Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

13 mei 2005 16:34

IK HEB HET GEVONDEN!!!!
Zie het gele pijltje op het plaatje.....die slang heeft een scheur van ongeveer 4 cm. Je ziet de vloeistof er echt uitlopen!!!
Afbeelding



Dit moet lukken!!!!
pfff het lijkt dus inderdaad allemaal mee te vallen!!!
:D :D :D

13 mei 2005 17:31

Da's koelvloeistof...

Niets aan het handje!

Nieuwe slang erop en klaar is klara! :wink:

Bel even met ALPO; die heeft die slang waarschijnlijk op voorraad liggen.
Vandaag bellen, morgen in huis....

13 mei 2005 19:04

Zie je wel, zei ik toch plasjes die zo snel groter worden duiden meestal op dergelijke dingen. Wat hebben we nu geleerd:

- volgende keer toch maar aankoopkeuring
- niet te hard van stapel lopen met paniek scenario's
- met een scheur in de slang van 4 cm had je het niet gered naar steenwijk of je had er de radiatordop af moet halen zodat er geen druk opbouwt en dan regelmatig bijvullen, maar met alle respect ik denk dat dit een beetje teveel gevraagd was voor je.
- je hebt het probleem zelf gevonden en dat geeft altijd voldoening
- nu keert het "genieten van" weer terug en dat is waar het uiteindelijk om ging
- ga je zelf de slang monteren, niet zo moeilijk hoor....

Er is op 5juni een kastelenrit in de achterhoek, kijk eens op de "kalender", moet jemeedoen is hartstikke leuk, kunnen we ook een gezicht aan de naam plakken. Wat is trouwens je voornaam.

Groetjes, MArcel

13 mei 2005 19:22

SPEEDY944 schreef:Oké... Voor wat het waard is:

Een (rijdende) 944 Turbo is niet/nergens te koop voor € 3.400,00. Voor een goede ongeblazen type 2 (944) is het een alleszins redelijk bedrag.

Kortom: voor een goede 944 N/A type 2 heb je geen gekke prijs betaald!

En zoals je zelf al had geconstateerd: een 944 N/A rijdt super!

Ik heb bewust voor een N/A (en geen S, S2 of Turbo) gekozen omdat het een sterke motor is met behoorlijke potentie en een aangenamer prijskaartje qua onderhoud (geen turbo-revisie, geen ketting die vervangen moet worden, etcetera, etcetera).

Je auto ziet er op de plaatjes niet gek uit; mooi zelfs (al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van dat Porsche-logo onder de achterspoiler, maar dat is persoonlijke smaak)!

Als ik jou was, zou ik de auto inderdaad naar een goed adres brengen en alsnog een aankoopkeuring laten uitvoeren! Als dan blijkt dat je een goede N/A hebt gekocht -voor een alleszins redelijke prijs- zou ik er lekker van genieten! Die turbo heb je toch niet nodig (!)(?)

Als bij deze aankoopkeuring blijkt dat het een wrak in een mooi schilletje is, zou ik met het keuringsrapport naar De Groot gaan en ze er -voorzichtig- mee confronteren en vragen hoe ze het denken te gaan oplossen.

Mochten ze echter niet mee willen denken om een oplossing te vinden, zou ik m'n rechtsbijstandverzekering inschakelen (en ik hoop dat je die hebt; want advocaten zijn inderdaad erg duur........) en de koop terug laten draaien.

Zo ver is het echter (nog lang) niet! Misschien valt het allemaal wel mee en heb je gewoon een hele mooie 944 N/A waar je trots op mag zijn!


Alleen is het ook geen type 2 :wink:

13 mei 2005 19:51

SPEEDY944 schreef:Da's koelvloeistof...

Niets aan het handje!

Nieuwe slang erop en klaar is klara! :wink:

Bel even met ALPO; die heeft die slang waarschijnlijk op voorraad liggen.
Vandaag bellen, morgen in huis....


Super he....ik ben zo blij als een klein kind:-)
En bedankt voor de tip!
Er zijn ook monteurs op mijn man's werk....voor de bedrijfswagens. Zij kunnen misschien bestellen voor mij....krijg ik ook nog korting :D

13 mei 2005 19:59

Marcel schreef:Zie je wel, zei ik toch plasjes die zo snel groter worden duiden meestal op dergelijke dingen. Wat hebben we nu geleerd:

- volgende keer toch maar aankoopkeuring
- niet te hard van stapel lopen met paniek scenario's
- met een scheur in de slang van 4 cm had je het niet gered naar steenwijk of je had er de radiatordop af moet halen zodat er geen druk opbouwt en dan regelmatig bijvullen, maar met alle respect ik denk dat dit een beetje teveel gevraagd was voor je.
- je hebt het probleem zelf gevonden en dat geeft altijd voldoening
- nu keert het "genieten van" weer terug en dat is waar het uiteindelijk om ging
- ga je zelf de slang monteren, niet zo moeilijk hoor....

