Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

14 maart 2011 20:42

Zeker na eerst 'n burnout te hebben gemaakt :popcorn:

Ik heb geen idee of de daadwerkelijke constructie van 'n motorband anders is dan die van 'n auto .. in beide gevallen (b)lijkt het veld van meningen in 2'en gedeeld ..

Ik was geen voorstander van 'n prop (paraplu-vorm of niet), maar heb het nu toch al meerdere malen toegepast bij (bijna) nieuwe autobanden & zou het eerlijk gezegd ook bij de motor toe durven passen.

Re: Het grote motorfiets topic

14 maart 2011 22:16

Bij een wiel met binnenband moet dat toch geen probleem zijn? Heb het bij mijn Harley wel een enkele keer gedaan, maar met zo'n oud beesie rij je niet zo hard :wink: en is het risico een stuk minder.

Re: Het grote motorfiets topic

14 maart 2011 22:37

Heb in het verleden vaak met proppen in achterband (Duc 851 en 916SP) veel circuit rondjes gereden. No problem, zelfs in het loopvlak. Zolang we het hebben over een klein gaatje, veroorzaakt door schroef of spijker moet het kunnen. .....de banden leverancier zal zeggen, doe het niet :mrgreen: maar daar spelen andere motieven!

Re: Het grote motorfiets topic

15 maart 2011 8:36

ik ben geen bandenspecialist maar als ik naar de achterband van mijn Harley kijk (250 16") dan lijkt/voelt ie veel dunner en harder aan dan van een autoband. Gevoelsmatig heb ik met een plug in een autoband veel minder moeite dan in een motorband en vaak is dat net waar het om gaat.....

Re: Het grote motorfiets topic

15 maart 2011 9:49

Voor die paar euri's zou ik 100% zeker een nieuwe aanschaffen.
Misschien een prop om thuis te komen, mits het niet te ver is.

Re: Het grote motorfiets topic

15 maart 2011 20:31

Goed, bleek normaliter inderdaad te fixen met 'n plug van de binnenkant (paraplu), helaas zat het nietje (want zo iets was het) er dermate schuin in dat dit niet met een plug te maken viel. (hij zat ongeveer bovenop het loopvlak , maar heel schuin in de band).

Dus een nieuwe michelin pilot road 2, รก 225,-. waarbij ik er vrij zeker van ben dat ik afgezet ben als prijs voor die band (en het erop zetten), maar ik kon met die andere ook niet doorrijden dus kon niet veel anders. (dus aub geen andere prijzen noemen daar ga ik me niet beter van voelen...effe googlen leverde al 140,- op. ffs :evil: )

Re: Het grote motorfiets topic

15 maart 2011 21:26

Heb je wel goeie koffie gehad tijdens het wachten? 8)

Re: Het grote motorfiets topic

15 maart 2011 22:44

caelin schreef:wilde vandaag een redelijke rit gaan maken...toevallig net even wat schroefjes aan het voorzien van silicone....en tot mijn verbazing zie ik een spijker in de achterband....

dus tsja, denk dan maar een nieuwe (zit krap 2300km op deze...bah). Durf er nu i.i.g. niet mee te rijden en het zou deze week mooi weer worden volgens mij :thumbdown:


2300km... ben al blij als een achterbandje 1 dag mee gaat...
O.T. kzou het niet doen, bandje is het risico niet waard en nieuw is ie ook niet meer na 2300km, toch???

Re: Het grote motorfiets topic

16 maart 2011 0:19

M'n motor was nieuw; eerste 1000 km tellen dus niet mee; de band was nog zgn. Maar, heb er maar meteen een flinke rit achteraan gejaagd dus die nieuwe band is zo goed als ingereden nu.

:wink:

Re: Het grote motorfiets topic

23 maart 2011 21:46

kijk mijn BMW hp2 enduro (107 pk) : met de mooie zomeravond het bos in , altijd leuk.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

24 maart 2011 18:05

mooi ding !

Heel wat anders, (gast :mrgreen: ), ken je trouwens de super motor company al.. net een honda c toch?

Re: Het grote motorfiets topic

24 maart 2011 18:53

Cazzo Super Veloce schreef:2300km... ben al blij als een achterbandje 1 dag mee gaat...


