Ik zie op verschillende sites dat er heel veel lichtgewicht polyester delen te koop zijn voor een R. Ben je nog van plan veel polyester er op te zetten? Wordt in ieder geval aangeboden voor Porsche prijzen maar is de pasvorm ook goed of typisch Amerikaans.
Er wordt heel wat aangeboden, voor zeer uiteenlopende prijzen en uiteenlopende kwaliteit naar ik begrijp. Ik ga helemaal niets van polyester monteren en als ik op termijn al naar een lager gewicht ga zoeken op die manier zal ik waarschijnlijk voor aluminium gaan (alu motorkapje bijvoorbeeld). Ik heb dit weekend een originele stalen voorbumper bemachtigd en ben benieuwd wat mijn plaatwerker daar van vindt (i.v.m. roest). Hiermee heb ik eigenlijk alles wel aardig compleet op de twee chromen bumperrosetten achter en de koplampen na dan.
Ehh, ja, maar die hebben dan een lipje aan de onderkant, dus heb je weer een andere ring nodig...... Of gewoon een vlak glas in een H4 unit proppen. Past prima en is een hele snelle fix voor de oude looks.
kweet niet of ik goed meelees maar als je 356 koplampen nodig hebt moetje gewoon bij keverparts koplampen bestellen van een vw t1 bus die zijn exact hetzelfde
die zijn ook vw prijzen dat scheelt nogal met porsche prijzen ondanks hetzelfde artikel nummertje
Het koplampglas van een T1-bus ligt horizontaal. Het lichtbeeld daarvan is anders en kan niet in een 356 of kever gemonteerd worden (kan wel, maar schijnt dan wel heel raar ).
Je kunt wel de koplampen van een eerste type kever gebruiken...
roondejong schreef:Antoine je was me voor... Een keverkoplamp glas op een H4 unit plaatsen geeft naar ik heb begrepen ook een verkeerd lichtbeeld.
Ga op zoek naar een set gebruikte Bosch koplampen die hebben de beste kwaliteit.
Ik heb de 'liggende' keverkoplamp-H4 en P911 Bosch-H4 naast elkaar gehouden en inwendig zijn ze identiek, dus het lichtbeeld zou gewoon goed te stellen moeten zijn. Kevers hebben ze met Bosch en met Hella glazen gehad(europeese versie met 'streuscheibe', dus niet de gladde/doorzichtige USA versie). De hella glazen lijken het meest op de 'gewone' Bosch H4 glazen, alleen liggen ze dus 'platter' en lijken dan meer op de SWB koplampen.
Moscht je toch problemen met het lichtbeeld hebben, kun je altijd nog een langer verstelboutje erin zetten, zodat je de spiegel verder kunt 'draaien'.
Lichtbeeld problemen zijn wel bekend van de 'USA' sealed beam versievan de Kever/356 en 911 SWB versie met het heldere glas. Daar zit dan ook een extra binnebak in met een eigen lampunit met verstrooiing in z'n eigen glas. Bij import werden die units er meestal meteen af gehaald en vervangen door H4.
Zo'n unit zoek ik nog een set van. Daar is de buitenste bak namelijk groter als bij de H4 en dan kan er dus een andere lamp in