Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 20:48

Olaf schreef:Als je als eerste stap voor de 912-4 optie zou gaan, zou ik de zwaarste 4 cylinder motor plaatsen die er ooit voor de 912 geleverd is - vervolgens zou ik 'm dan met de kleinste 6 cylindermotor aanleveren voor herkeuring ... dan heb je MI weinig tot geen problemen t.a.v. het omkeuren m.b.t. het toegenomen vermogen.

Bijv. van de 102 PK sterke 4 cylinder 912 motor naar de 125 PK sterke 6 cylinder 2.2T motor ..

.. nu nog de vraag beantwoorden hoeveel CC's en PK's je uiteindelijk in je grijze bommetje wilt leggen :wink:


Ik zou gewoon een type 4 2,4 bouwen (van bijvoorbeeld een 914 of een VW bus) met Porsche koeling en die er in hangen. 150 + pk's. Geen gezeur met kenteken aangezien je er gewoon weer een 4 cilinder in terugplaatst.
Bij omkeuring van 4 naar 6 cilinder Wordt het hele plaatje beoordeeld door de RWD. Is zeker geen papieren afhandeling.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 21:20

Dat ga ik dus zeker NIET doen.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 21:48

Gaaf project! :thumleft:
voor de apk maakt het niet meer uit, aantal cilinders wordt niet meer gecontroleerd.
Maar voor de verzekering is het idd beter de auto opnieuw te keuren.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 22:00

Dat is niet juist, het aantal cilinders moet overeenkomen met het aantal dat op het kentekenbewijs staat.

Je kunt de 912 gewoon aanbieden bij de RDW voor de invoeringskeuring. Het kan wel zo zijn dat je moet aantonen hoe je aan het motorblok komt. Een (zelf)handgeschreven factuur is voldoende. Wat staat er op je amerikaanse papieren? Toen ik mijn 72-er importeerde vroegen ze mij alles Hoeveel cilinders hoeveel pk's en hoeveel cc. Dit werd allemaal keurig ingevuld. Ik zo.u gewoon lekker bouwen zorgen dat alles netjes is en gewoon bij de RDW aanbieden met 6 cilinder




H: het is overbodig de volledige bovenstaande post te quoten en om het forum overzichtelijk te houden, is deze dan ook verwijderd .

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 22:03

sinds maart 2010 niet meer.

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 22:09

Juist wel

§ 2. Overeenstemming voertuig met kentekenregister
Artikel 2
De volgende gegevens, vermeld in het kentekenregister, moeten in overeenstemming zijn met het voertuig:

g. aantal cilinders.
Bij personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een toegestane maximummassa van niet meer dan
3.500 kg, het aantal cilinders wordt bij twijfel gecontroleerd. De controle op het aantal cilinders blijft
achterwege als het een wankelmotor betreft.

Check je APK boek maar :wink:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 22:10

dat het toegelaten is om het aantal cilinders te veranderen geld alleen voor auto's van voor 1971 volgens mij, aangezien die van jou dat is ziet dat wel goed denk.
Al is het wel altijd goed om dit na te vragen bij de RDW.
Verder ontzettend veel plezier met jouw project, ben erg benieuwd naar het resultaat en de weg er na toe. :thumleft:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 22:27

Het aantal cilinders veranderen mag altijd en ik dacht dat je tot 1991 niet binnen een percentage van het originele vermogen hoeft te zitten. Een kennis is momenteel een BMW 4.4 V8 in een Nissan Vanette aan het bouwen dus geloof me alles kan.


H: het is overbodig de volledige bovenstaande post te quoten en om het forum overzichtelijk te houden, is deze dan ook verwijderd .

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 22:54

Ik heb het al gezien! je heb gelijk :oops:
Vroeger moest je de aantal cilinders controleren op kentekenbewijs en op de 'raadpleegscherm' later niet meer, vandaar mn verwarring :evil: :wink:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/ap ... eving.aspx

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 0Eisen.pdf

Re: 1969 project R op mijn manier

17 feb 2011 22:56

:wink: :thumleft:

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 2:00

Een grote type4 zou ik zeker niet zo maar uitvlakken (2.7 of groter)
Maakt net zo veel of meer vermogen (+200pk) dan een even grote 6 cilinder en weegt stukken minder
Maar zoiets moet je alleen doen als je het leuk vind en niet als compromis...

