de Turbo motorbouw : de eerste dag :
Vandaag het genicasilde blok opgehaald. Keurig schoon en keurig gehoond

+

... en direct het eerste probleem aangehoord : de Nikasil man wil de zuigerveren bekijken voor ze gemonteerd worden ( vreemd, wat mij betreft, immers de cylinders hebben nu toch de nicasil wanden ? vertrouwt ie z'n eigen procede dan niet ? ) ; navraag bij de zuiger & veren leverancier leverde een reactie op die helemaal niet gewenst was ... : 'Oh, is dat bij Powerseal gedaan ? daar hebben we een aantal problemen mee gehad dus haal de nicasil er maar weer uit en begin maar opnieuw ....'
Huh ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Da's een lekkere start, niet dan ?
Dus Powerseal gebeld, die op zijn beurt de zuigerleverancier ( Wössner ) gebeld heeft en het eind van het liedje is dat ik de zuigerveren vanmiddag opgestuurd heb en die bekeken en waarschijnlijk van een Titanium coating voorzien worden om alles betrouwbaar aan de gang te krijgen .... raar verhaal ... maar mijn insteek is : beter safe dan sorry ...
Vanmiddag alle tapeindjes aan de onderkant van het blok schoongestraald en met loctite gemonteerd en probleem 2 tegen het lijf gelopen : we missen 2 oliesproeiertjes die van onderaf de zuigers een beetje moeten koelen :

+

Dat betekent dat de krukas er ook nog niet in kan en we dus aan de eerste noodstop zitten voor we goed en wel begonnen zijn ... da's lekker dan. Het onderdelenprogramma kent het onderdeel niet bij de 968 maar bij de 928 wordt ie wel vermeld ; dus die maar besteld en bidden dat ie hetzelfde is. Frank zit dus ff in de wachtkamer en is duidelijk niet blij !

...
Wordt vervolgd ...
Groet, Frank
@ Pa951 : volgens mijn info kan de bak dat prima aan ; zoniet dan heb ik er nog één op reserve liggen ...