Dan heb ik het nog redelijk gedaan.
2 dagen en elke dag 6 sessies van 35 km = 420 km

Re: Het grote motorfiets topic

25 maart 2011 0:30

knalpotprutser schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:2300km... ben al blij als een achterbandje 1 dag mee gaat...


Dan heb ik het nog redelijk gedaan.
2 dagen en elke dag 6 sessies van 35 km = 420 km


Is ook afhankelijk van het circuit en vooral de temperatuur.
Vorig jaar op Assen op 28 september na 3 sessies band op....
Das nog geen 100km....
Op Ales in Zuid Frankrijk daarentegen in juli 3 dagen gereden met 1 band,maar dan slijt ik zelf weer wat harder ( bij 35+graden in de schaduw)

Re: Het grote motorfiets topic

25 maart 2011 18:15

http://www.youtube.com/watch?v=0eBwebIn ... r_embedded

Re: Het grote motorfiets topic

26 maart 2011 17:53

gister mijn spulletjes voor de v-max opgehaald bij de spuiter :D
kan ik beginnen met opbouwen :cheers:
AfbeeldingAfbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

23 apr 2011 19:23

Vraagje over Porsche drupperlaar en gebruik bij een motor.

Gebruik de druppelaar voor al mijn auto's, de Boxster een Mondeo en een Fiesta...werkt prima.

Wou vandaag de druppelaar koppelen aan de motor (FJR 1300) maar wanneer ik de stekker in de sigarettenaansteker van de motor steek ging er geen lampje op de druppelaar branden. Dat was bij de auto's altijd wel het geval. Wanneer ik de stekker van de druppelaar in het stopcontact stop....nog steeds niet. Druppelaar lijkt enkel de motor te herkennen wanneer ik het contact van de motor aanzet. Wanneer ik dat vervolgens uitzet blijven enkele lichtjes op het dashboard branden. Rara situatie.

Iemand ervaring met het gebruik van de Porsche acculader en motoren ?

Re: Het grote motorfiets topic

23 apr 2011 19:41

Is de sigaretten-aansteker van de motor niet via een geschakelde plus (via het contactslot) in plaats van een directe plus aangesloten?
Dat zou alles verklaren.

Re: Het grote motorfiets topic

23 apr 2011 19:43

sandernl schreef:Iemand ervaring met het gebruik van de Porsche acculader en motoren ?


Ja - en heb daar geen probleem mee :wink:

Het lijkt er op dat de sigarettenaansteker van jouw motor via het contactslot is geschakeld :idea:

.. heb zelf geen sigarettenaansteker op de motor - en daarom 'n verloopkabeltje rechtsreeks aan de accu gezet
:popcorn:

Re: Het grote motorfiets topic

23 apr 2011 21:57

Denk dat ik maar een verloopkabeltje ga kopen, de accu is redelijk makkelijk te bereiken. Slechts 1 paneeltje verwijderen, paar minuutjes werk.

Re: Het grote motorfiets topic

19 mei 2011 10:35

Spuitwerk is klaar.
Elfenbein Weiss (356 kleur)

Spatbord met door Jeroen914 ontworpen "Big E":
Afbeelding

En het tankje in hetzelfde schrift als naam van mijn zaak:
Afbeelding

Letters zijn in bruin. Dit omdat er een bruin zadel en bruine handvatten op komen.
Frame blijft zwart.

Re: Het grote motorfiets topic

19 mei 2011 10:45

Netjes Erick!

Heb net mijn motor metallic matzwart laten spuiten, voor zover er te spuiten onderdelen op zitten dan (Tankdeksel, snavel en handkappen)

niet heel goed te zien, maar voor een indruk:

Afbeelding

Was toen net in Noorwegen, erg gaaf!!

Re: Het grote motorfiets topic

19 mei 2011 11:02

Erick schreef:En het tankje in hetzelfde schrift als naam van mijn zaak

Wat cool zo die letters! :thumleft:

Re: Het grote motorfiets topic

19 mei 2011 16:48

motor begint weer vorm te krijgen :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

20 mei 2011 0:04

Ronaldo schreef:
Erick schreef:En het tankje in hetzelfde schrift als naam van mijn zaak

Wat cool zo die letters! :thumleft:


Ook met dank aan Jeroen914 (Berloth Design)
Bedankt voor het compliment.

Re: Het grote motorfiets topic

20 jun 2011 0:11

Vandaag een Honda CB 550 Four K3 erbij gekocht.
Erg blij mee.
Plaats een reactie