Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche als belegging zin/zinloos?

05 sep 2011 18:41

Olaf schreef:.. vergeet de gelimiteerde oplages van de Jubileum en WTL cabrio niet

Porsche Exclusive heeft er ook een aantal op haar naam staan waaronder de 964 turbo S 3.6 Flachbau.

:popcorn:

05 sep 2011 18:52

-- the most mysterious 911 model that exists --

Die bij Sloan is helaas verkocht :|

:cheesy:

05 sep 2011 19:29

carrera 4 leichtbau

http://www.beerensclassic.be/stocknl.html

zeldzaam, dus duur.

05 sep 2011 19:32

ja zinloos. gewoon lekker karren en als je mazzel hebt schrijft ie niet af.

05 sep 2011 19:45

30 jahre jubilee als je niet om hoge km stand geeft een koopje.
Twee andere in Dld zijn inderdaad fors aan de prijs tot 52.500,-
Dus lage km en topstaat is en blijft geld waard.

Uiteindelijk zal net als met alles wij mensen (lees media , marktwerking, etc) de belangrijkste factor zijn om te bepalen wat duur moet zijn en wat niet.
Laatst bijgewerkt door Ivo 3.6 op 05 sep 2011 19:49, in totaal 1 keer bewerkt.

05 sep 2011 19:49

Als het puur om de centen gaat misschien alleen zinvol als het nu al een bijzonder exemplaar is, maar dan zou ik het niet voor elkaar krijgen om er de komende jaren alleen maar naar te gaan zitten kijken!
Zo'n grijns op je gezicht, iedere keer als je instapt valt wat mij betreft ook onder rendement. Kan jou het schelen wat ie nog waard is. :wink:

05 sep 2011 19:53

Olaf schreef:.. vergeet de gelimiteerde oplages van de Jubileum en WTL cabrio niet :popcorn:

Gemiddeld prijs van de 964 Jubilee over de afgelopen jaren :arrow:

2005 = 31.700 €
2006 = 32.500 €
2007 = 36.300 €
2008 = 37.800 €
2009 = 41.250 €
2010 = 42.500 €
2011 = 45.363 €

't lijstje van de WTL Cabrio moet ik nog maken :popcorn:

Zo dat is 13.600 verschil, trek daar zo'n 6 jaar a 2K (= 12.000) vanaf, ergo.... :ba: :ba: :ba: :ba:

... een non-argument dus in het voordeel van auto's als belegging.

05 sep 2011 19:55

horn schreef:
ver boven de 200 schreef:Als je het beginkapitaal een kleine 40 jaar geleden op een spaarrekening had gezet, en de onderhouds- en andere kosten ook, dan had je nu volgens mij minimaal hetzelfde gehad of nog meer.

Maar oh, wat had je een hoop plezier gemist :wink:

Absoluut waar, Horn, daarom moet je er ook in rijden en het niet als een belegging zien! :drive:

05 sep 2011 19:58

3AE '99 schreef:Als het puur om de centen gaat misschien alleen zinvol als het nu al een bijzonder exemplaar is, maar dan zou ik het niet voor elkaar krijgen om er de komende jaren alleen maar naar te gaan zitten kijken!
Zo'n grijns op je gezicht, iedere keer als je instapt valt wat mij betreft ook onder rendement. Kan jou het schelen wat ie nog waard is. :wink:

Idd genot is ook rendement en dat is blijvend.
Genieten van hier en nu en beleg in Porsche genot :drive:
Maakt niet uit hoeveel km per jaar, elke km telt :thumleft:

05 sep 2011 20:08

Tja porsche rijden genot staat bovenaan. Je kunt dat geld toch niet meenemen op je laatste reis.

05 sep 2011 20:10

Joost73 schreef:carrera 4 leichtbau

zeldzaam, dus duur.

22 van gemaakt en maar 3 op kenteken ... als je er 1 zonder kenteken koopt en 'm (toch) op NL platen wilt rijden, komt de aanschafprijs je nog 'n keer aan BPM voorbij :popcorn:

05 sep 2011 20:39

Olaf schreef:als je er 1 zonder kenteken koopt en 'm (toch) op NL platen wilt rijden, komt de aanschafprijs je nog 'n keer aan BPM voorbij

Als het je al lukt om een 46416 :wink: op (NL-)kenteken te krijgen :idea:

05 sep 2011 21:05

En zo heeft iedere 'belegger' zijn/haar redenen om hun investering te verdedigen. Of het nu kunst, aandelen, wijnen goud of auto's zijn. Iedere belegging is emotie en kent dus overreacties die niet rationeel te verklaren zijn.

Kortom, lekker gaan rijden en genieten. Voordeel tov aandelen is dat je tenminste nog iets in handen hebt.

05 sep 2011 21:08

Joost73 schreef:carrera 4 leichtbau

http://www.beerensclassic.be/stocknl.html

zeldzaam, dus duur.

"duur" wil nog niet zeggen een goede belegging, vaak juist niet

En als we het dan toch over levenswijsheden hebben dan is er maar 1 soort investering die echt lonend is en dat is elke investering die je doet in "herinneringen"......die pakt nl niemand je meer af en kun je wel meenemen op je "laatste reis"

05 sep 2011 21:40

Precies. Kopen als goedkoop en verkopen als duur (vrij naar Warren B)

05 sep 2011 22:08

Warren Bompa? :wink: :lol: :^:

05 sep 2011 22:46

carrera 4 leichtbau

:oops:
Blijkt dat ik er nog steeds de ballen verstand van heb.
Ik was ernstig verbaasd dat het een geel exemplaar was, ik dacht lichtblauw in het Duits te hebben zien staan ....
En als lichtblauw zo zeldzaam is (vraagprijs bijna 2 ton!!!), welke idioot spuit 'm dan geel? :bang:

Ik vermoed dat ik nooit een zwaargewicht P-kenner zal worden... :popcorn:
Ja, ik ben me er 1'tje :ba: :mrgreen:

05 sep 2011 23:12

Volgens mij hoeven we ons nergens druk over te maken als ik deze advertentie zie. :popcorn:
http://www.porscheservicecentrumtwente. ... d-gebruikt

05 sep 2011 23:15

De upside van een 964 uit 1990 met bijna 200k km voor 31,5k ontgaat mij volledig maar jij ziet hem 8) ?

05 sep 2011 23:20

Voor sommigen is dat een doordenkertje. :wink:

05 sep 2011 23:24

Maarten schreef:De upside van een 964 uit 1990 met bijna 200k km voor 31,5k ontgaat mij volledig maar jij ziet hem 8) ?

Er zit natuurlijk wel garantie op. Je koopt als het ware zorgeloosheid naar je toe, zodat je niet bevreesd hoeft te zijn voor 7.000 euro of zelfs 10.000 euro onkosten in het eerste jaar dat je de auto hebt. Alle waar én alle garantie naar zijn geld :idea:

05 sep 2011 23:42

dus betaal je ongeveer 10K meer dan de marktprijs voor een jaar garantie. mooi l*llig als je na 13 maanden een volledige motorrevisie moet aftikken. begrijp niet dat PCT dit soort auto's niet de handel in stoot. Stond een tijd geleden een witte 964 coupe bij Leusden, maar wel met iets van 25K km's op de klok. Dat vind ik dan wel weer bijzonder.
Plaats een reactie