Er is op 5juni een kastelenrit in de achterhoek, kijk eens op de "kalender", moet jemeedoen is hartstikke leuk, kunnen we ook een gezicht aan de naam plakken. Wat is trouwens je voornaam.

Groetjes, MArcel


Ben ik even blij dat ik niet naar Steenwijk gereden ben. Dat zou inderdaad teveel gevraagd zijn.
Ik ga de slang zelf (met de hulp van....)monteren.
Helaas kan ik 5 juni niet.......dan ben ik 8000 km verderop, heerlijk op vakantie.
Mijn naam is Margriet....zal eens kijken of ik ergens een fotootje kan opduiken van mezelf.
Ennuh....bedankt hoor ik heb in 1 dag heel veel geleerd. Ook minder prettige lessen, maar ik kan het positieve er wel van in zien :wink:

13 mei 2005 19:59

8) ik zei het toch 8)

13 mei 2005 20:08

en nou genieten.......

13 mei 2005 20:11

Ga ik zeker doen!!

13 mei 2005 20:18

SPEEDY944 schreef:

Alleen is het ook geen type 2 :wink:


Maar wat heb ik dan wel :cry:
Ik wilde altijd een 944 of een 928....maar wist niet dat er dan nog zoveel verschillende waren.
nog even een fotootje..
Afbeelding
Afbeelding
Wat is ie toch mooi he :lol:

13 mei 2005 20:32

Moonwhisper schreef:Alleen is het ook geen type 2 :wink:
Maar wat heb ik dan wel :cry:
Ik wilde altijd een 944 of een 928....maar wist niet dat er dan nog zoveel verschillende waren.
nog even een fotootje..
Wat is ie toch mooi he :lol:


Kijk dat laatste daar gaat het om, maar......

.... wel even uitzoeken hoe en wat.....

13 mei 2005 20:49

F@RGO schreef:het kan ook koelvloeistof zijn die langs uw motor naar beneden sijpelt
dat zou dan de radiotor kunnen zijn bv.
het voelt een beetje aan als olie maar dat laat je best onderzoeken,

ik had datzelfde reeds voor bij mijn golf en dacht eerst ook aan olie vermits het bruinig was, maar ik ben ook maar een kapper

laat het checken door een vakman voor je in de onnodige kosten terecht komt


als je nog es terugkeert naar de tweede reply, dan kan je dit lezen

kappers zijn nog zo dom niet hé :)

13 mei 2005 20:51

Moonwhisper schreef:
SPEEDY944 schreef:

Alleen is het ook geen type 2 :wink:


Maar wat heb ik dan wel :cry:


Een mooie 944 ............enne wél type 2 dus :lol:
Met het mooie dashboard enzo ( witte cijfers en oranje wijzernaalden)

13 mei 2005 22:09

F@RGO schreef:
kappers zijn nog zo dom niet hé :)


Hij kende zichzelf. Maar alleen maar van horen zeggen. :twisted: :wink:

13 mei 2005 23:04

F@RGO schreef:als je nog es terugkeert naar de tweede reply, dan kan je dit lezen

kappers zijn nog zo dom niet hé :)


Harstikke goed hoor......en een kapsel is ook een knap stukje werk hoor. Toch heerlijk als er weer iemand tevreden naar buiten gaat. Ieder z'n vak :wink:

13 mei 2005 23:08

Renntech schreef:Een mooie 944 ............enne wél type 2 dus :lol:
Met het mooie dashboard enzo ( witte cijfers en oranje wijzernaalden)


Dus toch een 944 type 2.....
Wat ik weer niet begrijp is dat bij onze BMW zo'n "turbo klokje" zit. (gaat geloof ik van 1 tot 20 of zo) en die zit er bij mij ook in.
Kan het misschien zo zijn dat het een turbo was......en dat later hij omgebouwd is naar een "niet turbo"?

13 mei 2005 23:10

Marcel schreef:Kijk dat laatste daar gaat het om, maar......

.... wel even uitzoeken hoe en wat.....

