Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 16:33

Knuppel :arrow: Hoenderhok.

BS imho.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 16:39

[quote="MS964"]Knuppel :arrow: Hoenderhok.

:salut:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 16:58

wjkranendonk schreef:zie: http://link.marktplaats.nl/277510360



PFfffffffff daar worjenievrolijkvan zeg :cry:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 17:25

wjkranendonk schreef:Los daarvan, in deze hele lange discussie; we rijden allemaal in een dure auto, onze hobby, dan moet je het bijbehorende prijskaartje van dure reparaties accepteren vind ik...

van klanten zoals jij zoek ik er veel :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 17:36

wjkranendonk schreef:Los daarvan, in deze hele lange discussie; we rijden allemaal in een dure auto, onze hobby, dan moet je het bijbehorende prijskaartje van dure reparaties accepteren vind ik. Kijk eens wat een F-348 rijder per jaar kwijt is aan onderhoud... dure auto's kosten gewoon geld. Ik krijg van dit soort discussies vooral de indruk dat men denkt dat met het neertellen van het aankoopbedrag alles afgekocht is. WAKE UP! Dan begint het pas! Heb je daar problemen mee dan ben je financieel gewoon nog niet klaar voor de stap naar een sportauto als deze... Het is jippie als het gebeurt, maar zorg dat je het snel kan oplossen (het kan betalen dus) en weer snel met plezier verder kan sturen. :drive:

Wat een aperte nonsens zeg! Porsche, het gerenommeerde sportwagenmerk ontwikkelt een motor die niet goed genoeg is voor de gevraagde prestaties. Het percentage uitval is te hoog voor 'acceptabel'. En omdat het een dure auto is, moet je maar accepteren dat na een paar jaar binnen de 100.000 km je motor ontploft en je voor 13K een ruilmotor erin moet lepelen of voor 31K een nieuwe motor? Als je dat zo accepteert 'omdat je nou eenmaal een dure auto hebt gekocht' ben je in mijn ogen een ongelofelijke dombo.

Tja meneer. U woont in een duur huis. Dan moet u niet zeiken als het repareren van uw dakgoot 15.000 euro kost. Had u maar niet zo'n duur huis moeten kopen :bang:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 17:56

+1

wjkranendonk voert een discussie die hier niet gevoerd wordt.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 18:47

Sneeuw? :shock: Hier schijnt de zon! :mrgreen:
Goed dat er NL bedrijf eindelijk in aktie is gekomen.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 19:34

lees dat artikel maar eens op hun site, over waarom watergekoelde motoren beter zijn en dat alle gevoelige IMS Lager door ondeskundig gebruik komen...

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 20:29

Dat verhaal is om te janken zo slecht, maar als ze wel de juiste oplossing hebben die veel goedkoper is dan het vervangen van een motor zijn ze toch goed bezig.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 21:33

Ik kan het verhaal zelf niet vinden? Linkje graag :-) ?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 21:38

mhautomobielen>911/996>helemaal onderaan

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 21:40

Zo, dat linkje was goed verstopt zeg :-)

De schrijfkwaliteit van het artikel laat inderdaad te wensen over maar qua inhoud 'klinkt' het mij als leek allemaal plausibel.
Ben in iedergeval blij dat er nu een bedrijf in NL is die dit soort revisies aankan!

Thx!

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 21:48

iemand die zo'n jippie schrijft kan mi nooit een fix voor het plofblok uitvinden.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 sep 2009 22:22

Denk ik ook. Maar als journalist is-ie ook niet al te best.

Zegt allemaal weinig over Michael Hoogstraaten zelf, en zijn technisch kunnen,
behalve dat-ie dergelijke teksten op zijn website plaatst.

Een keer een goed interview met leuke diagrammetjes van de binnenkant
van de motorblokken en het door Molen934 geschetste financiele Walhalla
kan intreden. Voor MH dan en minder voor Do. Hoewel elk ander met de
door MH gereviseerde blokken verder kan met de betreffende auto's. Standaard
methode van omruil als bij dynamo's, stuurhuizen etc.

Als het allemaal klopt wat er geclaimd wordt, dus...

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 3:36

wolf schreef:iemand die zo'n jippie schrijft kan mi nooit een fix voor het plofblok uitvinden.

:mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 8:52

Of juist wel, alleen moet ie zich met techniek bezig houden en geen verhaaltjes gaan publiceren.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 9:08

Hij heeft in ieder geval wel een hoop spullen in die schuur staan. De kans dat hij ze (goed) kan gebruiken is dan ook reeël. Ik ken 'specialisten' die minder gereedschap hebben, en goed gereedschap is het halve werk.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 9:37

turbocruiser schreef:Hij heeft in ieder geval wel een hoop spullen in die schuur staan. De kans dat hij ze (goed) kan gebruiken is dan ook reeël. Ik ken 'specialisten' die minder gereedschap hebben, en goed gereedschap is het halve werk.