'k heb net nog effe het kenteken van m'n 914 gechecked. Die is in Duitsland omgebouwd naar 6 cilinder (2.4T, 140pk) en daarna in 1987 naar NL gekomen
Op het kenteken staat alleen het aantal cilinders vermeld. Motor inhoud en vermogen zijn niet geregistreerd, dus dat komt goed uit :mrgreen:

Ik zou e.e.a. schriftelijk navragen bij de RDW, zodat je de antwoorden zwart op wit hebt
Via de telefoon krijg je nog al eens tegenstrijdige antwoorden (net afhankelijk wie je spreekt) en als puntje bij paaltje komt op de keuring sta je daar: "maar door de telefoon werd mij gezegd dat..."

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 10:01

DeRRis schreef: Toen ik mijn 72-er importeerde vroegen ze mij alles Hoeveel cilinders hoeveel pk's en hoeveel cc. Dit werd allemaal keurig ingevuld. Ik zo.u gewoon lekker bouwen zorgen dat alles netjes is en gewoon bij de RDW aanbieden met 6 cilinder


Als je idd een beetje mazzel hebt gaat het zo, met heel veel mazzel kun je wellicht 911 in de papieren krijgen

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 10:05

veel succes met dit project moet volgens mij helemaal goed komen
album/album_page.php?pic_id=48496

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 10:36

wil ook een R gruppe, wat gaaf!

http://www.tremotorsports.com/gallery.cfm?Node=10304

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 11:22

Heren ik mis de voorbumper bij de auto en vroeg mij af of iemand zo weet waar ik deze kan kopen; het lijkt op de standaard bumper van een hele vroege 911 maar dan zonder trim en mistlampen. Iemand die het beter weet?
Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 12:18

KLIK hier -- $$$$ -- :shock:

.. of anders 'n repro'tje van RNR :wink:

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 12:48

Een reprotje natuurlijk, dank je Olaf! Hoe staat het met je Jubi?

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 12:49

parbleu, een platte 6 in een 912 :shock:
*zoekt pillen en sherry*
http://www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00 :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 12:57

Beetje jammer dit Wolf; ik ben Sinatra fan.

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 14:45

Vandaag had ik een steekproef tijdens een APK dus dacht leg het eens voor aan de steekproefcontroleur en je kan hem gewoon aanbieden met 6 cilinder. Hij staat regelmatig "binnen" en doet dus veel van dit soort imports.

- Tot 1972 geen typegoedkeuring nodig dmv keuring in Lelystad
- Tot 1998 geen vermogens regeling (boven de 40% vermogentoename keuring Lelystad)

Het enige wat je naast de US Titel nodig hebt is gegevens van de motor die je gebruikt hebt. Cilinders, Inhoud en vermogen. Hoeft geen officiele fabrieks info te zijn.

Dus bouwen met die hap!

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 14:49

Helemaal TOP DeRRis we gaan er voor :!:

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 15:01

Waarom niet gewoon de standaard stalen bumper zonder de sierlijsten en de gaatjes laten dicht maken?

Anders in Polyester voor 350 Eur op ebay:
http://cgi.ebay.de/Stosstange-vorne-Porsche-911-2-3-ST-NEU-GFK-/230555480644?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35ae2d7244

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 15:28

Omdat ik dus helemaal geen voorbumper bij de auto heb :idea:

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 15:56

ik zie handel; een zwarte edding voor het nr. en de boel een beetje backdaten; is een rooitje per bumpertje...

Re: 1969 project R op mijn manier

18 feb 2011 16:16

$TEEF schreef:ik zie handel; een zwarte edding voor het nr. en de boel een beetje backdaten; is een rooitje per bumpertje...

Gaat je niet lukken hij heeft namelijk PERFECT NOS CONDITION WITH ORIGINAL PART No. STICKERS :!:
Gesloten onderwerp