Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

25 feb 2011 12:10

Hallo frank, het lijkt me leuk om bij jullie zaterdag mnd groepje aan te sluiten. Hoor graag van je of dat kan en waar en waneer jullie weer iets ondernemen. Gr jurgen.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

25 feb 2011 14:11

Mijn tankklepje stond een beetje open en zat niet mooi in het midden. Beetje geknutseld en loopt nu weer vlak met de body en is weer wat centraler geplaatst. Er zat een vergaan rubberen pakkingkje tussen de body en het klepje, deze weggehaald en vervangen voor een schuin pakkingkje (eigenbouw uit huis tuin en keuken rommel) zodat het achterste stuk iets meer naar binnen wordt geforceerd.

Ja ja hij sluit :D
Afbeelding Afbeelding

Zo en weer een klussie van het lijstje...... de volgende is wassen inclusief bodem vanwege pekel, maar helaas gaat dat vandaag niet lukken, er is hier nog gestrooid gisteren en de straat is nat, komt er direct weer pekeltroep op....... :(



H: foto's zichtbaar gemaakt

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

25 feb 2011 16:36

Ha Jurgen, leuk nog een CS ; je bent van harte welkom op de volgende Knutselzaterdag. Gewoon dit draadje in de gaten houedn ...

Groet, Frank

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 feb 2011 10:32

Goedemorgen, Vraagje: 10.400 km geleden (bij 109600km) zijn vloeistoffen zoals rem- koel- en airco-vloeistof vervangen. Dat is inmiddels wel twee jaar geleden (Jan 2009). Is vervangen noodzakelijk? Op de websites van de Porsche garages wordt 2 jaar (of een kilometrage) aangegeven. Echter op verschillende 'Fan-websites en forums' wordt ook wel 3 of vier jaar aangegeven. Wat vinden jullie?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 feb 2011 10:39

airco-vloeistof vervangen.



Hoeft niet vervangen te worden :!: Als Ac goed werkt niets aan doen :salut:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 feb 2011 16:02

Elke airco verliest ongeveer 7% koude middel per jaar dus als er 860 gram in is gegaan twee jaar geleden dan zit er nu nog zo'n 740 gram in. Het is dus wel aan te raden om hem opnieuw af te laten vullen.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 feb 2011 17:13

Bedankt voor de antwoorden tot zover.... maar wat is het juiste antwoord voor de overige vloeistoffen?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 feb 2011 17:16

koelvloeistof lekker laten zitten, remvloeistof 1 x per 2 jaar is verstandig, motorolie jaarlijks

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 feb 2011 17:18

transaxle schreef:Bedankt voor de antwoorden tot zover.... maar wat is het juiste antwoord voor de overige vloeistoffen?

Remvloeistof moet iedere 2 jaar ververst worden
Koelvloeistof kan je laten testen
Olie elk jaar

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 feb 2011 23:47

Nieuw kenteken 'plaatje' aan de voorkant...

Afbeelding

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

28 feb 2011 23:44

Zier er strak uit :thumleft:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

01 maart 2011 11:08

Ziet er idd erg mooi uit!

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

03 maart 2011 0:12

Ben er nog niet helemaal uit... Het "strakke" is mooi, maar de spacing tussen de letters is niet 't zelfde als op een echte plaat en daar stoor ik me dan weer aan. Collega van me zei vandaag "Lijkt wel een MX5 zo..." niet echt een compliment in mijn boek...

Ik kijk het nog even aan, maar kans dat de originele plaat (met opgelegde letters) er weer op gaat is zeker aanwezig :)

P.s. nieuwe caster blokken + plaat onder voorbumper terug geplaatst hebben zeker effect gehad op het gevoel op hoge snelheden! (hoog als in bijna 2x te hard op autosnelweg).
:ba:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

03 maart 2011 12:30

Goedemorgen. Heeft iemand toevallig het werkplaatshandboek voor de 968 op CD ?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

03 maart 2011 12:36

Gevonden ! Bedankt

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

03 maart 2011 20:06

transaxle schreef:Gevonden ! Bedankt

Waar als ik vragen mag :?:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

04 maart 2011 1:28

http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

04 maart 2011 2:38

porsche356sc schreef:http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm

Thanks :D

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

06 maart 2011 23:51

Race for Fun is overgenomen door QuickFit, laten je niet eens meer uitstappen voor de auto de lucht in gaat :(

Zie video...

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

07 maart 2011 1:01

grinnik

het doel heiligt de middelen

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

07 maart 2011 1:22

Zeker weten, en ik zat heerlijk hoor :)

En die V10 lag er eigenlijk best snel in! http://tinypic.com/player.php?v=r2ubd5&s=7

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

08 maart 2011 20:23

Zo mijn koplampen gaan ook weer naar beneden. Uiteindelijk bleek het het relais te zijn. Zijn trouwens geen goedkopen dingen die relais maar ebay heeft weer uitkomst geboden :cheers:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

08 maart 2011 21:52

Bedankt voor de reminder, moet nog op zoek naar een interval relais voor m'n ruitenwissers. Zo rond de 30 euro gok ik zo. Goedkoper dan DME relais iig :roll:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 maart 2011 12:50

Vraagje: Sinds gisteren (tenmiste toen viel het me op) krijg ik een vibratie door mijn 968 heen als ik boven de 4000 rpm uit kom. Daar onder rijd ie normaal... Ik heb het vermoeden dat dit met de VarioCam te maken heeft. De vibratie is een beetje vergelijkbaar met het gevoel dat je krijgt als je balansassen niet goed op timing staan (moet je maar net eens mee gemaakt hebben)...
De vibratie blijft ook aan tot aan de toerenbegrenzer en geeft ook het gevoel dat ik vermogen mis. Al had ik dat gevoel van gebrek aan vermogen ook toen ik de balansas timing in mijn 924s niet goed had staan :(

De auto is zeer recentelijk nog bij PCL geweest voor een grote beurt en VarioCam check. Daar was alles goed bevonden, maar toen had ik ook die vibraties nog niet...

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 maart 2011 16:12

De variocam "verzet" de timing bij 1500 toeren en gaat weer terug bij 5000 toeren. Rond de 4200 toeren werkt het dual resonance system, hoewel dit nooit het blok in onbalance zal brengen. Heb je geen vermogens verlies?
Plaats een reactie