2010 23:45

Je kan iemand een Persoonlijk Bericht ( niet voor anderen zichtbaar) door onder die persoon zijn post op PB te klikken (moet je wel ingelogd zijn).
Laatst bijgewerkt door Justin op 18 dec 2010 16:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: uitbreken

18 dec 2010 12:19

Justin schreef:hans zou goed kunnen zijn dat je binnenkort door Afrikaan wordt gebeld die een golden deal voor je auto heeft!
Twee keer de reguliere vraagprijs, maar moet je hem wel eerst in een zeecontainer zetten. Maar daarna komt het gegarandeerd goed.

Ergo: even je 06-nummer verwijderen uit je post (je zou eens moeten weten hoeveel bezoekjes deze site krijgt per dag)

Je kan iemand een Persoonlijk Bericht ( niet voor anderen zichtbaar) door onder die persoon zijn post op PB te klikken (moet je wel ingelogd zijn).



Dit sal baie lekker wees as hy my 2 keer daai prys betaal............ek wag vir hom!!! Danki ! lol

Re: uitbreken

18 dec 2010 12:43

Blij dat ik geen PSM heb :mrgreen:

Re: uitbreken

18 dec 2010 17:31

Schakel het op circuit de laatste tijd uit; op de openbare weg ben je niet altijd 100 % scherp dus daar aan.

Deze dagen in de smart de zekering van de ESP verwijdert: rijdt veel leuker en nu alles onder controle na uitgebreide oefening op parkeerterrein tijdens de vorige witte periode :wink:

Re: uitbreken

18 dec 2010 17:36

Je kunt nooit álles onder controle hebben :mrgreen:

Re: uitbreken

18 dec 2010 17:37

Dat heb ik gisteren gezien die controle van je smart ....erg smart die smart :mrgreen:

Re: uitbreken

18 dec 2010 21:24

Ja, lachen :D

Alleen jammer dat ik 'em om de hoek totalloss heb gereden.
Had net een serieus geïnteresseerde voor die gave cabrio gevonden.

Re: uitbreken

18 dec 2010 21:32

lekker weer 3.2 gaan rijden heer engelen. minder knopjes meer fun. ik weet dat je het wil.

Re: uitbreken

19 dec 2010 0:53

ken u niet heer wolf 'zonder gezicht' :wink:

u mij wel blijkbaar :?: 8)
Plaats een reactie