Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

02 feb 2011 14:10

erwin996 schreef:Waar is de tijd gebleven van de mooie, dikke uitlaten à la FZR1000 of VFR750? Dit lijkt net een gecoupeerde staart van een hond :pale:

Het is maar goed dat smaken verschillen :ba:

12 feb 2011 23:28

nu we het toch over uitlaten hebben; mooi filmpje van mn Duc 848 met getuned 1098 blok er in:

http://www.youtube.com/watch?v=a7WS4YjWLVk

(had link al bij ander topic geplaatst, maar hoort eigenlijk hier thuis.

Is bij Biggelaar op de testbank.
Race ECU die benzine in blijft spuiten als je de gas dicht draait voor extra koeling en minder remming op het achterwiel.
Helaas zijn de vlammen overdag niet zichtbaar...

13 feb 2011 9:04

mooie sound

Geus liked it :cheers:

13 feb 2011 13:07

Gaaf

Blijft mooi die duc 's !

14 feb 2011 18:57

Supergaaf ding, maar ook wel angstaanjagend, 162pk gemeten aan het achterwiel.
Als ik de throttle body's van een 1098 erop zet en een 70mm uitlaat ipv de standaard 848 uitlaat, schat Biggel hem op 180 awpk's....

14 feb 2011 20:01

arjan schreef:zo'n trip zou ik ook ooit wel eens willen :thumleft: maar dan wel op een HD. ...

Waarom niet tegelijk naar Irak oid?
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 06&page=55

Op je 1975 Shovel met crossbandjes . :salut:

Afbeelding

14 feb 2011 20:08

Heb dan geen 75 shovel maar een 52'er panhead :thumleft: Lijkt me wel bruut zo'n reisie.

Heb familie in kreta, en zit er wel eens over te denken om die kant op te zakken en dan niet via de boot vanaf Italie maar dan over het vaste land door Albanië. Maar ja wil nog zoveel.

15 feb 2011 12:17

Helaas net verkocht.. maar oh wat was ie gaaf! Dit is de 2005 uitvoering van de S2R (800): de enige met witte wielen :D Motor rijdt super fijn, zowel in de stad als op de landwegen... en met 220km/u kan je er in Duitsland ook nog mee aankomen :!:
Afbeelding

Er komt wel een motor.. namelijk de nieuwe Multistrada, maar wacht tot er een 800 versie van komt. De huidige heeft een motor management systeem zodat je van 150pk terug kan naar 100pk.. Kan je nog steeds in 1e versnelling 100km/u rijden en in 2,5 seconden op de 100 zitten.. :D
Afbeelding

15 feb 2011 12:21

mis haar ook :mrgreen:
Afbeelding

15 feb 2011 17:06

Een duc blijft toch altijd wat hebben :thumleft:

26 feb 2011 10:45

Ik heb 't luchtgekoelde tijdperk nu echt achter mij gelaten... de HD luchtkoeler is ingeruild en ik ben in blijde verwachting van een mat-zwarte HD Nightrod Special (motorblok designed by Porsche). Nog een week of 2 geduld hebben.

Afbeelding

Het wachten is op de Vance & Hines 2-in-1 race exhaust & tuning. 8)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Harley op 26 feb 2011 13:06, in totaal 1 keer bewerkt.

26 feb 2011 12:51

Is dat geen enorm vonken uitlaatje met rechts genomen bochten? 8)

26 feb 2011 13:08

Volgens mij heeft 'ie voldoende ground clearance, maar ik ga het proefondervindelijk uitvinden denk ik. :mrgreen:

Afbeelding

26 feb 2011 13:13

Ziet er op deze foto inderdaad wel gunstig uit, is dat de zelfde uitlaat als van bovenstaande pic :?:

26 feb 2011 13:17

Ja, ik denk dat de bovenste foto een vertekend beeld geeft door de hoek van de camera tov de motor. De uitlaat ligt erg dicht tegen het midden van de motor aan en heeft een afgeschuinde rechterkant, wss om te voorkomen dat je idd de grond raakt.

26 feb 2011 15:36

Prachtig :thumleft:

26 feb 2011 16:29

Verrassende move, maar veel plezier(ige km's) ermee!

26 feb 2011 16:44

Voor mij niet hoor. :wink:

26 feb 2011 16:46

Dat hoop en neem ik aan. Anders zou je er wel eens snel(ler) spijt van kunnen krijgen. :wink: :lol:

26 feb 2011 17:56

Kleine update:

Afbeelding

Accu, olietankje, aandrijving, etc.
Ook een andere tankje i.v.m. de "lijn"

26 feb 2011 18:06

Dat wordt geen vroege voorjaarsrit :wink:

Ben vanmiddag de mijne eens gaan verwennen met nieuwe motor en bak olie, een fris filtertje en wat aandacht aan de accu. 8)

26 feb 2011 18:10

arjan schreef:Dat wordt geen vroege voorjaarsrit :wink:

Niet op deze fiets. :wink: :idea:

26 feb 2011 20:03

Harley schreef:Ik heb 't luchtgekoelde tijdperk nu echt achter mij gelaten... de HD luchtkoeler is ingeruild en ik ben in blijde verwachting van een mat-zwarte HD Nightrod Special (motorblok designed by Porsche). Nog een week of 2 geduld hebben.

Afbeelding

Het wachten is op de Vance & Hines 2-in-1 race exhaust & tuning. 8)

Afbeelding

Goeie fiets lelijke achterkant. Vriend van me heeft er ook een, rijdt prima, maar heeft weinig tot niets met Harley beleving te maken. Achterkant kan aangepast worden, met breder wiel (260)' en fender die band contouren volgt, is dan stukken beter. Uitlaat is super.

26 feb 2011 20:58

Harley schreef:Ik heb 't luchtgekoelde tijdperk nu echt achter mij gelaten... de HD luchtkoeler is ingeruild en ik ben in blijde verwachting van een mat-zwarte HD Nightrod Special (motorblok designed by Porsche). Nog een week of 2 geduld hebben.

Stephan, van harte gefeliciteerd! Je bent het dus eens geworden en de proefrit is niet tegengevallen. :thumleft:

Verrassing?
Nee... :wink:
Nee echt niet... :wink:

Een week of 2 geduld? Dat valt reuze mee, over het algemeen moest ik langer wachten bij dezelfde dealer :wink:
Doe je de groeten aan mijn naamgenoot?

27 feb 2011 13:36

Sinds november vorig jaar heb ik ook mijn rijbewijs. Op één of andere manier kwam ik er niet toe om eens wat te posten in dit topic. Heb afgelopen december mijn motor gekocht: FZ6 fazer s2.
Moest het de eerste 1000km rustig aan doen (ivm inrijden enzo), sinds kort kan ik er voluit mee...wat een apparaat :mrgreen:

M.i. een erg fijne motor, licht (198kg - halve draai / file etc allemaal no problem).
ongeveer 95 pk, je krijgt echt nog een schop onder je kont bij de 8.5k toeren (gaat tot 14k 8) )

Afbeelding

Samen met mijn vriendin vrijdag naar de motor beurs geweest - was al erg druk maar ook gezellig.
Heb daar vooral gekeken naar wat de merken zoal aan "nieuwe" modellen hadden.
Ik (en vreemd genoeg mijn vriendin ook) waren erg gecharmeerd van de BMW K1300s...daar moet ik eens een proefritje op gaan maken. Volgens mij is dat wel echt een monster van een motor...maar ik vond de blauwe uitvoering erg mooi en zat ook erg fijn!
Iemand hier enige ervaring mee?
Plaats een reactie