Om in de wijze woorden van je vrouw te spreken ;-) ?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 10:51

Afbeelding

http://www.hartech.org/buyers.html

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 10:56

gast schreef:Heb een soortgelijke lezing al meerdere malen uit de mond van mensen gehoord waar ik meer waarde aan hecht dan dat populistische geblaat hier.


wat? dat een m96 ploft vanwege 'blaadje voor de radiateur' :?:
echt de ALLER GROOTSTE prietpraat die er bestaat :bang:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 11:53

Hmmm...

Ik heb dit artikel al in de vage Porsche Scene gelezen (waarom koop ik dat gekopieerde blaadje met artikelen door startende journalisten en reclame-makende Porsche specialisten met veel artikelen over verneukte, omgebouwde Porsches toch steeds weer :?: :wink: ).

Citaat: "Eigenlijk zijn de watergekoelde 911-motoren veel beter dan de ouderwetse luchtgekoelde 911-motoren"

Ja, dat mag ik hopen zeg :!: :roll: De bedoeling van evolutie is vooruitgang. Ik mag toch hopen dat Porsche de ervaringen uit het verleden gebruikt heeft om een steeds betere auto met dito techniek op te leveren :!: :wink:

Daarna volgt nog een heel relaas over de voordelen van waterkoeling. Wat een opsomming van dooddoeners :!: De man doet een glas bier doodslaan bij het openen van zijn mond :!:

Ik vind dat hier absoluut onnodig gepoogd wordt om de waterkoelers in een beter daglicht te zetten. Waar komt deze behoefte bij de schrijver vandaan :?: Door dit soort artikelen verliest hij bij mij zijn geloofwaardigheid en het draagt absoluut niet bij tot een beter imago van de waterkoelers, en zeker niet voor MH. Schiet dus zijn onnodige doel op deze manier helemaal voorbij.

Citaat: "Dus heeft u problemen of vragen over uw Porsche motor, of deze nu luchtgekoeld is of watergekoeld is, kunt u bij MH te Peize terecht."

Wat zal hij betaald hebben voor het plaatsen / schrijven van dit artikel :?: :roll:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 17:51

En juist omdat die watergekoelde motoren vééél beter zijn dan luchtgekoelde, is het onderblok van oa de GT3 RS weer gebaseerd op dat van de 964. :mrgreen: :cheers:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 18:25

turbocruiser schreef:En juist omdat die watergekoelde motoren vééél beter zijn dan luchtgekoelde, is het onderblok van oa de GT3 RS weer gebaseerd op dat van de 964. :mrgreen: :cheers:

Over onzin gesproken.... :bang:
Dat het GT3/Turbo onderblok op dat van een 964 of 993 is gebaseerd is maar ten dele waar. Er zijn zelfs mensen die beweren dat het om hetzelfde blok gaat maar dat is absoluut onwaar. Het onderblok dat voor de GT3/Turbo is gebruikt is wel degelijk van een heel ander kaliber dan het 964/993 blok. Wat is overgenomen is de carteropbouw en het smeringssyteem. Dat het op een aantal punten daarom overeenkomsten vertoond is niet meer dan logisch. Bekijk de technische plaatjes en blokken eerste eens goed voordat iedereen elkaar na roept. Alleen rondom de krukas en het echte carter zijn grote overeenkomsten te vinden maar als je de GT3/Turbo en oudere blokken naast elkaar legt zie je dat daar ook weer hele andere zaken in voorkomen.
En wat heeft het carter verder van doen met hetgeen waardoor de waterkoelers hun imago in een schimmig dachtlicht zetten. Het gaat namenlijk om cylinderwanden die scheuren en die hebben niks van doen met het onderblok. Daarvoor is ook in een GT3/Turbo een heel andere constructie gekozen dan bij de rest van de 996 motoren en al helemaal niks terug te vinden van de eerdere 911 ontwerpen.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 sep 2009 19:42

maurice schreef:
turbocruiser schreef:gebaseerd op


= overeenkomsten



1) ik zeg dus 'gebaseerd op'
2) let op de smileys!
3) interpreteer cynisme!

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 sep 2009 3:03

maurice schreef:
turbocruiser schreef:En juist omdat die watergekoelde motoren vééél beter zijn dan luchtgekoelde, is het onderblok van oa de GT3 RS weer gebaseerd op dat van de 964. :mrgreen: :cheers:

Over onzin gesproken.... :bang:

tja... je vraagt je af waarom ze al die moeite hebben genomen terwijl ze al zo'n "fantastische" motor klaar hadden :mrgreen:
ennuh... dry-sump smering is soooooo overrated :mrgreen:
Plaats een reactie