JA! maar eerst even maken zodat ik er weer met een gerust hart mee kan rijden :)

13 mei 2005 23:22

Nog een laatste berichtje.....wat vinden jullie van
http://www.almereclassiccars.nl/info.asp?i=451 ik was in eerste instantie helemaal gevallen voor deze. Heb erin gezeten.....het is echt een monster.....prachtige auto, maar helaas een beetje boven het budget voor een boodschappen wagentje......Die staat dus bij die ACC....

13 mei 2005 23:41

Moonwhisper schreef:
Renntech schreef:Een mooie 944 ............enne wél type 2 dus :lol:
Met het mooie dashboard enzo ( witte cijfers en oranje wijzernaalden)


Dus toch een 944 type 2.....
Wat ik weer niet begrijp is dat bij onze BMW zo'n "turbo klokje" zit. (gaat geloof ik van 1 tot 20 of zo) en die zit er bij mij ook in.
Kan het misschien zo zijn dat het een turbo was......en dat later hij omgebouwd is naar een "niet turbo"?


Maak eens wat fotootjes van je interieur en dashboard (inclusief close-up van je klokkenwinkel) en plaats die even. We kunnen je dan wel wat info over een en ander verstrekken! :wink:

14 mei 2005 0:26

SPEEDY944 schreef:Maak eens wat fotootjes van je interieur en dashboard (inclusief close-up van je klokkenwinkel) en plaats die even. We kunnen je dan wel wat info over een en ander verstrekken! :wink:


Dat zal ik doen. De batterij van mijn digi waren vandaag leeg.....anders hadden jullie die groene drap en scheur ook mogen bewonderen. :D

14 mei 2005 7:43

Moonwhisper schreef:Dus toch een 944 type 2.....
Wat ik weer niet begrijp is dat bij onze BMW zo'n "turbo klokje" zit. (gaat geloof ik van 1 tot 20 of zo) en die zit er bij mij ook in.
Kan het misschien zo zijn dat het een turbo was......en dat later hij omgebouwd is naar een "niet turbo"?


Dat Turbo klokje is een verbruiksmeter. :roll:
De getallen geven de verbruikte liters per 100 km aan.

Als je geen instructie boekje bij de auto hebt, Wij hebben ze wel liggen voor als je er één zoekt. :lol:

14 mei 2005 9:35

Moonwhisper schreef:Nog een laatste berichtje.....wat vinden jullie van
Afbeelding.....het is echt een monster......Die staat dus bij die ACC....


.... een shark :wink: mss toch iets voor de forumbaas ?
ACC is hier toch wel eens over de tong gegaan ivm deze 911 :arrow:

Afbeelding

14 mei 2005 12:14

Moonwhisper schreef:
F@RGO schreef:als je nog es terugkeert naar de tweede reply, dan kan je dit lezen

kappers zijn nog zo dom niet hé :)


Harstikke goed hoor......en een kapsel is ook een knap stukje werk hoor. Toch heerlijk als er weer iemand tevreden naar buiten gaat. Ieder z'n vak :wink:

idd, als PPP het zegt zal het ook wel waar zijn :wink: (mijn persoonlijk proefkonijn) héhé
------------

nou, ik herkende uw verhaal in het mijne,
al bij al tevreden dat het maar een barstje in uw koelleiding is,
had het nu bv een barst in uw cilinderkop geweest......

dan was dat niet zo leuk meer.


veel plezier nog met de 944. 8)

14 mei 2005 13:27

Marcel schreef:Wat is trouwens je voornaam.

:roll:
EriC4C uuren eerder reeds schreef:Denk dat het wel goed komt Margriet. ;)

Goed gedaan & veel plezier Margriet :!: :^:

14 mei 2005 14:07

Olaf schreef:.... een shark :wink: mss toch iets voor de forumbaas ?
ACC is hier toch wel eens over de tong gegaan ivm deze 911 :arrow:



Inderdaad een shark :lol: Die man van ACC vertelde me dat het niet zo slim was om hem te kopen. Heel erg duur in onderhoud en toch meer een mannenauto is :evil: Hij zei het op zo'n aardige toon dat ik hem niet kon aanklagen :) Tja, hij kent me niet. Als ik mijn zinnen op iets gezet heb en ik HAD hem willen hebben.....had ik het toch gedaan....maar wie weet ooit!

Wat die 911 betreft, een mooie auto hoor....maar om heel eerlijk te zeggen en ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, ik hou persoonlijk meer van de 944 en de 928
Laatst bijgewerkt door Moonwhisper op 14 mei 2005 21:02, in totaal 2 keer bewerkt.
Plaats een reactie